Fotozine “Žičani okidač” : ISSN 1334-0352 : s vama od 6. 6. 1998

fotozine
fotografija
druženja
prilozi
sitnine
prijavnica
nadimak:

lozinka:

upamti me
trenutno prisutni:

Olympus ZD 14-54mm-vaša iskustva
krilati
[01. 11. 2011.]

Nabavio bi si ovaj objektiv pa me zanimaju vaša iskustva s njime. Pohvale,pokude,razmišljanja...


DH_photo
[01. 11. 2011.]

Nabavi si taj objektiv! :)

Posjedujem isti već jedno 10 godina, dakle onu MK1 verziju, nazovim to tako, kojeg još ima po oglasnicima. Predobar objektiv, štoviše, odličan! Prava profesionalna leća!

vugi
[01. 11. 2011.]

IMAM GA DUUUGO. MOJ JE ONA STARA VERZIJA S METALNIM NAVOJEM. IZVRSTAN. KAK NISAM NEKA PICAJZLA OKO PAŽENJA I MAŽENJA DELA JAAAKKOOOO DOBRO

Aragorn
[01. 11. 2011.]

Od 6 mjeseca 2011 fotkam sa Nikonom, od prije toga sve Oly, puno toga je sa 14-54mm. Po meni jako dobar objektiv, bio sam jako zadovoljan. I ja sam imao jedinicu.

ivankov69
[01. 11. 2011.]

Izvrstan objektiv, neče ti biti žao ako ga uzmeš, ja sam uzeo rabljenog (3 godine) i izvrsno me služi več više od godinu dana.

krilati
[01. 11. 2011.]

ma dečki,već ste me nagovorili..... ;)

zamorac
[01. 11. 2011.]

Kupuj, to je vrhunsko staklo

kiki-9
[01. 11. 2011.]

imati i ne ispustati, to je smisao tog objektiva :))

SMVO
[01. 11. 2011.]

Izuzetno staklo u svakom smislu. Uopće, ali UOPĆE nećeš pogriješiti ako ga uzmeš. 14-54 i 50-200 su osnovna polazišta za izgradnju kvalitetnog Oly sustava. :-))

alfa91
[01. 11. 2011.]

A šta da ti kažem, nema smisla da ti govorim išta protiv kad i nemam ništa protiv.dapeače sve +5 od 2004 g. zavidan na E-1, 80% slika je sa njim slikano, eno ga dan danas spreman za okidanje :)

hac
[01. 11. 2011.]

imao sam na posudbi to stakalce,hvala vipi.....najbolji "kit" objektiv što sam do sad vidio....između 30 i 40 mm je toliko oštar da nije preporučljivo fotkat portrete curki starijih od 18 godina d,-)

krilati
[01. 11. 2011.]

tnx ljudeki,i više sam nego nagovoren... ;)

kiki-9
[01. 11. 2011.]

dakle, ak nemos kupit, ukradi ga negdje sam nemoj meni :D :D

SMVO
[01. 11. 2011.]

Što kaže hac, najbolji "kit" objektiv jer je dolazio kao kit staklo u kombinaciji sa legendarnim E1 i dobrim starim 40-150 f3.5-4.5 pred kojim se današnji 40-150 f4.5-5.6 može sakriti. OK, Oly je napravio 12-60, ali 14-54 ne bi bio toliko dugo u konkurenciji da nije tako ludo kvalitetan. :-))

DH_photo
[01. 11. 2011.]

@SMVO

Sve ok...osim ovog 40-150 f3.5-4.5 , posjedujem i taj, uoče nikad nisam bio zadovoljan istim, novac bačen u vjetar!

U svakom slučaju 14-54mm spada u Olympusovu PRO seriju dok 40-150mm u ono što su tada zvali Hihg End Amateur, neznam kako se danas zove tj. kakva je podjela.

Jedino mi pada na pamet da ste vi koji govorite o "kit" objektivu pomješali 14-54mm sa 14-45mm.

Jer ja kad sam kupio E-1, objektiv je došao posebno, kao posena stavka računa u svojoj kutiji sa torbicom itd.

krilati
[01. 11. 2011.]

Nebum ukrao....;).. imam jednog rezerviranog...a poslije ovakvih pohvala najradije bi iste sekunde pojurio po njega...

bile
[01. 11. 2011.]

Svakako mogu reći samo najbolje o tom predivnom staklu. Vrhunski objektiv.

SMVO
[02. 11. 2011.]

DH, E1 je dolazio sa kit staklima o kojima sam pisao. Ne znam kada si ti kupovao svoj E1 i kako, ali u kompletu je bila takva priča. O tome ti mogu više napisati Janko i Omot koji su doajeni Olyja na ovoj strani, a što se tiče 40-150 f3.5-4.5, ovo napisano o njemu je moje osobno iskustvo i još par ljudi s kojima sam pričao. To staklo i je u najnižoj klasi od tri koje Oly deklarira jer nije zaštićen od atmosferskih utjecaja, dok 14-54 i 50-200, npr. jesu i oni su takozvana Pro razina, druga po vrijednosti u koju spada i 12-60 i novi 14-54 II, dok 14-35 spada u, tzv., vrhunsku seriju. Iskreno, 14-54 je toliko dobro staklo, koje se za male novce dobije, a njime se rade izvrsne fotografije. I time smo se opet vratili na originalnu temu. :-))

janimir
[02. 11. 2011.]

je, moj E-1 je stigao u kompletu s 14-54, a E-3 s 12-60. Moram priznat da mi je sad pomalo žal kaj sam dpustil kikiju da mi za “male pare otme” taj 14-54… ;P)))

Inače, nije tema ove priče, ali ako tko ima mogućnosti za 12-60 umjesto 14-54 — toplo preporučam jer je za bar dva koraka bolji. I veći i teži i skuplji i brži i oštriji…

(da se razmemo, 14-54 nije neoštar, dapače! neg je 12-60 bolji. po mom sudu skoro kolko je i 90-250 bolji od 50-200…)

SMVO
[02. 11. 2011.]

Mda, kaj se tiče 14-54 i 12-60 nemrem niš reć jer sa 12-60 nisam okinul ni jednu fotku, ali je duplo skuplji. No to staklo i je rađeno da bude kompatibilno sa E3, a sa slabijom braćom toliko i ne.

50-200 i 90-250? Onaj tko nije slab, taj bu sa 90-250 obožaval fotkat, a ja to jesam, makar moram priznat da je 50-200 (a imal sam onaj stariji model bez SWD-a) ostalo moje najdraže staklo. No 90-250 je toliko brzo i oštro staklo da ga samo olyjevi prajmovi tuku, a time mislim na 150 i 300mm. To je čisto reportersko staklo i za fotkanje "wildlife" fotografija i da ga je pratilo bolje tijelo (E5, npr.)... Ali sad je prekasno.

DialF
[02. 11. 2011.]

kada sam birao između 14-54 i 12-60 odabrao sam ipak 12-60. Ne znam kakav je 14-54, ali 12-60 je sasvim solidan. Više mi je nekako draži 50mm f:2 macro.. ali s crop factorom to je 100mm i ne moze se nosit svakamo kao 12-60..

Disorder
[02. 11. 2011.]

kak se neko fali ali ona uzalud vam .....

.-))

Sliko sam sa 14-54 stari i mogu kazat da ni je bija oštriji nego 12-60

da se mene pita 14-54

krilati
[02. 11. 2011.]

Sad kad ste već nagovorili me, koliko je ok s tim objektivom fotkati u crkvi..recimo bez neke dodatne rasvjete...imam e-520

zamorac
[02. 11. 2011.]

Blagoslovi objektiv i sve bu ok :)

kiki-9
[02. 11. 2011.]

hehe cast mi je biti spomenut u ovoj raspravi pogotovo iz razloga zbog kojeg sam spomenut :)))))

al bar se mogu hvalit da sam "nasljedio" guzdine objektive :)))))))))

blue
[02. 11. 2011.]

Raspon mu je odlican za crkvu ali mu blenda bas i nije.

S obzirom na sum kojeg e-520 ima ne znam koliko ces se bas usrecit sa blendom 3.5 bez dodatne rasvjete :/

mini
[03. 11. 2011.]

ja još uvijek fotkam s mojim kit objektivima 14-45mm i 40-150mm (objektiv s kojim sam napravila najviše nagrađenih fotografija, kao i s s 50-200mm - izvrsni)iako sam si kupila novo tijelo (E-5), sasvim su OK. Nakon jedne prilike da posudim kikijev 14-54mm, stalno imam neku malu bubu u uhu koja me kljuca s vremenom na vrijeme i zove da učinim nešto:)) Mislim da bi se ja u mojoj kombinacii odlučila na 12-60mm, a ti si mi krilati opet razbudio tu moju bubicu u uhu:))) Što ću sada????

hac
[03. 11. 2011.]

pa mini ti imaš 7-14 stakalce tak da ti u stvari 12-60 ne treba.....već 14-54 d,-)

susko
[03. 11. 2011.]

mini, treba ti 14-35 ;)

Ovi 14-54 i 12-60 su odlični, ali kad jednom probas 14-35 (koji je u biti fl1.8 po propusnosti) padneš na guzicu :D

mini
[04. 11. 2011.]

uh, uh, sisko, izazivaš me je li:))))

DH_photo
[04. 11. 2011.]

Pravilo jednostavno, ako kupuješ rabljeni onda 14-54, a ako kupuješ novi onda 12-60.

krilati
[04. 11. 2011.]

Upravo tako DH...kupujem rabljeni pa bude 14-54.

susko
[04. 11. 2011.]

Koliko imaš love na raspolaganju?

Vidim da imaš E-520 pa njemu više odgovara 14-54 nego 12-60 koji je veći i ne koristi toliko prednosti bržeg AF-a iz E-3/30/5.

Bolje onda 14-54, a razliku na E-3 kasnije :D

kiki-9
[04. 11. 2011.]

sve je to u redu mini al kad jednom probas 35-100 ;))))))))))))))

krilati
[04. 11. 2011.]

Susko...riječi ti se pozlatile sa E-3, pa E-5...pa..... ;)

mini
[04. 11. 2011.]

joj kiki u velikoj sam gužvi bila,ali sada dogovaram neko snimanje pa ti se javim za probu:))

DialF
[04. 11. 2011.]

sa E-3, pa E-5..pa... nista vise izgleda nakon toga..

krilati
[04. 11. 2011.]

Ma Fup složit ćes se da nakon e-5 niti nije potrebno dalje.... ;)

krilati
[14. 11. 2011.]

imam ga!!!!!!

vugi
[14. 11. 2011.]

huraaaaaaaa

krilati
[14. 11. 2011.]

ali 14-54mm, ne e-5.. hahahaha

blackbird
[14. 11. 2011.]

moram pitat nekaj jako naivno, ali nemojte se smijat, jer nemam iskustva sa dslr aparatima.

dakle, u čemu je tolika, ali baš TOLIKA prednost tog 15-54 objektiva u odnosu na druge? zar su drugi napravljeni već u tvornici s greškom pa ne daju (maksimalno) oštru sliku?

nemojte se sprdati, pitam ozbiljno!

susko
[15. 11. 2011.]

Drugi nisu Olympus :D

Ma, 14-54mm je najjeftiniji standardni zoom van kit objektiva i usput je jedan od najboljih standardnih zoomova + zabrtvljen je i vrlo kvalitetno napravljen (za razliku recimo popularnih Tamrona i Sigmi).

Naravno, postoje dva modela iznad - 12-60mm i 14-35mm, ali svaki je duplo skuplji od prethodnog :)))

alfa91
[15. 11. 2011.]

Jućer tj. sinoć sam ukrao 40-150 f3.5-4.5 ali nisam trčao dovoljno brzo pa kad me naš kolega Dankec sustigao mora sam mu uz objektiv platit i pivo :)))Nema veze sad imam 14-54 i 40-150 ;)

omot
[15. 11. 2011.]

Malao se (pre)kasno uključujem u ovu raspravu koja je otišla malo šire od prvotnog pitanja. Najviše me potaknulo zadnje @backbird-ovo pitanje. On konkretno pita u čemu je 15-54 bolji od drugih aludirajući pritom na Oly objektive kao takve. Najkraći odgovor je da su Oly objektivi najbolji i najjaći samo u kombinaciji s Oly tjelom. Oly tjelo u kombinaciji s bilo kojim renomiranim brendom (Sigma, Tokina...) neće nikada dati rezultat kao u kombinaciji s Oly objektivom. Isto tako Oly objektiv (ili bilo koji drugi brand) namjenjen za analognu fotografiju neće polučiti dobar rezultat kao Oly u kombinaciji s Oly objektivima namjenjenim za DSLR. Evo zašto:

Oly je još u analogno vrijeme krenuo s filizofijom da se tehnika fizički smanji. Naznačio je to legendarni OM-1. Zamjenom filma za foto-diodu (chip) tvrdoglavo razvijaju svoj sustav i tako nastaje 4/3 standard koji za razliku od FF (24x36) nastoji primjeniti isto optičko pravilo. Taj novi 4/3 standard u tome uspjeva no stvar ne prolazi najbolje zbog veličine čipa. Vrapci na grani danas znaju da zbog toga Oly pada kod konkurencije na problemu šuma. Kako bi to sveo na najmanju moguču mjeru, Oly izgrađuje i novu generaciju objektiva namjenjenih isključivo za digitalna tjela svojih aparata. Kako je Olympus jedna od rijetkih firmi kojima je optika osnovna djelatnost, rješenje su potražili upravo u tom segmentu. Nova generacija objektiva za Oly-eve DSLR-ove rješenje nalazi u razvoju telecentičke konstrukcije.

Objektiv konstruiran za rad s 35 mm fotoaparatom u kombinaciji s digitalnim fotoaparatom, daje nedovoljno svjetla prema rubnim dijelovima optičkog elementa. Rezultat toga je zatamnjenje slike prema rubnim dijelovima te pogrešna reprodukcija boja. Ove su anomalije naročito izražene upotrebom širokokutnih objektiva. Ovaj se fenomen još zove «sjene u kutevima».

Da bi se to donekle smanjilo, svaki piksel ima mikro leću koja usmjerava svjetlo. Problemi usmjeravanja svjetla te posljedice koji nastaju kod upada svjetla rezultiraju pojavom refleksija na susjedne piksele, razbijanjem svjetlosti na dva susjedna piksela, pa čak i gubitkom svjetlosti zbog nemogućnosti hvatanja od strane piksela.

Jedan od načina rješenja je posebna konstrukcija leća u objektivima. Takav design konstrukcije objektiva naziva se: telecentričan. Konstrukcija omogućava jednaku reprodukciju boja, čistoču i visoki kontrast jednak od rubova slike do središta.

Pojavom ovih objektiva omogućeno je još nešto izuzetno bitno što je otkrio u svojoj studiji Anders Uschold (Technische Universitat Munchen):

Foto aparat sa manjom rezolucijom, ali optimaliziranim objektivom ima bolje performanse od fotoaparata s većom rezolucijom i objektivom namijenjenom analognom fotoaparatu. Cijela njegova studija svodi se na jednu izjavu:

Unatoč manjem senzoru optimalizirani sustav objektiva daje korisnije podatke te samim time veću rezoluciju.

Iz svega je jasno zašto sam u početku donio one zaključke.

Sorry na dužini :-)

omot
[15. 11. 2011.]

Zuiko

omot
[15. 11. 2011.]

Gore je razlika između telecentrične i standardne konstrukcije...

SMVO
[15. 11. 2011.]

Omot, a ja mislio da je to napisao susko i već sam kupil dva sendviča. :-))

Inače, ispravak netočnog navoda, nije 15, nego 14-54. Hi, hi.

Alfa. taj stariji 40-150 je izvrstan!!

omot
[15. 11. 2011.]

...pazi stvarno 15-54...mora da je to najnoviji koji sam ja konstruirao i to ovdje i sada :-)))

Moj slogan je Za klopu spreman ...to znaći i za oba dva sendviča...(Sorry @susko:-)))

Nije mi bila namjera da tekst zvuči kao reklama već samo pišam činjenice. Oly se i dalje guši šumom dok konkurencija juri drumom :-)))

krilati
[15. 11. 2011.]

ajoj gospodo...a mogli ste samo napisati da je Oly ok i gotovo..hehehhe...

kiki-9
[15. 11. 2011.]

vidis da je obozavan o strane vlasnika :))))

blackbird
[15. 11. 2011.]

omot, hvala na vremenu i trudu.

no imam potpitanje :)

dakle, napisao si "Oly objektiv (ili bilo koji drugi brand) namjenjen za analognu fotografiju neće polučiti dobar rezultat kao Oly u kombinaciji s Oly objektivima namjenjenim za DSLR.".

ok... to je, kako kažeš - tako :)

e sad, gledam priloženu ilustraciju, i sad mi nije jasno ovo: ako "veliki" 28 mm objektiv s analognog aparata (donja ilustracija) prišarafimo na tijelo dslr-a (s gornje ilustracije) kako to da dobivamo lošiju sliku ("sjene u kutevima"). naime, senzor je manji i njegovi su kutovi puno bliži sredini senzora nego kod formata 24 x 36.

nakoliko ja razumijem ilustraciju, nećemo imati nikakvih štetnih pojava osim što će taj objektiv na dslr tijelu biti u stvari blagi teleobjektiv.

ili opet nešto ne kopčam dobro...?

susko
[15. 11. 2011.]

Pa radi se o objektivima sličnog kuta.

Evo, recimo 16-28mm ili 17-40mm nikad neće biti baš kvalitetan na rubovima na 35mm senzoru, čak i uz mikro leće dok je 7-14mm odličan po cijelom kadru.

omot
[15. 11. 2011.]

@Crnaftico...poanta je slijedeća:

Telecentrična konstrukcija ima za cilj da usmjeri zraku svjetla da okomito padne na chip (CCD na slici br 2). Na slici br 1 nije samo prikaz objektiva za analogni fotić, već su to klasične konstrukcije koju pimjenjuju gotovo svi proizvodjaći objektiva. Svi ZUIKO objektivi u sustavu 4/3 (bez obzira kojem razredu kvalitete pripadali) izrađeni su s tim optičkim rješenjem. Dakle, ako se na Oly DSLR stavi neki zamjensi objektiv (da sad ne pišem imena brendova koji zade objektive "za sve fotiće") kut zrake svjetla biti će kao na slici br 1. (znaći kosi)...kako je to na gornjoj ilustaciji prikazano za klasičan FF senzor i objektiv 28 mm. Jeli sad jasno? :-))

telecentric

blackbird
[15. 11. 2011.]

da, ova druga ilustracija baca novo svjetlo na cjelokupnu priču :)

znači zuiko 4/3 objektivi imaju na unutarnjoj strani sabirnu leću koja daje snop paralelnih zraka koje savršeno okomito padaju na senzor?

no nadam se da sam onu prethodnu ilustraciju, onako kako je nacrtana, ipak dobro shvatio. :)

omot
[15. 11. 2011.]

Uprošćeno rečeno to izgleda tako kao si napisao. No, telecentrički sistem sastoji se od još tehničkih detalja što nije toliko bitno za priču koju bi mogli još više zakomplicirati. Jedan oblik telecentrične konstrukcije koristi se kod monokularnih dalekozora (samo za info). To je nešto jednostavniji oblik ove konstrukcije. Ono što je Oly razvio za objektive sustava 4/3 isključivo je njihovo rješenje. Mislim da smo ovo i previše elaborirali :-))

krilati
[15. 11. 2011.]

a stvarno ga jeste... ali.... svaka čast OMOT.. bilo je svakako edukativno...

Nemate ovlasti aktivnog sudjelovanja. Morate biti registrirani i prijavljeni.

site copyright © 1998.-2024. Janko Belaj / Fotozine "Žičani okidač"   [site powered by Zine V3 alpha 9.1]   .:korisnički ugovor / terms of use:. …& obavezno štivo!
built with bbedit Valid XHTML 1.0 Strict Valid CSS!

Zbog nekog doista blesavog EU zakona dužni smo vas informirati da i naš Fotozine rabi cooki-e (kažu da su to “kolačići”) kao i valjda 99.999% stranica na kugli zemaljskoj. Za izvan nje nemamo informacija. S tim keksima mi ne otkrivamo vašu dob, visinu, debljinu, sposobnost kadriranja, lažiranje exifa i niš takvoga, već nam samo pomažu da se logirate i tak to. A kaj sad možete? kliketnut dole i reć poruci izazvanoj idiJotskim zakonom adio… (A mi smo vas zakonski informirali :P ;))

Bla, bla, tri put Hura i O’Kej…