Fotozine “Žičani okidač” : ISSN 1334-0352 : s vama od 6. 6. 1998

fotozine
fotografija
druženja
prilozi
sitnine
prijavnica
nadimak:

lozinka:

upamti me
trenutno prisutni:

fotografija se vise ne cijeni kao nekada.
seewolf
[16. 05. 2009.]

jel se meni cini ili zadnjih par godina kako su digitalci poslati bolesno jeftini, kako su photosho i slicni programi postali opce dostupni, kako svi sve mogu nauciti preko interneta, fotografija je propala pod zemlju. nekada su se ljudi trudili i trudili dobiti dobru fotku, a danas svi kupe jeftini digitalac, naprave crappy fotku te nabace bolesnu obradu e woula remek djelo!? stalno po drugim siteovima gledam kako prave fotke samo propadaju a sve bolesne obrade rastu i rastu.

zar sam ja glup sto sam ulozio toliko truda, vremena, volje i na posljetku novaca u opremu kako bi mogao napraviti fotografiju? dok sam sve to mogao potrositi drugdje, kupiti si mali digitalac i nabacivati efekte na kompu te se tako probiti jos lakse nego ovako?

a sta ce tek biti za jos 10g? mobiteli s 21mpx ce svima dati mogucnosti koje danas samo mozete imati ako date 20k kn, ali opet nitko nece znati slikati i svi ce se izvlaciti na obradama te ce fotografija jos vise propasti pod zemlju i u zaborav. pa pogledajte samo malo stare fotke iz proslog stoljeca. tesko cete naci neku ostru cb fotku, neku koja ima savrseno odredenu svjetlinu, kadar ili neznam sta. sve su sumovite a vecina blurana, ali ipak ima ono nesto. to su bile fotografije ovo danas je.. neznam vise sta. (cast iznimkama).


fuji
[16. 05. 2009.]

Vučko odi ganjat cure,o ovome sad ćeš reazmišljati kad ćuna od godina omekša:))))))

seewolf
[16. 05. 2009.]

fuji moj dragi bas zavrsavam jednu fotografiju pa se svadam na sve strane kako ja zelim da bude kao prava fotografija a svima drugima fali neka dobra obrada. ovo me vec muci jako jako dugo. totalno bezveze situacija nastala.

fuji
[16. 05. 2009.]

Ja ti kažem što ti je najbolje,ne troši mladost na takva razmišljanja.

seewolf
[16. 05. 2009.]

ma imam previse slobodnog vremena tu i tamo :D. sutra me cekao posao pa sigurno necu razmisljati o tome :D.

acme
[16. 05. 2009.]

morski vuče u pravu si, baš onako kao što je i vrijeme u pravu, ono koje neumitno protječe. bilo bi dobro kad bi se obrada izdvojila kao neovisma disciplina od klasične fotografije, jer i obrada može biti umjetničko djelo, na svoj način. no, za 20 ili 50 godina će se jasno vidjet što je iz ovog vremena nam sadašnjeg zbilja vrijedilo.

a u pretprošlom stoljeću su automobili jurili "čudesnih" 15-20kmh :))

seewolf
[16. 05. 2009.]

ja bi se u potpunosti slozio da se obrade i fotomanipulacije odvoje od fotografije. istina tesko je uzeti fotku iz digitalca i baciti na papir da ispadne dobro, ali konverziju raw-a i mozda koji clone da se makne prasina s senzora ne vidim kao obradu. meni padne mrak na oci samo kada netko toliko izneredi fotku da je nebi prepoznao od orginala. ove ostale male sitnice nitko se ne buni :).

janimir
[16. 05. 2009.]

aj virni uvodnik malo… :)

Maneki_Tamotip
[16. 05. 2009.]

1. da sam na tvom mjestu, poslušao bi fujija.

2. ako baš nećeš, promisli još jednom o nekim uzročno-posljedičnim vezama koje si tu postavio. i o tome koliko su logične.

3. je, i meni je bio loš. a valjda takav dan...

4. jel ovo "e woula" neki tipfeler, ili si mislio... bojim se i reći?

5. o malom digitalcu i kvaliteti fotki ti Cookie priča u galeriji fx... pogledaj opet (ne vjerujem da već nisi) pa se vrati točki 2.

6. kasno je...

zveki
[16. 05. 2009.]

@seewolf, uz tebe sam. Dobro razmišljaš, ali slušaj... Pojavom, odnosno razvojem tehnologije i digitalije dobili smo mogućnost da se na nebrojeno načina, u prvom redu zabavimo. Tako je i sa fotkanjem. Fotografija je u prvom redu zabava, a pogotovo je interesantna sada kada možemo na tisuće načina prikazati, u biti jedno te isto. Prava fotografija ili umjetnička ima svoje kriterije. Sve ostalo je sloboda izražavanja. Neznam obrađivati fotke, ali sam ljubomoran na one koji to sa uspjehom rade. Gledam tvoje radove i veoma mi se dopadaju jer su neopterećene obradom. Volim takve, ali volim pogledati i one koje su na veoma lijep način digitalno dočarane. Ljepota fotke se traži, bila ona iz aparata ili obrađena. Što je lijepo, lijepo je i kvit:))))

markomao
[16. 05. 2009.]

Većinu svojih nagrađivanih fotki sam fotknuo olimpusom iz mju serije i kasnije ih obradio u Photoshopu....Imaš pravo...ove tvoje PRAVE fotke su puno vrijednijei bolje jer si ti u njih uložio trud,vrijeme, volju i naposljetku novac...... .

.

.

.

Ja cu se i dalje skrivati iza Photoshopa koji ce sakriti sve moje loše kompozicije, lošu rasvjetu, nepostojanje modela,interijera i bilo kakve ideje....i dalje ću izmišljati nepostojeće pozadine...ustvari, jedva čekam da iz uporabe izbacim i sam fotoaparat......

Ne preostaje mi ništa drugo nego da pričekam da svojim trudom ,uloženim vremenom, voljom i naposljetku novcem izvučeš fotografiju iz ovog dna gdje su je zakopali svi oni koji su se usudili fotkati jeftinim fotićima i koristiti one proklete četkice i prljave efekte iz Photoshopa i inih bezbožnih programa ....

t_maras
[16. 05. 2009.]

Meni je fotografija pitanje snimanja onog što je postojalo i moglo se vidjeti. Umjetnička obrada situacije mi podrazumijeva izdvajanje detalja, postavljanje zanimljivih kadrova, odnosno kratko rečeno, umjetnički pogled na postojeću situaciju.

U smislu kompjuterske obrade, kao prihvatljivo prolazi mi ispravljanje onih osobina aparata zbog kojih nešto nije realno snimljeno, prolazi mi ispravljanje mrljica nastalih nečistoćom objektiva / senzora, itd. Nije mi prihvatljivo napraviti ljubičasto nebo "da bi slika dobila na dramatičnosti" :)

Ali to ne znači da sam protivnik "teških" obrada ili bilo čega - jednostavno, za mene je to druga umjetnost koja me mnogo manje zanima, baš kao što me ne zanima nogomet ili reality show. Osjećati se pritisnut konkurencijom onih koji rade obrade mislim da nema smisla, kao što se jedriličari ne bi smjeli osjećati pritisnuti konkurencijom nogometne prisutnosti na televiziji. Jedrenje nije masovno podržano gledateljima, i to je to. Ako hoćeš mnogo gledatelja - igraj nogomet. Isto je s obradom. Ako misliš da si pogriješio, prodaj opremu, snimaj s kompaktnim aparatom za 1000 kn i radi digitalne obrade. Nedavno sam razgovarao s Jankom koji je na razgovor došao s Nikonom na ručno navijanje i EFKE filmom unutra. Kakva to konkurencija može obezvrijediti?

cigo
[16. 05. 2009.]

ja mislim da cu polako zavolit ovog markamaoa :D

Colle
[16. 05. 2009.]

treba zabraniti slikanje jeftinim fotićima....uhapsiti, sprovesti, procesuirati

nicols
[16. 05. 2009.]

seewolf, drag si mi dečec, spadaš valjda u 1% današnje mladeži koja nešto radi i koja se trudi da nešto napravi.

ali kad bubneš glupost, onda je to glupost na kvadrat! :D

gogoya
[16. 05. 2009.]

ja se jednostavno moram složiti s markomaom. I ostalima, naravno. Stara je istina, dobra je fotografija dobra fotografija. Ma koliko mi šutjeli o tome ... ili ju fotošopirali. ;)

talic
[16. 05. 2009.]

malo se prečesto i previše razmećemo izrazom "Umjetnička fotografija" ako fotografije kojima težimo nazovemo pravim imenom a to je "Kreativna fotografija" onda sve ovo što Markomao kaže dobija pravu dimenziju. Ne treba se bojati compacta jer dobar portret može uraditi (compaktom ili SLR-om ) samo onaj ko zna kako se to radi. Dakle znanje ima uvijek svoju vrijednost.

vexi
[16. 05. 2009.]

Sve je zakon trzista...sto ima vise fotografija to ce manje vrijediti ali na srecu malo je DOBRIH fotografija i te fotografije vrijede.

Naravno nije sve u opremi,nije dovoljno kupiti digitalac od 30000kn i da se stvori dobra fotografija...slazem se sa svime sta ste rekli...

ipunis
[16. 05. 2009.]

Prvo - podrška seewolf :)

Nadalje, apsolutno više volim snimiti meni dobru fotku i malo ju obraditi (dotjerati) nego puno intervenirati. Mislim da je to zato što mi osobno puno više zadovloljstva pruža sama potraga za motivom, snimanje nego naknadna obrada. ALI apsolutno sam siguran da ima onih koji to isto zadovoljstvo, koje ja nalazim u snimanju i potrazi, oni dobijaju obradom i to ih veseli.

Stoga mislim da je oboje vrijedno pažnje, a osobno se priklanjam fotografiji te fotografskim metodama dolaženja do rezultata, i to samo zato što me to osobno više veseli i u tome više uživam. Pretjeranu intervenciju (a tko će povući granicu pitam se :)), i to ako je to lako uočljivo, ne smatram fotografijom, radi tehničkih metoda kojima se došlo do nje, ali ju ne smatram manje vrijednom jer je i u nju uloženo puno znanja i truda. Da nije tako, svi bi mi znali dobro obrađivari, a neznamo.

Ja ću i dalje ostati vjeran fotografiji iako ponekad zavidim i dobrim obradama :D

elokventnidelinkvent
[16. 05. 2009.]

tko ne fotka na staklene ploče, nije fotograf.

aj maknite se više s foruma, ote van. fotkat.

nicols
[16. 05. 2009.]

Ko leti vrijedi, ko vrijedi leti, ko ne leti ne vrijedi! :D

nevenp
[16. 05. 2009.]

Iastina da je ovo fotografski a ne ilustratorski sajt ali... ipak nisam za pretjerano treniranje strogoće. Osobno jako malo koristim PS ili bilo kakvu obradu, ali da izbacimo PS sa sajta ostali bi bez 50% fotki recimo Bertyja ili Markomao-a...

Pa si vi sad mislite...

Brs_basic
[16. 05. 2009.]

Nicols kralju :))

lanterna
[16. 05. 2009.]

SVE stoji šta si rekao, odnosno u pravu si što se fotografije tiće :) Ipak jedna dobronamjerna kritika, tamo gdje si napisao "kako su photoshop i slicni programi postali opce dostupni", molim te drugi put na prvo mjesto ubaci Corel kojeg i ti koristiš :D (i samo da znaš, nije mi krivo, več drago, da ga koristiš) :)))

seewolf
[16. 05. 2009.]

nicols a zalomi se :).

nisam ni ja za neko pretjerano treniranje strogoce na zinu, niti za izbacivanje obrada totalno.. ali neka se bar otvori kategorija 'fotomanipulacije' ili tako nesto za one obrade koje nadilaze sve granice, no fotka opet ostaje jedna vrsta umjetnicke fotografije kako kazete.

vidim da ste vise manje svi skuzili o cem pricam :). i hvala na podrsci :).

ps lanterna mislio sam napisati corel, istina da ga koristim pedeset puta vise od ps-a (koristim valjda 20€ ps-a a to je konverzija raw-a). ali ono da mi ne skacu po grbaci da corel nije dobar program za to :p.

Colle
[16. 05. 2009.]

kad snimam punicu, od obrade ništa, ne treba, eventualno izoštrim koju bradavicu

ipunis
[16. 05. 2009.]

:D Colle

eviliva
[16. 05. 2009.]

mislim da lošoj fotki nema tog fotošopa koja joj može pomoč, može se obraditi do neprepoznatljivosti ali to onda spada u neeku drugu umjetnost, ja imam jeftin fotič, znači ja letim?

seewolf
[16. 05. 2009.]

kako sam znao da ce doci do toga. ne nitko nigdje ne leti, samo sam zelio reci da ako bi zelili da i dalje gledamo prave fotke moramo znati razliku izmedu fotografije i svega ostaloga. a ovog sveg ostalog ima sve vise i vise a fotografije sve manje i manje.

SMVO
[16. 05. 2009.]

Hm, da li da u Afganistan vučem opremu ili ne, jer će mi svatko popljuvati moje fotke ili da prebrišem moje galerije, posebno onu iz Sahare, jer su sve od prve (posebno od prve) do zadnje smeće?

Vučko, sine, moj tata fotografira dulje nego sam ja živ, par zadnjih godina tuče digitalnim kompaktima, ali nikada se nije makao dalje od razine "dokumentarne" fotografije, što će reći da se nije potrudio ući dublje u taj svijet što me čudi jer je diplomirao na Likovnoj akademiji i profesor je umjetnosti, ali on se bolje izražava na platnu nego iza objektiva. Moje fotografije su, vjerojatno, bolje od njegovih jer je to moj hobi koji me je potpuno obuzeo i trudim se SNIMITI dobru fotografiju, a poslije je i OBRADITI. Kada govorimo ili pišemo o prošlim vremenima, ne smije se smetnuti s uma da su milijuni ljudi tukli anlogijom te, što ja zovem "dokumentarne" (porodična i ostala okupljanja, proslave, događanja, , itd.) fotografije, jer su bile bez pretenzija da budu nešto više. Normalno da se u toj hrpi našlo ljudi koji su svojom voljom, talentom, srećom (jer su bili primijećeni) iskočili iz mase i postali netko ili nešto. Kako su ulazili dublje u taj svijet, tako su nailazili, shvaćali i primjenjivali dostignuća i postajali sve bolji. Normalno da su neke fotke bile dobre iz "prve" zbog teme, trena, ili zbog odabira motiva, kadriranja, slaganja kompozicije, čega li sve ne, a neke su postale bolje i zahvaljujući tadašnjim tehnikama (retušu i sl.) i eksperimentiranjima. Problem je bio da se moralo paziti na zanatski dio jer je to bila analogija i nositi hrpe filmova umjesto memorijske kartice nije baš udobno, a pogotovo kad ih se nosilo na razvijanje pa se skužilo da niti jedna ne valja.

I da dalje ne pričam o analognoj fotografiji jer ovdje ima careva analogije (bok Janko!, da dalje ne spominjem), ja nisam, nego da se prebacim na digitaliju.

Svijet uvijek teži napretku i modernizaciji, pa se to desilo i sa fotografijom. Dolaskom digitalnih foto aparata, a ovdje prvo govorim o kompaktnim fotićima, svatko je dobio priliku izraziti se i ISTOG TRENA vidjeti svoj uradak što je maksimalno pojednostavilo i unaprijedilo sam proces stvaranja fotografije od okidanja do tiskanja iste. Normalno da je tu ekspanziju pratilo i razvijanje prateće industrije u kojoj su jedna od najvažnijih komponenti programi za obradu fotografija. Time je svatko dobio u ruke alat koji je do tada bio rezerviran za "neke druge". I opet je ispalo da su milijuni i dalje slikali obiteljska okupljanja i slične stvari, a neki su iskoristili taj napredak kako bi iskočili iz mase. Došli su i digitalni SLR aparati sa izmjenjivim objektivima koji su neke stvari postavili na svoje mjesto. Tako su oni koji ih trebaju ili imaju novaca zakoračili u svijet gdje se, zahvaljujući opremi, mogu bolje izraziti, ali i dalje su majstori i oni koji su pokušavali dostići njihovu razinu opažali, gledali, slagali kadrove... Ne smije se zaboraviti da je digitalija samo ubrzala proces stvaranja fotografije, a Internet je omogućio da se uradci vide istog trena, bili oni dobri ili loši.

Tu je kvaka. Analogija je bila nešto čarobno jer je skrivala rezultat do samog kraja - digitalija ti omogućuje da to vidiš istog trena, a majstor uvijek ostaje majstor - u ovom ili onom sustavu. Tako, npr. Janko, Mack, Senn, Berty i druga znana i cijenjena imena na Fotozinu, jesu majstori i analogije i digitalije.

No, da ne zaboravimo, osim DSLR-ova i kompakata, postoje i srednje formatne (sa digitalnim i analognim leđima) i široko formatne kamere kojima se i danas tuče analogno. I oni koji ih rabe vrebaju trenutak ili ga traže ili ga slažu i jedna od fotki će upaliti.

Ono što treba, osim talenta je težak rad i usavršavanje. Ti, Vučko, onda onaj klinac iz Našica, Stash i neki drugi, zahvaljujući svojoj mladosti, želji i volji imate šansu nešto napraviti i nešto postati.

I tu nije važna digitalija i analogija ili tvoja tvrdnja da je digitalija pokopala dobru fotografiju. Prošeći po forumima gdje naši zinovci stavljaju adrese dobrih fotografa ili prošeći po galerijama fotozinovaca. Svakog dana samo na tu stranu sjedaju uradci kojih se nitko ne bi postidio.

Prema tome... :-))))

vexi
[16. 05. 2009.]

@SMVO...jako dobar tekst!!!

SMVO
[16. 05. 2009.]

Hvala meštre! :-))))

freelancer
[16. 05. 2009.]

...@SMVO; svaka čast na gornjem napisu, trebao bih nekog tko će mi pisati takve osvrte, kratko, jasno, jezgrovito...!!!:)))

SMVO
[16. 05. 2009.]

Fala Free. Nema frke, javi se. :-))

GoRk
[16. 05. 2009.]

fuji car!!!!

Deckard
[16. 05. 2009.]

Tako je to sa svime što se omasovi. I nije neka filozofija. "Klinci" naučili kadrirati, okidati i dotjerivati fotku, što nije neka filozofija, da parafraziram jednog poznatijeg lika iz fotografske branše ovih prostora, negdje sam čitao njegove izljeve ljubomore na ovakvu temu. Upućeni će valjda prepoznati o kome se radi, no... IMHO ne treba biti sebičan u svemu tome, a nadasve ne nostalgičan. Svakome se sviđa nešto drugo, što se ono reklo od fanka i panka, pa do turbofolka, i natrag. Svakom svoje. Što meni tupsanu vrijedi gledati camere obscure kad mi je to bezveze i ne zanima me ? Što vrijedi prosječnoj Štefici puštati Floyde, kad se ona slama na Mišu ? Tko sebe uopće može zvati umjetnikom, i što je za nekoga uopće umjetnost ? Mene više zabrinjava pretvaranje nekih foto siteova koji bi trebali i mogli držati do sebe u snapšotarije, a što pridonosi ohrabrivanju i napretku diletantizma, koji pak je majka masovnjaštva. Rezime: svakom svoja umjetnost, galerija odlučuje što će izlagati, a ti odlučuješ hočeš li to pogledati.

Jethrotull
[16. 05. 2009.]

fino ja pricam da nije Profesionalac onaj sto slika za pare nego onaj sto ima znanje u malom prstu:))

a fuji fino kaze bolje juri zene nego sto razmisljas o ovome jer ce stanje da bude sve gore i gore:))

drnda
[16. 05. 2009.]

mda!... slažem se da je pojava digitalije u fotografiji uvelike omogućila i olakšala devalvaciju umjetničke ili naprosto promišljene dimenzije svjetlopisnog izričaja/uporabe! naravno, veleslažem se sa smvo-om, on je krasno razložil zbog čega je tome tako – naime, da je važno naglasiti ono „omogućila“, ne i „uvela, nametnula“!...

osobno sam s analogijom došal do kud sam došal i u tom dobu nije da nisam bil sklon „igrarijama u labrecu“, no ipak mi je bilo važnije vrebat, kadrirat, šacat blenda/exp. evtl. rabit filtre (preprocessing)... sad mi je analogija odzvonila, no da nije digitalije odzvonilo bi i svako moje daljnje (izravno) bavljenje svjetlopisom! kako je sad i odnos prioriteta dijametralan, poprilično sam upućen na postprocessing i da tako kažem – teški sam ps-junkie. (photomatix da ne spominjem) markomao, ja sam isto uz tebe! začnimo kružok "kompaktom u fotošoping" il tak neš! ;-}

i možda ne bi bilo zgorega da se fakat nekako iskanalizira/očituje sklonost ka foto-manipulaciji – dal na razini pojedinačnog uratka, dal na razini autora, dal na razini fotozinea...

ha? :-}

morski_mish
[16. 05. 2009.]

odgovoril bih nekaj, al nemam snage nakon citanja svih komentara :-D

iggi
[17. 05. 2009.]

bravo smvo..

mexico
[17. 05. 2009.]

U zivotu ionako nikad nije onako kako bismo mi zeljeli da bude :)

Cookie
[17. 05. 2009.]

... opaaa, spominjem se pod 4. točkom, al' iz dva čitanja nisam skužio jel' po dobru il' po Loši (:OI)... kao i za sve 2. - idem u 3. čitanje ;O))...

Maneki_Tamotip
[17. 05. 2009.]

Cookie: po dobrom, ali sam jako loše formulirao, ne samo zato što je u tom trenutku bilo kasno i što sam i ja imao loš dan. prvenstveno bi bilo bolje da sam imao više pameti.

meni se seewolfov post učinio dosta konfuznim i, kad bi imao volje i vremena, imao bih reći štošta o mnogim postavkama s kojim se ne slažem. a loše formulirano sam se osvrnuo samo na tezu o ulaganju (ne jedino, ali između ostalog i) novca u kvalitetniju foto opremu, naprama kupovine jeftinog kompakta i iživljavanja u fotošopu, a s brdom loših fotografijom kao posljedicom. ta mi je teza najviše bola oči.

pa je tvoja fx galerija navedena kao primjer upravo suprotnog.

Cookie
[17. 05. 2009.]

... obrnuto proporcionalno ljutnji se osjećavši ;O)... naprid pokret!!! (:OI)...

Maneki_Tamotip
[17. 05. 2009.]

da ne misliš "dijametralno suprotno"?

blue
[17. 05. 2009.]

puno ljudi kupuje digitalce..i svi nesto slikaju, stavljaju slike na fejs, na razno razne forume, stranice, flikr i picasa albume.. i po meni to samo vise doprinosi cijenjenosti dobre fotografije jer to su vise manje sve obicni spashotovi, slike sa tuluma, slike iz razno raznih setnji, sa kava i eventualno nekih putovanja.. tehnicki jako lose odrađene slike.. pa kad netko napravi dobru sliku - ta razlika se primjeri i ta osoba se kao fotograf cijeni i ta slika se cijeni.

Jethrotull
[17. 05. 2009.]

odje bi trebalo preselit ovu temu "ogledalo":)))

Cookie
[17. 05. 2009.]

... noup - ja znam kad ne mislim! (:O ...

... blue - Ti si još i bio neki fotograf dok si išao okolo sa/po OLYmpijadama ;O))...

gogoya
[17. 05. 2009.]

cijeni li se odista fotografija više, ili manje?

talic
[17. 05. 2009.]

dobro ti je ovo gogoya, sad ću da snimim svoj prvi dugometražni film u 10.000 fotografija.

slyway
[18. 05. 2009.]

gogoya: ... i Santa Barbara i Dinastija, sve u jednom :)

...a ko Vam je kriv kad neznate raditi sa Photoshopm i nemate ideja u glavi i znate samo fotografirati jedne te iste stvari na jedan te isti način... možda je ipak vrijeme da shvatite da ste loš fotograf i da niste za to, smanjite svoj ego i prestanete očekivati da će Vam se jednog dana posrećiti, pozdrav svima

P.S.

gore navedeno vrijedi i za mene :)

slyway
[18. 05. 2009.]

no postoje portali na web-u koji paze šta se stavlja na njih i uredno te upozore i maknu tvoj rad jer si prešao neku zamišljenu granicu između fotografije i dikitalne umjetnosti, po meni je to ok i u jednu ruku mi je ok kad me malo zaustave: " Ej, stari...sad si ipak pretjerao" :)

Nemate ovlasti aktivnog sudjelovanja. Morate biti registrirani i prijavljeni.

site copyright © 1998.-2024. Janko Belaj / Fotozine "Žičani okidač"   [site powered by Zine V3 alpha 9.1]   .:korisnički ugovor / terms of use:. …& obavezno štivo!
built with bbedit Valid XHTML 1.0 Strict Valid CSS!

Zbog nekog doista blesavog EU zakona dužni smo vas informirati da i naš Fotozine rabi cooki-e (kažu da su to “kolačići”) kao i valjda 99.999% stranica na kugli zemaljskoj. Za izvan nje nemamo informacija. S tim keksima mi ne otkrivamo vašu dob, visinu, debljinu, sposobnost kadriranja, lažiranje exifa i niš takvoga, već nam samo pomažu da se logirate i tak to. A kaj sad možete? kliketnut dole i reć poruci izazvanoj idiJotskim zakonom adio… (A mi smo vas zakonski informirali :P ;))

Bla, bla, tri put Hura i O’Kej…