© copyright - 2024 obscuras
Jozefina Lada
StevaS [01. 12. 2005.] | Divno! Zanima me malo visw o kameri: velicina otvora, dimenzije, plan film ili ploca, duzina eksponiranja. Kada sam pre dvadesetak godina radio neke eksperimente sa pokojnom Doajenom Srpske fotografije D. Tosicem, mi smo stalno belezili i svetlosne elementa koje bi koristili za film od 100 ASA i to nam je bio neki reper. Nazalost nismo dugo u tome istrajali. Cestitke majstore. SS |
obscuras [03. 01. 2006.] | Potankosti izvedbe ovog projekta opisane su uz album "©ame®@ obs©u®@ mi©®@ - 500 portreta". "©ame®@ obs©u®@ mi©®@" je sitna naprava koja se može sakriti u stisnutoj šaci, i modelu ne liči na fotoaparat. Dovoljan je 1 bljesak elektronske bljeskalice da se zabilježi lik modela. Ta sitna naprava svojim anonimnim dimenzijama ne ometa humani kontakt slikara i modela. Slikanje se događa za vrijeme razgovora, pri čemu slikar samo odabire položaj kamere, trajanje ekspozicije, tren i smjer bljeska svjetla elektronske bljeskalice. "©ame®@ obs©u®@ mi©®@" nema hladno stakleno oko (objektiv koji kod većine modela stvara odbojnost i nelagodu) već samo sitan otvor (promjera 0,1mm) koji se čak i pri pomnom promatranju teško može raspoznati. U usporedbi sa običnim fotoaparatom koji hvata faktografski "oštru" sliku, veće ili manje dubinske oštrine, "©ame®@ obs©u®@ mi©®@" stvara "meku" sliku kojoj je dubinska oštrina ista (jednako meka) od kamere do beskonačnosti. Svaki, pa i najbolji objektiv fotoaparata filtrira svjetlost koja kroz njega prolazi do filma. Kroz "objektiv" kamere opskure prolazi 100% svjetlosnog spektra, pa čak i svjetlosne zrake onih valnih dužina koju ljudsko oko ne razaznaje. Zbog sićušnosti otvora kojm snima "©ame®@ obs©u®@ mi©®@" slikanje može trajati (ovisno o količini svjetlosti) od 1/1000 sekunde (1 bljesak elektronske bljeskalice) do više sati, pri čemu svjetlo na filmu može reagirati kroz sve slojeve fotoosjetljive tvari i zabilježiti širok spektar tonova. Bitne karakteristike kamera opskura objavio sam na: http://hr.wikipedia.org/wiki/Fotografija ,a to su: -kontinuirana dubinska oštrina (svi detalji motiva su podjednako oštri bez obzira na udaljenost motiva od kamere ili projekcionog zaslona od rupe-objektiva) -kompresija vremena (pokretni detalji motiva ostaju ili potpuno nesnimljeni ili pak zabilježeni tek kao nakupina svjetlosnih titraja, zbog dužine trajanja ekspozicije jer kroz rup(ic)u-objektiv prolazi veoma malo svjetlosti, a nepokretni detalji ostaju jasno zabilježeni) -širok raspon kadra ("kuteva snimanja" koji ovise o formantu na koji se snima i udaljenosti rupe od formata na koji se snima, a mogu biti veoma široki) -egzaktna perspektivna projekcija (kada se motiv snima na potpuno ravnu fotoosjetljivu plohu) -potpuna propusnost svjetlosti svih valnih dužina (rupa-objektiv kamere opskure propušta i one valne dužine svjetlosti koje ne prolaze kroz staklo, npr. ultravioletni dio spektra) Kamera opskura je osnova za sve današnje kamere (foto aparate, kino- video- ili digaitalne kamere) štoviše, ona postoji u svim suvremenim kamerama, a predstavlja onaj prostor između objektiva (otvora sa sustavom leća, kojim je zamijenjena rupica) i fotoosjetljive plohe na koju se snima. Plohe tog prostora suvremenih kamera nesmiju održavati svjetlosne zrake. |
Nemate ovlasti aktivnog sudjelovanja. Morate biti registrirani i prijavljeni.
Zbog nekog doista blesavog EU zakona dužni smo vas informirati da i naš Fotozine rabi cooki-e (kažu da su to “kolačići”) kao i valjda 99.999% stranica na kugli zemaljskoj. Za izvan nje nemamo informacija. S tim keksima mi ne otkrivamo vašu dob, visinu, debljinu, sposobnost kadriranja, lažiranje exifa i niš takvoga, već nam samo pomažu da se logirate i tak to. A kaj sad možete? kliketnut dole i reć poruci izazvanoj idiJotskim zakonom adio… (A mi smo vas zakonski informirali :P ;))