Fotozine “Žičani okidač” : ISSN 1334-0352 : s vama od 6. 6. 1998

fotozine
fotografija
druženja
prilozi
sitnine
prijavnica
nadimak:

lozinka:

upamti me
trenutno prisutni:

Olympus E30
zacman
[27. 01. 2009.]

Napokon , evo ga i u hrvatskoj!

E30

Još da olympus.hr kene s akcijama i poklonima uz kupovinu tijela.


fantom
[27. 01. 2009.]

Pa... krenuli su: "Kupnjom fotoaparata E-30 imate pravo na besplatni držač baterije HLD-4 ili besplatnu bljeskalicu FL-36R."

kiki-9
[27. 01. 2009.]

uz e3 blic ;)))

al bilo pa proslo ;)

gizzmo
[27. 01. 2009.]

Nije prošlo kiki, nego je još proširena ponuda uz E3.:)

Sada je u ponudi blic FL50R, prstenasta bljeskalica SRF11, 50mm makro, ED9-18mm i komplet od FL36R,ZUIKO DIGITAL 25mm 1:2.8 Pancake i torba :))))

zacman
[27. 01. 2009.]

Ono sto je po meni vazno je pocetna cijena za E30 tijelo koja je ipak osjetno manja nego za E3 iako je bilo dosta govora po forumima da budu cijene podjednake pa cak i za E30 nesto vece.

Jedino mi se cini da je cijena jos uvijek nerealno visoka , no kako je ovo tek pocetak prodaje , past ce cijena do ljeta na 6500-7000 kn.

jakovZ
[27. 01. 2009.]

Iznenaduje me sto nije puno skuplji nego na amazon.com

Ralika je nekih 1000kn u korist amazona.

t_maras
[27. 01. 2009.]

Jednog zastupnika automobilske marke sam u medijima čuo da odgovara na pitanje imaju li, kao i drugi, kakvih posebnih akcija i popusta. On je rekao da "ne prodaju cijenu nego proizvod". To mi se svidjelo kao obrazloženje.

kiki-9
[27. 01. 2009.]

ja vec dobio blic, mogu se i za ostalo prijavit gizzmo? ;))))))

gizzmo
[27. 01. 2009.]

možeš kiki, kupiš E3 i prijaviš se :)))))

alfa91
[27. 01. 2009.]

Btw , ima li ko koji link recenzije za E-30 ako ima i za E-3 dobro će doći iako sam već neke čitao?!

fuji
[27. 01. 2009.]

Evo Alfa možda ti OVO paše.

kiki-9
[27. 01. 2009.]

%&/%$&/)(/%&% grrrr :D

Huva
[27. 01. 2009.]

eto nasao malo test images

SMVO
[27. 01. 2009.]

Ne shvaćam što je Olympus time htio.... Dobio je DSLR nečega, koji ima hrpu načina (filtera) snimanja kako bi potakao "kreativnost" korisnika. Bljak! Sve divno, sve pet, a to čudo nema ni zaštitu od atnosferilija. Po meni, potpuno nepotreban fotoaparat, jednako kao što ne razumijem što su htjeli postići doradom 14-54 stakla.

A ta akcija da se dobije HLD-4 ili F36R... Za puno nižu cijenu tijela dobije se, npr., izvrstan Pentax K20.

Ma nemam riječi. :-((

maxi
[27. 01. 2009.]

@SMVO

doradom 14-54 su učinilo to da su dobili Contrast detection AF te se time otvara put izbacivanju ogledalca iz SLR-a. A tada je kombinatorika velika jer dobivaju veliki prostor ispred senzora za svakakve vratolomije :-)

SMVO
[27. 01. 2009.]

Max, hvala ti. Znam to, nije mi jasno zakaj dižu 14-54 iz naftalina kad u istoj grupi imaju 12-60.

maxi
[27. 01. 2009.]

Top pro serija neće nikada imati CDAF

SMVO
[27. 01. 2009.]

Ali 12-60 nije top-pro nego pro serija kojoj pripada i 14-54. 14-35 je Olyjeva top-pro serija.

Ma ne dira mene staklo toliko, ja imam 14-54 i izuzetno sam zadovoljan njime, ja samo ne shvaćam kaj su oni htjeli sa E30, osim ako nisu htjeli pripremiti Oly fanove za slijedeće tijelo koje će imati veću pikselažu, samo ne znam na koji će senzor to staviti. Osim toga cijena od skoro devet tisuća kuna je, po mom mišljenju, previsoka.

damast
[27. 01. 2009.]

Mislim da je prinova pogođena i ja to gledam kao ponosni vlasnik E-510. Po karakteristikama je sličan E-3 plus 2,5 MP, minus sealano tijelo (art filtri me ne zanimaju). U odnosu na ulaznu klasu (E420/520) ipak nudi značajna poboljšanja: 11 točaka AF, brži AF, okretni ekran, bolji dinamički rapon (u odnosu na moj 510), originalni dodatni grip, 5 FPS, nešto bolji ISO (po viđenim slikama i tvorničkim postavkama), 2,5 MP više, gornji ekran...Za one koji već imaju nešto Oly stakala, ali i one koji "upadaju" u dslr svijet sasvim dobra ponuda. Cijena tijela je već manja od 8000 kunića (nabava.net), a ja ću pričekati još malo niže :))). @ SVMO - tvoje stajalište vjerojatno proizlazi od vlasnika E-3, i ja bi tako razmišljao :))

morski_mish
[28. 01. 2009.]

fuj crop faktor 2x :-(

cigo
[28. 01. 2009.]

a smvo sve ti je to marketing. 12-60 ima fix blendu i swd i to ti je to, plus sto je ocigledno ima raspon jednak 5 x zoomu i automatski je flexibilnija za neke tvari.

14-54 je ipak leca za malo sire mase ponajvise zbog cijene

to ti je isto ko da pitas zasto canon ima 18-55 3.5-5.6 i 18-55 2.8.. kolko para tolko muzike :))))

cigo
[28. 01. 2009.]

a gle ovoga iz neba pa u rebra. zasto je fuj 2x crop faktor

nicols
[28. 01. 2009.]

fuj crop faktor 2x

Da, zato olympus nema crop facotr, Olympus 4/3 system je full frame!

morski_mish
[28. 01. 2009.]

onda ne znam sto znaci kada 300mm objektiv daje ekvivalent 600mm... a izgleda da su onda i na wikipediji u krivu

staklorezac
[28. 01. 2009.]

HDR u tijelu :)

nicols
[28. 01. 2009.]

morski_mish zapitaj se najprije što znači riječ "ekvivalent" :)

Kod oly-a možemo pričati o nečemu to se zove "focal lenght multiplier" i služi u svrhu uspoređivanja objektiva sa onima predviđenim za format 35 mm negativa. Ta brojka je 2, ali ona nema veze sa crop faktorom.

A da Oly 4/3 ima crop faktor - e pa nema. Zna se što znači "crop" i sasvim je jasno da je olympusov 4/3 format - full frame.

full frame

masami
[28. 01. 2009.]

Onda staviš 10-22 na 5D i imaš senzor veći od full frame-a :))))

cigo
[28. 01. 2009.]

nek se meni lijeva noga osusi ali o cem vi trkeljate ljudi bozji

damast
[28. 01. 2009.]

Obobžavam fuj crop faktor 2x - stavim mali 70-300 i imam teleskop od 600mm dobre kvalitete plus IS u tijelu, a vi teglite.... :))

Darmok
[28. 01. 2009.]

Majko mila :))))

olympus ima crop factor 2x. Zvao ga focal lenght multiplier ili crop factor ista je stvar, ali u odnosu na 35mm format ima crop factor 2x

(Dakako nicols ja se nadam da je ovo tvoje bilo samo zafrkancija :)

nicols
[28. 01. 2009.]

Ne, nije bila zafrkancija.

Rekao sam što sam rekao, i stojim i za toga. Olympus ima sustav (tijelo + objektivi) koji je rađen za taj format senzora kakav se i koristi, te nema govora o nikakvom crop faktoru. "crop" znaći izrezano, a oly-ev 4/3 format nije niti iz čega izrezan, nego je takav dizajniran. Dakle, svi 4/3 objektivi formiraju sliku prilagoženu sa veličinu senzora 4/3 sistema i svi ti objektivi i sva tijela su "full-frame". Ne postoje 4/3 aparati sa manjim senzorom koji bi bio "izrezan" tj "kropnut" iz nekog većeg formata.

O crop faktoru govorimo ako sustav sa lećama koje mogu pokriti veći format, koristi senzor manjih dimenzija.

Ako i dalje smatraš da npr. E30 ili bilo koji drugi 4/3 aparat ima krop faktor ili da nije full frame, onda ja mogu slobodno tvrditi da npr. EOS 5D ima krop faktor i da nije full frame kada ga uspordim sa recimo PhaseOne P65. Koji opet nije full frame i ima krop faktor ako ga usporedimo sa 645 filmskim srednjeformatnim tijelom... itd.

nicols
[28. 01. 2009.]

Evo, ovdje pročitaj što je janimir napisao za "full frame" :)

Darmok
[29. 01. 2009.]

OK nicols, sada stvarno baljezgaš gluposti.

1.

Full Frame je prema definiciji senzor digitalnog aparata koji je jednakih dimenzija kao i 35-milimetarski film, dakle senzor dimenzija točno 36x24mm.

Dakle Full Frame nije naziv koji označava "ispunjenost" image circlea nego je isključivo naziv koji označava sssenzor ekvivalentan dimenzijama 35-mm filma. Four-thirds standard nema dimenzije 35-mm filma, kao što nema nit APS-C nit APS-H prema tome nije Full frame. Jednako kao što ni Hasselbald H3D-II nije full frame iako ima nekoliko puta veću površinu od 35-mm filma

A ova priča o tome da je 4/3 full frame "zato jer ima objektive prilagođene za veličinu 4/3 sistema" je nonsens i pada u vodu čim se sjetiš da jednako tako Canon ima EF-S objektive, a Nikon DX objektive koji su prilagođeni veličini APS-C senzora, pa bi prema toj logici i dotični senzori se trebali zvati Full Frame senzori zato jer koriste objektive prilagođene veličini svog senzora, jednako kao što je slučaj i kod 4/3 sustava.

Full Frame je jednostavno naziv koji označava točno određenu veličinu senzora, naziv priznajem da nije politički korektan, ali nastao je još prije nego je olympus izdao 4/3 sustav (Contax N je bio prvii Full Frame digitalni aparat) i naziv Full Frame se do danas zadržao kao takav, i kad netko kaže Full Frame svi znamo da misli na senzor veličine 35-mm filma i stvarno mi nije jasno čćemu sad ić otkrivat toplu vodu i pričat nebuloze da je 4/3 full frame format.

2.

Nije točno da o crop factoru govorimo "kada sustav sa lećama koje mogu pokriti veći format, koristi senzor manjih dimenzija".

Crop factor je po definiciji: odnos dimenzija promatranog formata prema formatu 35-mm filma (odnosno pod točkom 1. objašnjenog Full Frame formata). Dakle prema definiciji crop factor je jednak omjeru dijagonale 35-milimetarskog filma i dijagonale promatranog senzora. Prema tome omjer između dijagonale 35-mm formata i dijagonale 4/3 senzora iznosi 2 i prema tome 4/3 senzor ima crop factor 2 i tu je kraj svakoj raspravi i otkrivanju tople vode.

3.

Definicija koju je Janimir napisao u linku koji si dao nažalost nije točna jer se ne radi o odnosu površine fotoosjetljivog medija na krug crtanja objektiva, nego se radi o odnosu površine fotoosjetljivog medija u odnosu na površinu 35-milimetarskog filma.

4.

Da ne bi stekao krivi dojam o meni, naime dugogodišnji sam i vjeran Olympusov korisnik. Trenutačno koristim E-3 i izuzetno sam zadovoljan njime, a prije njega sam imao E-1, E-330 i E-510 prema tome nisam protiv olympusa niti išta od ovoga što sam naveo ide u kritiku na račun Olympusa i njegovog 4/3 sustava čiji sam i sam zadovoljan korisnik.

Ali ono što nemogu shvatit je to kada ljudi pričaju gluposti i besmislice, bilo da pričaju da je Canon najbolji na svijetu, bilo da kažu kako je budućnost fotografije u Full Frame senzoru (jer nije), bilo da pričaju da je Olympus smeće, bilo da kao ti pričaju da je Olympus full frame i da nema crop factor jer je to krajnja besmislica.

To je kao da ja velim da moj Ford Ka auto srednje klase, a očigledno je da se radi o malom gradskom automobilu, dakle isključivo je riječ o definiranju pojmova a ovako su definirani pojmovi "Full Frame" i "crop factor" prema kojima 4/3 senzor jednostavno nije veličine 35-mm senzora, a pošto mu je dijagonala dvostruko manja od dijagonale 35-mm senzora on ima crop factor 2.

A ovo sve što si rekao o tome da Olympus ima sustav (tijelo + objektivi) koji je rađen za taj format senzora kakav se i koristi stoji, ali definicije full framea i crop factora su ti pogrešne i to je ono zbog čega se razilazimo

masami
[29. 01. 2009.]

A meni nikako nije jasno kako neki hobist može braniti neki brand kao najboljeg jer svaki je dobar u svom poslu i svaki ima svoje prednosti i mane. Je li neki srednji format, FF, APS, 4/3...koga briga ako su fotke dobre i još uz to kad fotkanje pruža zadovoljstvo....

Darmok
[29. 01. 2009.]

apsolutno se slažem. Meni nikako nisu jasni ljudi koji svoj sustav brane ko rođenu majku. Aparat je ipak samo stroj i ništa više od toga

kiki-9
[29. 01. 2009.]

ja sam zaljubljen u moj fotoaparat

femail21
[29. 01. 2009.]

:)))

nicols
[29. 01. 2009.]

Darmok:

Lupio si tešku glupost u samom startu:

Full Frame je prema definiciji senzor digitalnog aparata koji je jednakih dimenzija kao i 35-milimetarski film, dakle senzor dimenzija točno 36x24mm.

I dalje ti sve pada u vodu, jer ovo što si gore napisao NIJE TOČNO. Termin "full frame" se ne odnosi uopće na digitalnu fotografiju, nego na fotografiju (i film) općenito. To što si ti suzio definiciju na digitalne SLR fotoaparate, mene uopće ne zanima. Zna se dobro što znaći termin "full frame" i kako je nastao. A danas svaka baba izokreće definicije kako god joj paše pa tako i ti.

Definicija pojma full frame NEMA VEZE SA DIGITALNIM APARATIMA I NJIHOVIM SENZORIMA. Ima veze sa optikom. Fotoaparati koji imaju Crop faktor imaju sliku manjeg formata nego što je njihov sustav sposoban (optički) iscrtati.

Full frame postoji i u fotografiji srednjeg i velikog formata. Odi nekome tko ima cijelu ergelu srednjeformatnih aparata i objektiva i odgovarajučih digitalnih "leđa" tvrditi da je full frame format točno 36x24mm :D

JAZZer
[29. 01. 2009.]

ako je Oly na FF, zašto na objektivu onda lijepo ne napišu 28-108 več pišu 14-54 ? :)

nicols
[29. 01. 2009.]

zato što mu je žarina duljina 14-54 mm :)

JAZZer
[29. 01. 2009.]

a takav raspon ima dakle Žare (pjevač crvene jabuke) :)

JAZZer
[29. 01. 2009.]

:) joj što meljem gluposti :)

btw. Olyjeve specificirane žarišne se množe x2 da se dobije ekvivalent u FF laica formatu, kao što se od ostalih crop senzora množe sa x1,5/1,6/1,3... da bi se dobio isti takav ekvivalent.. od tuda pojam da Oly nije pravi FF ;)

nicols
[29. 01. 2009.]

a zašto bi "laica" bio pravi FF???

JAZZer
[29. 01. 2009.]

jer je to tako kod (D)SLR-a :)

Boddhi
[29. 01. 2009.]

cemu se sad kerefećete?

a zasto Leica ne bi bila FF... smatra se sada da nova Leica S2 ima za 56% veći format od standard FF-a

pa svi podaci su poznati, nalaze se na wikipediji:

Full-frame digital SLR

kao objasnjenje stoji:

A full-frame digital SLR is a digital single-lens reflex camera (DSLR) fitted with an image sensor that is the same size as a 35 mm (36x24 mm) film frame.[1][2] This is in contrast to cameras with smaller sensors, typically of a size equivalent to APS-C-size film, much smaller than a full 35 mm frame. As of 2007[update], the majority of digital cameras, both compact and SLR models, use a smaller-than-35 mm frame, as it is easier and cheaper to manufacture imaging sensors at a smaller size. Historically, the earliest digital SLR models, such as the Kodak DCS 100, also used a smaller sensor.

a kao modeli se spominju:

Past & present full-frame digital SLRs

* Contax N Digital (2002)

* Canon EOS-1Ds (2002)

* Kodak DCS Pro 14n (2003)

* Kodak DCS Pro SLR/n (2004)

* Kodak DCS Pro SLR/c (2004)

* Canon EOS-1Ds Mark II (2004)

* Canon EOS 5D (2005)

* Nikon D3 (2007)

* Canon EOS 1Ds Mark III (2007)

* Nikon D700 (2008)

* Sony α 900 (2008)

* Canon EOS 5D Mark II (2008)

* Nikon D3X [7] (2008)

* Leica S2 (2008 — sensor 56% larger than full frame)

nije da omalovažavam Olyja (koji se ne spominje na popisu), ma kakvi jer svi koji me poznaju znaju da ne pljujem po markama ili aparatima, ali činjenično je stanje takvo da se uvriježeno tako smatra

tonycro
[29. 01. 2009.]

Moje misljenje je slijedece. :))))))

Oly je u banani zbog nerazvijanja veceg senzora i to je cinjenica koju nitko nemoze pobiti!

U DSLR-ima su dosli do plafona i dalje nemogu ici osim ako ne porade na senzorima. U bilo kojem pokusaju ta ce ih prica jako puno kostati (pitanje je dal im je to isplativo)!!!

S druge strane, zuiko objektive koje imaju su više nego dobri i kvalitetni...stakla su im super!

A opet kad se pogleda prica u cjelini...Oly ce se vjerovatno orjentirati jos vise na male kompakte u buducnosti.

U cijeloj ovoj prici najvise podrzavam Nikon i Pentax jer su to dvije jedine firme koje proizvode i zive iskljucivo od fotoaparata....svi ostali svastare sa svim i svacim....ma koliko mi sutjeli o tome!!!

Zato viva la PENTAX!!!!! :)))))))))))))))))))))

zacman
[29. 01. 2009.]

Kako je 24x36 mm najrasireniji format ima logike u tome da se uzme kao svojevrsni standard radi usporedbe medju proizvodima no ipak je nicols u pravu oko tocne definicije FF formata.

A sto se tice cesto spominjanih misljenja da je oly u banani "radi nerazvijenog veceg senzora" mislim da je to totalno kriiva predodjba.

Optika je ono sto se racuna na duge staze i tu je Oly na broju 1

Ne znam jeste li znali da je svojevremeno NASA objavila test objektiva za svoje svemirske letove( jos u doba analogije ) i upravo je ZUIKO OM 150mm proglasen najostrijim objektivom od svih testiranih.

A sto se tice senzora tu tehnologija napreduje iz dana u dan i nije upitna velicina senzora. Svaka generacija tijela je bolja od prethodne no dobra optika zauvijek ostaje dobra optika bez obzira na tijelo.

Danasnje tijelo od 10K kuna za 2-3 godine daje losiju sliku nego neko buduce tijelo od 3K kuna, bez obzira na optiku.

I opet dolazimo na pitanje optike. Jedino se u nju isplati investirati dugorocno a tu je Olympus najbolji.

Steta sto su stali na 300mm i ne rade vece zarisne duzine.

kikki
[29. 01. 2009.]

nicols, uvriježeno je nazivati 36x24mm format filma full frame-om pa po toj logici se i digitalci sa dimenzijama senzora te veličine nazivaju full frame. dakle, svi drugi senzori koji su manji (ili veći koji se nazivaju srednje ili velikoformatnima) od tih dimenzija nisu full frame bez obzira kako je optika dizajnirana. potpuno se slažem s ovim što je Darmok napisao, a to što je suzio definiciju full framea je potpuno uredu jer je u ovom kontekstu besmisleno pisati cijelu povijest od 1934.g. na ovamo kada je predstavljen film gore navedenih dimenzija.

i da nicols, po tvojoj teoriji su i kompakti full frame jer je njihov sustav sposoban optički iscrtati cijelu sliku (??) - notorna glupost.

btw. focal length multiplier je potpuno ista stvar što i crop factor.

Darmok
[29. 01. 2009.]

@nicols

Ne pričam glupost nego pričam o full frame digitalnom aparatu i dao sam točnu definiciju. Jedino što periznajem da nisam precizirao da govorim o digitalnom aparatu jer sam smatrao da se to podrazumijevaodnosno nisam računao da ti govoriš općenito o pojmu Full Frame. međutim smatram da u takve širine ipak netreba ići jer se zna na što mislimo kada u kolokvijalnom govoru govorimo o full frame aparatima (mislimo dakako na full frame digitalne aparate).

druga stvar, pada ti u vodu i izjava da Fotoaparati koji imaju Crop faktor imaju sliku manjeg formata nego što je njihov sustav sposoban (optički) iscrtati. . Drugim riječima po toj tvojoj definiciji i Canonovi APS-C aparati (300D, 400D, 20D, 30D, 40D, 50D, 1000D...)sa EF-S objektivima i jednako tako Nikonovi aparati sa DX objektivima, da oni nemaju crop factor.

Naime, ja razumijem što ti želiš reći, jer pojam crop factor i jest u početku nastao iz razloga koji spominješ, međutim s vremenom se pojavio i 4/3 sustav, i EF-S sustav i DX sustav koji jednako tako imaju ispunjen format koji je njihov objektiv sposoban (optički) iscrtati.

FF

nicols
[29. 01. 2009.]

evo, još malo pa ćemo se i složi oko nekih stvari.

ja sam rekao slijedeće: o crop faktoru govorimo kada je senzor manji od kruga crtanja kojeg određeni sustav može iscrtati, a ne pojedini objektiv tog sustava. Kod Canon APS-C aparata cijeli sustav je dizajniran za objektive koji mogu iscrtati 35mm full frame, a senzor je manjih dimenzija.

Kod olympusa 4/3 ne postoji objektiv koji može iscrtati veći krug (da bi se mogao koristiti veći senzor), tako da kažemo da je olympus 4/3 senzor u svom svjetu full frame (iako je naravno manji od 35mm full frame formata)

@kikki: focal length multiplier nije potpuno ista stvar što i crop factor. Focal lenght multiplier je brojka kojom možemo množiti žarišne udaljenosti da bi dobili isti kut gledanja kod različitih formata senzora (ili negativa/pozitiva). Crop faktor je je brojka koja govori koliko je pojedini senzor manji od punog formata pripadajućeg sistema. Čak su i na dpreview-u kod olympus DSLR-a maknului podatak "crop faktor", jer nema smisla i unosi zabune.

janimir
[29. 01. 2009.]

ljudi, pričate gluposti. nisam baš sve u ovoj raspravi pročitao i možda osim nicolsa ima još razboritih ljudi (čitam zacmana pri koncu), no darmok i jazzer (od kud sat ti jazzeru s takvim stavom?), pa kikki i tonycro (da navedem samo ove koje vidim sad iznad boksa za pisanje) pišu početničke gluposti. neinformiranost i nezainteresiranost su najveće mane u raspravi. a posebno me čudi kad vidim da darmok raspolaže podacima koji pobijaju njegove prethodne izjave… (možda bi konačno svi skupa trebali shvatiti da je fotografija nedjeljiva na senzore, formate i usluge? da ju djeli tek njena komercijalna smjestivost?)

nicols vam je dao link, a ju bum samo ponovil: "full frame" je marketinški pojam, glupost kojom neki trgovci (marketinški sektor proizvođača) izvlače novce iz vaših džepova. na žalost su tu glupost prihvatili i neki novinari-fotografi koji su u svijet fotografije ušli s drugom generacijom digitalnih fotoaparata. pa vam se, nakon što čitate njihove tekstove koje poput zgubidana u zadnjoj klupi prepisuju jedan od drugoga učini da se 36x24mm i "full frame" uvriježeni sinonimi. neoprostiva neinformiranost. (no da, zapravo je marketing proizvođača preuzeo taj pojam od brzopletih novinara.)

osim tog marketinški glupog pojma, "full frame" označava iskoristivost optike koja je na sustavu. na sustavu, a ne na 35mm filmu. (kojem je temeljni povijesni format, vidi vrapca - 18x24mm!). sjetite se da je fotografija postojala i prije pojave čipa, sjetite se i da se "leica" format zvao "malim", pa ponekad čak i "mikro" formatom. kad se tog sjetite, uzmite kakvu početnicu o fotografskoj optici i naoružajte se znanjem… vratite se tu i popljujte sami sebe. matematika može bit teška kad treba pamtiti formule, no geometrija joj jako pomaže kad formule nacrtate. ako ne želite gledati što su drugi nacrtali, nacrtajte sami površinu fotoosjetljivog medija (senzora u vašem slučaju) i oko toga krug jasne slike koju daje objektiv. kužite?

i da - i kompakti i 4/3 sustav i svi "asp" i svi veći formati su u nekim okolnostima "full-frame" sustavi (danas u večini slučajeva). u onim okolnostima kad u potpunosti iskorištavaju geometriju svojih objektiva. kad na fotoaparat stavite objektiv koji crta krug kudikamo veći od dijagonale fotosojetljivog medija onda taj sustav više nije "full frame" (ajme, marketinške li gluposti)… osim u slučaju tehničkih kamera - tu je zarad pomaka u prednosti upravo objektiv koji crta puno puno više od dijagonale formata medija.

uključite mozak ljudi i nevjerujte svakom tekstu u "digi" rubrici dnevnih novina. tamo o digitalnim aparatima pišu žene kojima je šljokasta torbica obaveza i za sprovde i za vjenčanja. (da se razumijemo - načelno nemam ništa protv žena, dapače - volim ih, al kad žena takvog neukusa piše o digitalnim fotoaparatima a vi joj vjerujete i potom ju citirate…)

nemam što drugoga do li reć da sad zatvaram ovu raspravu koju je nesuvisli komentar fuj crop faktor 2x :-( odveo u krivom i opasnom smjeru. i reći da ću prvom idućom prilikom, a shodno pravilima lijepog ponašanja, morati dopustiti moderatorima kažnjavanje provokacija bez da me traže po webu…

rasprava je zatvorena.
site copyright © 1998.-2019. Janko Belaj / Fotozine "Žičani okidač"   [site powered by Zine V3 alpha 9.1]   .:korisnički ugovor / terms of use:. …& obavezno štivo!
built with bbedit Valid XHTML 1.0 Strict Valid CSS!

Zbog nekog doista blesavog EU zakona dužni smo vas informirati da i naš Fotozine rabi cooki-e (kažu da su to “kolačići”) kao i valjda 99.999% stranica na kugli zemaljskoj. Za izvan nje nemamo informacija. S tim keksima mi ne otkrivamo vašu dob, visinu, debljinu, sposobnost kadriranja, lažiranje exifa i niš takvoga, već nam samo pomažu da se logirate i tak to. A kaj sad možete? kliketnut dole i reć poruci izazvanoj idiJotskim zakonom adio… (A mi smo vas zakonski informirali :P ;))

Bla, bla, tri put Hura i O’Kej…