Fotozine “Žičani okidač” : ISSN 1334-0352 : s vama od 6. 6. 1998

fotozine
fotografija
druženja
prilozi
sitnine
prijavnica
nadimak:

lozinka:

upamti me
trenutno prisutni:

Canon 30D
dado34
[07. 03. 2010.]

Bok svima, nadam se da neću napraviti previse nereda sa svojim pitanjima. Inaće kažu da nema glupih pitanja, i samo zato pitam;

Imam Canon 30D, naravno, zastario stroj, ali otkad ga imam, nisam zaodovoljan s njim. Naime, te fotke jedostavno nisu ok, uz stvarno dobre objektive L serije, 16-35, 24-70, 70-200, fotke nit su boje, nit je oštrina kak se spada. Znam da nije FF i da uzalud na njega šarafim ta vrhunska stakla, no, savjet, jel ko radi s 30D i kak je zadovoljan, jel ima koja posebna tajna, tehnika...Cak sam i u picture style malo za po jedan korak pojačao oštrinu, boje, kontrast. ili da uz ovo kaj imam, jednostavno od jucer počnem skupljat novce za 5d, neku rabljenu jedinicu?


hac
[07. 03. 2010.]

30d je odlićan aparat,tajna ti je u obradi fotografije....

epozar
[07. 03. 2010.]

jest da ovi tvoji objektivi "traže" još bolji aparat, ali daleko da je 30D loš. Ima ja jako finih fotki i sa 10D..

Problem je što očekuješ savršenu fotku "iz aparata". E to u principu ne ide. Treba je sredit na računalu.

kisd
[07. 03. 2010.]

Provjeri postavke aparata... i smiri ruku.

Ako ljudi prave super fotke sa 300D, nema razloga da ne možeš sa 30D.

Joe

Joki
[07. 03. 2010.]

nije do aparata...mene služi već preko nekoliko godina i sve dobivam onako kako hoću (u razumnim parametrima) kupovinom 5ice nećeš značajno poboljšat fotke.

osjećaj se slobodnim stavit koju fotku da vidimo očemu pričaš :))

boriszulj
[07. 03. 2010.]

30d je izvrstan aparat koji apsolutno s nije zastario ako se gleda kvaliteta slike. Imam ga (imam i 40d) i mogu reći same pohvale.

Kao što je već rečeno, fotografije iz dslr uređaja se moraju obraditi. Jedan od razloga je anti alias filter koji se nalazi ispred svakog senzora radi izbjegavanja tzv. moire efekta. Nedostatak takvog filtera je taj što smekšava slike koje se u naknadnoj obradi moraju oštriti. Za to koristim Photoshop i alat unsharp mask.

Nakon bazične obrade, fotke su vrhunske. Jednako kao ti imam L objektive. APS-C aparati kao što je 30d koriste najbolji dio objektiva,a to je centralni, tako da se neki nedostaci kao vinjetiranje, ili pad oštrine i svjetla u kutovima koji se na FF aparatima vide, izgube na APS-C uređajima.

L objektive i općenito EF preporučam svakome tko ima APS-C aparate.

dado34
[07. 03. 2010.]

hvala na savjetima, a ako netko ima živaca provesti par minuta ili sati samnom, objašnjajajući mi, plaćam ćevape(x1 komad) i pivu(x???? komada) hehe, da me malo poući s tim fotićem po zagrebu i okolici. iskreno, bavim se videom poluprofesionalno i negdje na marginama koristim i fotografiju. naravno, još kad vam kažem da fotografiram u jpeg formatu, bojim se uopće otvoriti dalje ovu temu, dobit ću vjerojatno šamar.

seewolf
[07. 03. 2010.]

dobio si samar :D.

prva stvar, prebaci se na raw (ili raw + jpg radi jednostavnosti i brzine pregledavanja u kompu). nauci se koristiti raw, istrazi sve njegove opcije.

a onda se vrati na forum i ponovno postavi ovo pitanje ako jos uvijek imas problema :).

ako oces stavit cu ti neku fotku tu, kako je fotic izbacio jpg i sta sam ja napravio u raw-u, pa ces viditi razliku. past ces na guzicku kako fotic zapravo daje losu sliku naspram rucno konvertiranom raw-u :).

dado34
[07. 03. 2010.]

ok, šamar prihvaćen, a sad morsi vuče, ti si na redu..:-)

šteta kaj nema neki tak dobar forum za video, da i ja nekog ošamarim..:-)

mimikis
[07. 03. 2010.]

1. koristi RAW

2. ISO 100-400, samo po potrebi više

3. izoštri točno jedan objekt jer kod APS-C senzora ti baš ne igra dobro dubinska oštrina kao na filmu

4. u postavkama RAW konvertera pojačaj oštrinu, ali ne previše jer će kod izrade fotografija ta oštrina biti prejaka, a za web naknadno u photoshopu dodaj oštrine

5. white balans i kontrast, a i sve ostalo kao saturaciju, vibrance, naknadno u RAW konverteru obrađuješ i postavljaš kako tebi odgovara

6, to je dobar fotoaparat-5D je daleko bolji-razlika kao između filma 135 i 110

7. Samo fotografiraj jer svi fotoaparati su sada dobri!

seewolf
[07. 03. 2010.]

evo, moj red zasto koristiti raw :D. pocet cemo s blazim primjerima a onda cemo na teze :D.

prvi drugi treci cetvrti peti sesti sedmi

kao sto vidis, fotic nekada da katastrofalnu sliku umjesto onoga sto sam ja vidio ocima. neke ove fotke su radene i s 350d, koji je cijelu klasu nize od 30d, pa su opet dobro ispale :). a neke su cak i radene s prosjecnim objektivima prije nego sam nabavio L stakla, i opet su dobro ispale :). a da ne kazem koja je jos prednost kada ti izvuces cijeli ili veci rasponiz raw-a, i onda si to razvijes 30x40cm i objesis na zid :). a tu dobro dode i opcija da iz raw-a drito bacas u nekomprimirane oblike tipa tif, te nastavis raditi u tif-u.

btw jesi namjestio sve color profile u kompu? koji os koristis i koje programe?

bit svega je da dobijes onakvu fotku kakvu si vidio, ili kakvu zelis.

seewolf
[07. 03. 2010.]

a onda nabacis jos malo obrade da korigiras ono sto nisi uspio u raw-u. i imas fotku :D.

MDC
[07. 03. 2010.]

mimikis... malo si pretjerao točke 3. i 6. a pogotovo 6. da je razlika kao između 35mm i očajnog pocket formata.

dado34
[07. 03. 2010.]

da, razlike...:-) a sto se tice raw obrade, da li se koristi neki plug-in za photoshop ili u onom canon-ovom originalnom (cd u fotoaparat) programu za obradu?

blade8699
[07. 03. 2010.]

Ja problema s njim nemam. Fotkam u RAW-u, koristim DPP za obradu te kasnije Photoshop. Slike oštre, sve 5 ;). Treba znat izvuč maksimum iz onoga što imaš ;)

MDC
[07. 03. 2010.]

Pa probaj Lightroom.Jednostavan i za obradu više nego dovoljan.

Ostale kerefeke obaviš u PS-u.

blade8699
[07. 03. 2010.]

Digital Photo Professional ti je najbolji. Odnosno, to ti je moja preporuka. Original Canon.

MDC
[07. 03. 2010.]

Pa probaj Lightroom.Jednostavan i za obradu više nego dovoljan.

Ostale kerefeke obaviš u PS-u.

mimikis
[07. 03. 2010.]

Malo puno jesam pretjerao kod 6, ali kod 3 nisam jer probaj npr. sa 28mm objektivom i osobom u prostoru koja je udaljena 2 metra postaviti f8 izoštriti na 1,7m misleći kako će sve od 1,5m do 3m biti oštro onda ćeš se iznenaditi kad dobiješ tu osobu na 2m mutnjikavu, nedefiniranu, bez onoga kako se kaže da se porežeš na sliku. To je kod filma bilo moguće, na FF to otprilike pali, ali na APS-C baš i ne. Nije da se ne dobije dubinska oštrina i da fotografija nije oštra jer je, dobije se, ali bi npr. bilo bolja fotografija kad bi se točno izoštrilo na 2m gdje se nalazi ta osoba. To pod 3 nije pretjerivanje nego iskustvo sa 30.000 fotografija godišnje, 25 godina profesionalnog rada i korištenja razne opreme.

Pocket je večinom očajan, ali bilo je i vrhunskih 110 fotoaparata koji su davali prekrasne i kvalitetne fotografije.

-mario-
[07. 03. 2010.]

Ajde da sam doživio da svi hvale 30D , a ne kao do sada , uglavnom , da svi govore kako je to stara kanta!! Imam ga , naravno , i prezadovoljan sam s njime. Ne pada mi na pamet da ga mijenjam sa 40 ili 50D. Zato što je dovoljno dobar! Možda ti treba samo više prakse? Meni je jednom prilikom čovjek prodao 70-200 4L za smješne novce jer mu nevalja objektiv , da nemože snimiti oštru fotku sa njime. A staklo oštro ko britva. Nekada nije problem u alatu nego u majstoru! :-)

Daj koju fotku! Pozdrav!!

susko
[07. 03. 2010.]

Kenjon ti nije najsretniji izbor za slikavanje u JPEGu jer ima je malo katastrofalan, pogotovo na starijim aparatima :)

Nije 30D loš aparat, ali pitanje je kako si nezadovoljan (okači par full size slika na neki hosting pa linkaj ovdje).

Naravno, kad slikavaš sa maksimalnim otvorom blende, kvaliteta neće biti bog zna što (you can't Canon :D), a i moraš pripazit na difrakciju na manjim otvorima blende koja nastupa prije nego kod FF aparata.

Ali kao što je rečeno prije - slikaj par slika u RAW i onda ih konvertiraj u JPEG preko nekog RAW editora.

Također, moraš biti svjestan da ti na 100% (1:1) oštrina neće biti prebajna jer je to jednostavno negativna posljedica korištenja Bayer interpolacije.

susko
[07. 03. 2010.]

@mimikis - APS-C senzori imaju manju dubinsku oštrinu od FF aparata naravno, no onda se koristi manji otvor blende da se kompenzira (naravno, nije moguće koristiti manji od fizičkog ograničenja).

To o izoštravanju ispred subjekta i onda zadržavanjeg istog u fokusu ima smisla na manjim otvorima blende i manjem formatu, ali mi baš nije jasno što govoriš. Pa veći senzor će imati manju dubinsku oštrinu te analogno tome ta osoba će biti mutnija na većem senzoru ako se koristi objektiv iste efektivne žarišne duljine uz isti F-broj.

susko
[07. 03. 2010.]

*ispravak - imaju veću dubinu (dublji Dof)

Moze
[07. 03. 2010.]

daj ti okaci koju fotke sa stativa na puno otvoru blende, ili sa prilicn kratko ekspozicijom bar 1/1000 jer mi je cudno da ti je neostro za 16-35 neznam no 70-200 je npr na mom 350d davao ostre rezultate i u jpg modu....ako bas zelis fotkati jpg, poigraj se sa profilima u foticu...tu isto mozes dici ostrinu kontraste i slicno.

Mislim mozda je tvoj probme tehnickog jkaraktera, (neispravan fokus, senzor ili nesto slicno)

I jos i didao na ovu stavku mimiksovih savjeta

4. u postavkama RAW konvertera pojačaj oštrinu, ali ne previše jer će kod izrade fotografija ta oštrina biti prejaka, a za web naknadno u photoshopu dodaj oštrine...ne bi se slozi sa ovime za print, u pravilu za print se uvijek jace sharpa nego za monitore i web ;)

seewolf
[07. 03. 2010.]

dado osobno koristim camera raw converter koji dolazi s photoshopom. to je jedini dio photoshopa koji zapravo koristim.

moze 350d je davao odlicne rezultate. nedavno sam ga imao na objektivima i jednostavno je zakon aparat :). istina maleni je naspram 40d ali ipak, daje super slike. jedina stvar koja me razocarala nakon prelaska na 40d je negov aa filter. jednostavno je prejak. gledam slike s 350d i gledam slike s 40d i razlika je ogromna. 350d je jednostavno ostriju sliku davao.

i kada smo se vec dotakli, aps-c senzori imaju veci dof nego ff btw :).

dado34
[07. 03. 2010.]

Čitam vas i jedva cekam sutra probat fotkat te nakačit koju fotku na net. ostavih 30d u firmi na drugom kraju grada, pa nemrem danas. Ali, već danas uz vaše komentare sam puno pametniji, dakle, fotkanje samo uz raw+jpg opciju. istina da sam i sa 450d i 1000d dobivao bolje rezultate u jpg-u nego sa 30d, eto to me brine cijelo vrijeme. a postavke od program moda do full manuala pa ne ide. Čak sam ubacio i zadnju verziju firmware-a. Onda pak čitam da je foto oprema za istočnu europu, kao i sve ostalo, lošije kvalitete od one za zapadnu europu.

seewolf
[07. 03. 2010.]

osobno sto se tice postavki u foticu, sve je na neutral. tako oduvijek drzim cito za preview i referencu kada konvertiram raw.

Moze
[07. 03. 2010.]

Spomenu sam svoj 350d jer full slican 30d po senzoru.

A sto se tice fotkanja u raw....ja drzim na landscape ili si sam slozim profil sa smanjenim kontrastima da vidim bolje dinamicki raspon cjele fotke.

boriszulj
[07. 03. 2010.]

Dado, ne znam gdje si to pročitao, ali to nema veze s istinom. Svi Canon objektivi i tijela se proizvode po jednakim standardima u istim tvornicama. Ne postoji razlika za ovo ili ono tržište. To su predrasude ljudi koji o tome ne znaju ništa.

Čak vidim jedan oglas na njuškalu gdje prodavač tvrdi kako prodaje 30d kupljen u Austriji i da je taj kvalitetniji nego onaj za naše tržište. Smiješno.

To ako u Austriji imaš dvije godine jamstva, a kod nas jednu govori samo o tome da je odnos prema potrošačima i njihova pšrava u Austriji drugačiji,a da kod nas mogu kako hoće.

Imam tri različita tijela, jedno sam kupio kod nas (30d), drugo u Hong Kongu (40d),a treće u USA (400d/xti). Sve radi kao švicarski sat.

Ne znam zašto te nagovaraju da slikaš u RAW+JPEG. To je nepotrebno i samo ti guta memoriju. Odaberi jdan format i usavrši obradu. Ja slkikam 90% JPEG . Imam dojam da mnogi slikajući RAW misle kako su bolji fotografi. Kao da JPEG koriste "amateri" a RAW oni koji su "pro".

RAW ako ne znaš njime raditi je čisti promašaj.

Nekvaliteten fotke su najčešće posljedica grešaka korisnika. O tome čitam često na netu. Klasičan primjer je kada netko tvrdi da mu objektiv 70-200 nije oštar na 200mm, a onda u EXIF-u vidiš da je fotka slikana na 1/60sek. što je apsolutno presporo za 200mm bez IS.

Generalno pravilo je da minimalna brzina snimanja iz ruke mora biti najmanje 1/žarišna udaljenost. Dakle za 200mm mora biti najsporije 1/200sek, za 60mm 1/60sek itd.

blade8699
[07. 03. 2010.]

Ja bi rekao da za 200mm mora bit 1/320 sek, uzimavši u obzir crop faktor.

Moze
[07. 03. 2010.]

RAW ako ne znaš njime raditi je čisti promašaj.- s ovime se ne slazem jer dpp ti omogucuje da exportiras raw snimku u jpg onakvu kakva je i snimljena, prednost raw-a je sto ne gubi kvalitetu kao jpg ponovnim snimanjima, ili raznim intervencijama tokom obrade te je jednostavno manje podlozan korupciji file-a. No opet se slazem da ovo raw+jpg nema smisla, bolje se odluciti na jedno.

Kao osba koja je radila u trgovini i radio sam narudbe s mnogim prozivodima, ne fotografskim ali bilo je tu od odjece do specijalizirane tehnicke robe...i uvijek je bila ponuda nekog brenda istih proizvoda iz razlicitih tvornica s nekoliko drugacijih cjena. Proizvodi su se vecom cjenom razlikovali po materijalima i kvaliteti izrade. Ne tvrdim da je tako kod canona ali vjerujem da postoji velika mogucnost da je, i da su velike sanse da nas dopadne losija roba...

boriszulj
[07. 03. 2010.]

Prednosti RAW formata su opće poznate. Meni osobno je najvažnija mogućnost korekcije WB, i bolje čuvanje detalja na krajnjim točkama dinamičkog raspona.

Ja samo tvrdim da treba odabrati jedan format i svladati obradu tog formata. Fotografije gledam kao cjelinu, a ne na 100% cropu u nekom ćošku. U velikoj većini slučajeva JPEG je sasvimk dostatan. Vidio sam dosta vrhunskih fotografija koje nisu 100% tehnički savršene. Štoviše to im daje dodatni šarm. Na kraju krajeva, mnogi često dodaju slikama grain radi dojma klasičnog filma.

što se tiče Canonovih dslr aparata oni su "made in Japan" i svi su iste kvalitete (barem xxD i xD serija, za xxxD ne znam). Objektivi se rade samo u tri tvornice u Japanu i to se čak može iščitati iz koda koji imaju na sebi (zajedno s godinom proizvodnje)

U = Utsunomiya, Japan

F = Fukushima, Japan

O = Oita, Japan

kodovi canon objektiva

Znam da je Olympus puno toga preselio u Kinu, a i Nikon jedan dio.

I da, ako se uzme crop faktor za 200mm bi trebalo kod objektiva bez is računati 1/320 sek. To je samo orjentacija, naravno.

seewolf
[07. 03. 2010.]

boriszulj a sta je s objektivima koji nemaju kod? :D.

i bas sam sada gledo, svi objektivi koje imam i koji imaju kod su svjezi, i made in japan u istoj tvornici tj utsunomiya.

mimikis
[07. 03. 2010.]

@4. u postavkama RAW konvertera pojačaj oštrinu, ali ne previše jer će kod izrade fotografija ta oštrina biti prejaka, a za web naknadno u photoshopu dodaj oštrine...ne bi se slozi sa ovime za print, u pravilu za print se uvijek jace sharpa nego za monitore i web ;)

-Možda to stoji kod printa na inkjet printerima, ali kod izrade fotografija klasičnim kemijskim putem ne. Davno sam isključio postavke izoštravanja u RAW konverteru i razlika u oštrini izrađene fotografije je velika. Dok ljudi kod gledanja fotografija na monitoru vole vidjeti svaku dlačicu, boricu, žilicu i zato treba dooštriti.

@i kada smo se vec dotakli, aps-c senzori imaju veci dof nego ff btw

-da to je točno, ali ja nisam mislio na to, na kompletnu oštrinu koja je veća, nego na krajnju oštrinu da se vidi savršena zjenica u oku, dlačica trepavice ili obrve-točno izoštravanje- jer kod mog primjera izoštreno je na 1,7m što znaći da objekt na 2m je 30cm dalje od točke fokusa i to više nije ona oštrina kakva je bila na filmu koji je sa istim postavkama davao bolju oštrinu, vjerovatno zbog svoje debljine, dinamičkog raspona i osvjetljavanja na fotopapir davo drukčije rezultate. Možda zbog toga novi objektivi i nemaju prikazanu skalu dubinske oštrine. Nekad sam koristio hiperfokalnu oštrinu i fotografirao bez izoštravanja i dobivao super oštre fotke, a sad kad sam to probao bio sam razočaran jer to ne pali. Krivi su pikseli koji to ne mogu pohvatati dok je zrno filma to ipak bolje odrađivalo.

Moze
[07. 03. 2010.]

ne kuzim ovo klasicnim kemijskim putem? Mozes li mi to molim te malo pojasniti?

mimikis
[07. 03. 2010.]

digitalna fotografija osvjetljena na fotografski papir (isto kao i film) koji se razvije u foto kemiji-kad odneseš u fotografsku radnju oni to tamo naprave na nekom od strojeva (Fuji frontiera, Konica, Noritsu...), ili kod Škreblina ili Fotofana na digitalnom Durstu.

Moze
[07. 03. 2010.]

Koliko znam da jedino dfa ima c print, nisam znao da su strojeve nabavili ostali. No kako god ja u pravilu i printeve radim iskljucivo kod skreblina i uvijek je bilo potrebno to dodatno ostrenje, i ne samo meni nego svim kolegama...

MDC
[08. 03. 2010.]

Davore,još uvijek čekamo neku sliku da vidimo o čemu se radi :-)

rhythm
[08. 03. 2010.]

rekao je danas da bu fotkal, pa da bu onda stavil fotke.

možda već večeras??

:-)

dado34
[09. 03. 2010.]

kak se stavljaju ovdje gore fotke?

Nemate ovlasti aktivnog sudjelovanja. Morate biti registrirani i prijavljeni.

site copyright © 1998.-2024. Janko Belaj / Fotozine "Žičani okidač"   [site powered by Zine V3 alpha 9.1]   .:korisnički ugovor / terms of use:. …& obavezno štivo!
built with bbedit Valid XHTML 1.0 Strict Valid CSS!

Zbog nekog doista blesavog EU zakona dužni smo vas informirati da i naš Fotozine rabi cooki-e (kažu da su to “kolačići”) kao i valjda 99.999% stranica na kugli zemaljskoj. Za izvan nje nemamo informacija. S tim keksima mi ne otkrivamo vašu dob, visinu, debljinu, sposobnost kadriranja, lažiranje exifa i niš takvoga, već nam samo pomažu da se logirate i tak to. A kaj sad možete? kliketnut dole i reć poruci izazvanoj idiJotskim zakonom adio… (A mi smo vas zakonski informirali :P ;))

Bla, bla, tri put Hura i O’Kej…