Fotozine “Žičani okidač” : ISSN 1334-0352 : s vama od 6. 6. 1998

fotozine
fotografija
druženja
prilozi
sitnine
prijavnica
nadimak:

lozinka:

upamti me
trenutno prisutni:

schumsky: Razno: Smotra folklora 1 … [iduća fotografija u albumu]
Smotra folklora 1

© copyright 2014 - 2024 schumsky

Smotra folklora 1

[kratica stranice: http://fzzo.org/f/630590 ←permalink]
Ovo nije moj žanr, definitivno. Ali odem obično na smotru folklora i poslikam si malo. Pa evo jedna takva. Vrlo rado bih čuo mišljenja onih članova koji se bave ovakvim žanrom.
spring_water
[17. 07. 2014.]

ne znam za žanr, ali mi se dopada fotografija

damir-dms
[17. 07. 2014.]

Jednom si rekao da ti mutne fotke pašu jer si kratkovidan, a ne voliš nositi naočale. Može proći kod određenih tipova fotki, ali, IMHO, kod ovakvih je neoštrina glavne točke fotke (oko/oči lijeve osobe) neprihvatljiva, pa sam odustao od daljnje analize ;))))

soad
[17. 07. 2014.]

Od sto glasa, glasa čuti nije...

Dakle nikako ne spadam u kategoriju nekog dovoljnog, ili čak uopće kvalificiranog za dijeliti savjete, pa se tako i moji osvrti uglavnom odnose na osobni dojam koji fotografija izaziva kod mene...u ovom slučaju sviđa mi se dirktni pogled mladića u prvom planu, no rekla bih da je fokus pobjegao malo niže prema nosu. Pažnju malo odvlače žica i mikrofon u donjem lijevom kutu...ne znam bi li bolje leglo malo više centralno kadriranje, no očito zbog gore navedenih detalja to nije bilo moguće...

PS. Sve što napisah moj je pogled na prikazani uradak i prihvati ga samo kao mali osvrt, a iskreno se nadam da će se netko potruditi dati neke korisne smjernice, kako tebi, tako i meni vezano uz moje obrazlaganje fotgrafije.

Sretno:)

makara
[17. 07. 2014.]

evo upravo bili na HRT4 :)

Klik-Kid
[17. 07. 2014.]

Jel to sinoc fotkano? Ja sam poslje 21h slucajno naletio pa opalio koju.

No nisam imao telca, vec 17-50 pa sad ispod bine pucao :-))

Meni ovdje stima sve osim ostrine...

cak mi ni zica ne smeta jer znam kako je krcata bina bila i skoro pa nemoguce je bilo dobit cisti kadar

Zelena
[17. 07. 2014.]

Dobro to tebi ide,samo nastavi i ne boj se žanra koji nisi do sad radio, jer uvijek se nešto može naučiti ;)

damir-dms
[17. 07. 2014.]

tko o čemu, Kid o nečistom kadru! ;))) daj me naj me, da su te dvije žice problem ;))

Klik-Kid
[17. 07. 2014.]

moji kadrovi su uvjek cisti..... nakon tvoje intervencije :-)))

damir-dms
[17. 07. 2014.]

kid - još uvijek nisi pogledao bluevekijevu?

Klik-Kid
[17. 07. 2014.]

pa jesam...

onu sa ljudima i bez njih... i sjenama

ili ne mislis na tu?

damir-dms
[17. 07. 2014.]

zadnju, sa zamijenjenim ulogama

Klik-Kid
[17. 07. 2014.]

ti bus svemirce od ljudi napravio :-)))

prolaznik
[17. 07. 2014.]

Hm,nisam neki stručnjak ali eto pošto pitaš :)...kad si več loše kadrirao a jesi trebao si onda ići na kvadratni format...na 270 mm moraš računati na to da će slika malo 'smekšati' pa ne bi bilo loše malo zatvoriti blendu i pritom bi ti ostala sasvim pristojna brzina snimanja ali da ne pišem puno evo ovako nekako koliko se barem dalo izvući iz ove postojeće a za klonirati žice ipak moraš biti @damir-dms a ja to nisam :-))

Zelena
[17. 07. 2014.]

Zašto je ovo "loše" kadrirano prolaznik?!!

(lijevi gleda u objektiv,a desni prema širem dijelu kadra,gdje je sasvim dovoljno prostora ostavljeno za "njegov pogled").

prolaznik
[17. 07. 2014.]

Po pravilu je to uredno ali malo mi previše prostora ostavljeno s desne strane a malim cropanjem i taj desni postaje 'aktivnijim sudionikom' u cijeloj priči. Ma nisu to neka kršenja pravila ali ja to eto tako doživljavam i to je samo moj subjektivni dojam :)

maslackica
[18. 07. 2014.]

pogled mi je privukao lijevi, direktnim pogledom ponukao me da na tren skrenem pogled i onda sam zamijetila desnog koji donosi blagost cijeloj fotki... vratila sam se na lijevog koji gotovo hipnotizira...

iskreno, ja ne volim fotografirati ljude i ne oduševi me svaki portret, osim onih koji nose neku priču, poruku, a ovdje to osjećam...

i da, poslije sam pročitala komentare, netko spominje žice... hm, morala sam se vratiti na fotku da sitničavo potražim i tek ih tad vidjela ;)

ide to tebi!

makara
[18. 07. 2014.]

kad si već naglasio da bi vrlo rado čuo mišljenja za ovu fotografiju, iako se ne smatram prozvanim skupih hrabrosti da i ja nešto napišem :)

kad pogledam fotografiju prvo zamjetim dominantnu osobu lijevo, pa mi onda pogled polako klizi na osobu u pozadini, odakle s njegovim pogledom idem desno (a tamo praznina), pa onda opet idem pogledom na čovjeka lijevo, pa na sredinu i polako u desno... :) i tako dok mi pogled luta i traži neku čvrstu točku ili priču, pročitam naslov smotra folklora, i onda se zbunim još više... pa tražim elemente smotre na ovoj fotografiji, a njih nema... ajde reko možda je do mene pa se malo više zagledam u osobu koja dominira fotografijom i onda primjetim da je mutna... bacim pogled na exif i vidim blenda 5.6... pretpostavih da je u pitanju objektiv tipa 70-300/f4.5-5.6 te uzevši u obzir činjenicu da na samom kraju pri punom otvoru i nije najoštirji pomislih nije moglo bolje, a onda ugledah okidač 1/500 sec. što znači da se mogla malo pritvoriti blenda i dobiti oštrine...

inače sviđa mi se ton fotografije i osobno bih volio vidjeti i instrumente na kojima sviraju, to je ono što mi fali, što cijelo vrijeme pokušavam zamislit :)

napominjem komentar je samo moj osobni osvrt, jer nisam dovoljno stručan da kritiziram :)

schumsky
[18. 07. 2014.]

Puuuuno hvala svima koji su se fakat potrudili napisati razne primjedbe/prijedloge. Pokušat ću odgovoriti svima redom, a prvo par općih napomena:

Fotkano u srijedu na smotri folklora. Bio je nastup mladih iz 10-ak zemalja, bez nošnji. Naziv slike samo identificira događaj. Snimano sa 70-300 f/4.5-5.6 na otvorenoj blendi, iako to za oštrinu nije optimalno, i na ISO 1600 (što i piše u exif-u). Jedini razlog je da kompenziram svoje nemirne ruke. Fotka je cropana lijevo cca 12% širine (ti je bio mikrofon i u pozadini neka osoba bezveze). Desno je iskloniran na plavoj pozadini još jedan mikrofon. Probao sam klonirati i lijevi mikrofon, ali nisam uspio. Od obrade je jedino smanjen šum kojeg je bilo prilično i još je ostalo. Fotka je JPG (nije iz RAW formata napravljena). Napravio cca 350 fotki u dva sata, od kojih je 5 možda prihvatljivo za pokazivanje.

@spring_water: ovo je kao dokumentarna fotografija/event fotografija, barem bih je ja tako klasificirao

@damir_dms: Slažem se s primjedbom za oštrinu, čak ni u punoj veličini nije oštra. Mislim da fokus, ISO i otvorena blenda sigurno malo doprinose tome, ali mislim da sam najviše kriv JA, tj. nemirno držanje aparata, ovo je ipak efektivnih 400 mm. Imam par slika koje su oštre, ali na ovoj mi je bio dobar pogled i to mi kompenzira neoštrinu. Druga stvar je da su svirači bili prilično živahni iako to ovdje možda ne izgleda tako, pa ima i motion-blura - računaj pokret od 1 metra u sekundi (što nije neka brzina) a na ekspoziciji od 500-tinke to je pomak od 2 milimetra.

@soad: Ni moji komentari nisu stručni, već po osjećaju, pa tako prihvaćam i sve druge komentare više ili manje stručne. Vjeruj mi da je žice i mikrofone bilo nemoguće izbjeći, puna ih je pozornica, doslovce na svaki metar po jedan, pred svakim izvođačem skoro pa jedan (akustične insturmente su svirali). Neoštrinu sam već gore komentirao, dakle mislim da je do mene i pomaka izvođača.

@Klik-Kid: Slažem se za oštrinu kako sam gore već objasnio.

@Zelena: Ovo je i rađeno kao vježba da malo proširim svoj "izričaj".

schumsky
[18. 07. 2014.]

nastavak...

@prolaznik: hm, meni kadar nije idealan ali je prilično dobar. Imam glavnu osobu i sporednu osobu (bilo bi ljepo imati f/4 ili f/2.8 pa da bude još malo zamučenija). Osobe su smještene manje više na sjecišta trećina, i ima prostora za pogled. Glave su u dijagonali. Ovdje ne govorim o okolnostima koje su bile grozne (mikrofoni - još jedan je ispod lijevog lika pred njegovim bubnjevima, ostali izvođači - jedan je bio skroz lijevo (njega sam kropnuo) jedan je ispod desne osobe - to je ona crna frizura koja se malo vidi), jer kadar je jednostavno dobar ili nije - bez obzira kakve su okolnosti. Ono s čim se slažem je da bi desno trebalo reznuti 1 do 1,5 cm - to prihvaćam, ali po mom mišljenju je taj 1,5 cm možda malo pretjerano nazvati "lošim kadriranjem".

Ova moje je skoro bez obrade. Sviđalo mi se što je malo tamna, kao i ovi dečki, i plava boja mi je asocijacija na blues koja se opet s crncima veže i s malo tamnijim raspoloženjem. Ali, dobra je i tvoja obrada. Ovako kad postaviš sliku to govori više od tisuču riječi.

@maslackica: ni ja ne snimam inače ljude, osim onako izdaleka kao dio scene. Kao što sam rekao, ovo je pokušaj proširenja repertoara ;) Zato i tražim komentare, jer o ovome nemam pojma - radim samo po osjećaju.

@mario78: Da, naziv je samo oznaka eventa, možda nije idealan - već sam gore objasnio, kao i (pretpostavljene) razloge za mutnoću. Momak udara po malim bubnjevima, ali isred njih je još jedan mikrofon i još jedan izvođač pokraj sa svojim mikrofonom. Kadar su prije svega određivale smetnje na pozornici. Kadriranje sam riješio tako da sam pokušao naći "rupe" sa što manje smetnji i kadrirao u te "rupe" i nadao se da će biti neki zanimljiv trenutak za uhvatiti (poput ovoga). Bilo je i boljih motiva možda, ali sa smetnjama - nisam ih uopće uzeo u obzir za snimanje.

schumsky
[18. 07. 2014.]

I kad bi barem bilo ovakve rasprave pod svim fotkama (ne mislim samo na moje), onda bismo svi nešto mogli naučiti, pa makar nismo stručnjaci (čast izuzetcima).

Dvojica su uvijek pametnija od jednoga.

Fala još jednom.

prolaznik
[18. 07. 2014.]

Sad sam u cajtnotu s vremenom ali kasnije budem još par riječi napisao ako dozvoljavaš a na brzaka samo bitno.....zaboravi JPEG barem u ovakvim situacijama, bez RAW-a nema tu kruha :-)

schumsky
[18. 07. 2014.]

@prolaznik: dapače, kakva dozvola te spopala ;)

Imam i RAW, ali ga još nisam dirao. Moram priznati da koji puta ne znam iz njega izvuči što želim i da mi obični jpg izgleda bolje.

damir-dms
[18. 07. 2014.]

Investiraj vrijeme u učenje obrade RAW fotki, na kraju se isplati! ;)

prolaznik
[19. 07. 2014.]

Moram priznati da ostajem pri svom dakle da je kadriranje moglo biti malo bolje odrađeno ( barem po meni jel )ali sada kada si pojasnio situaciju vidim da je ovo neki optimum koji si mogao izvući u datoj situaciji. Ma muke su to ježeve na raznim koncertima i meni osobno dođe da razrežem sve te žice kablove mikrofone i još štošta toga zbog čega svakih 30 klikova dobiješ jedan čisti kadar :-)).

Inače, osnovna i bitna prednost RAW- u odnosu na JPEG je ta što ti u JPEG-u fotić izbaci gotovu fotku obrađenu po nekim njegovim parametrima a kod RAW-a dobiješ 'sirovu' fotku i u daljnjoj obradi ti odlučuješ kako će ona izgledati s time da imaš puno veće mogućnosti da 'spasiš i izvučeš' neke stvari :)

goranx78
[19. 07. 2014.]

Jako dobro!!

schumsky
[19. 07. 2014.]

hvala još jednom svima

@prolaznik: pa i ja sam rekao da nije dobar kadar, samo sam rekao da nije ni tako loš, nego onako, srednji ;) Znam da je RAW u prednosti, samo što ja to još uvijek ne uspijevam iskoristiti onako kako mislim da se može i nisam zadovoljan rezultatima, ali danas sam napravio neke "pomake". Kako damir-dms kaže, treba malo to još proučiti.

Ovdje je po svemu sudeći glavni problem oštrina, koja nije adekvatna i koju se ne može popraviti, osim malo umjetno pojačati, ali to neće dati detalje koji fale. Sad ću okačiti jednu koja dokazuje da nije problem u objektivu, nego u meni i u fokusiranju.

prolaznik
[19. 07. 2014.]

Ma neeee pa nisam ni mislio da je kadar tako loš već samo da je moglo malo bolje inače je o.k. :-)

nada5246
[19. 07. 2014.]

Lijevi dječak je fascinantan i to si "uhvatio"

-Ante-
[13. 02. 2018.]

Lipo!

Nemate ovlasti aktivnog sudjelovanja. Morate biti registrirani i prijavljeni.

site copyright © 1998.-2024. Janko Belaj / Fotozine "Žičani okidač"   [site powered by Zine V3 alpha 9.1]   .:korisnički ugovor / terms of use:. …& obavezno štivo!
built with bbedit Valid XHTML 1.0 Strict Valid CSS!

Zbog nekog doista blesavog EU zakona dužni smo vas informirati da i naš Fotozine rabi cooki-e (kažu da su to “kolačići”) kao i valjda 99.999% stranica na kugli zemaljskoj. Za izvan nje nemamo informacija. S tim keksima mi ne otkrivamo vašu dob, visinu, debljinu, sposobnost kadriranja, lažiranje exifa i niš takvoga, već nam samo pomažu da se logirate i tak to. A kaj sad možete? kliketnut dole i reć poruci izazvanoj idiJotskim zakonom adio… (A mi smo vas zakonski informirali :P ;))

Bla, bla, tri put Hura i O’Kej…