Fotozine “Žičani okidač” : ISSN 1334-0352 : s vama od 6. 6. 1998

fotozine
fotografija
druženja
prilozi
sitnine
prijavnica
nadimak:

lozinka:

upamti me
trenutno prisutni:

Kazališna fotografija - savjeti
FotoMachak
[25. 01. 2011.]

Dragi moji zinovci. Imam priliku u virovitičkom kazalištu pratiti nastanak predstave od prvih dogovora preko proba do premijere. Svaki savjet je dobrodošao. Hvala :)


Boddhi
[25. 01. 2011.]

ja ti tu imam nekakvog iskustva jer sam na sličan način od početka do kraja snimao ženine predstave koje je postavljala, čak sam i snimao probe Zagrebačke filharmonije (gdje se zahtijeva tišina) pa ako ti ovo što nažlabram kaj i pomogne....

- je trebaš svjetlosno jaki objektiv ako snimaš u mraku/polumraku i još da budeš na distanci, meni je tu za šire planove pomagao 50mm 1,4 ali sam u futroli na pasu imao i 85mm 1,8 i stalno ih mijenjao

- od aparature, pa jasno da trebaš neki koji odvali od ISO 400 do 800 (ovisno o količini svjetla, mraku, polumraku ...) ali kako se radi o događajima (probe, premijere) koje od izvođača zahtijevaju totalnu koncentraciju onda se od tebe traži i da budeš i nenametljiv, da se ne ubacuješ u prvi plan, da im ne uletavaš, najosnovnije: da imaš tihi aparat kojem se ne čuje klepetanje ogledala i udarac shuttera (a to je ako se nađeš u toj situaciji baš kao da čekićem lupiš) a ti aparati sa tihim shutterom su rijetkost pa je jedina izvjesnost: pucaj na sigurno

- velim: pucaj na sigurno jer je to jedina izvjesnost kako to nije sportska priredba gdje je buke koliko hoćeš, a to moraš naučiti time što ćeš kroz duže vrijeme naučiti unaprijed predvidjeti pokrete pojedinaca iz predstave, a da bi to pak uspio trebaš duže vrijeme provoditi s njima i predstavom

- obuci se u tamnije boje ako je premijera da se stopiš s mrakom pozadine i time im ne odvraćaš pažnju ili koncentraciju

- blickanje zaboravi, verbotten, to tek na kraju predstave kada je sve gotovo i kada ponosno paradiraju

- zbog male količine svjetla i brzine zatvarača uvijek će ti trebati neki dobar oslonac da se nasloniš, ja sam zato unaprijed dolazio prije proba i premijera da dobro upoznam teren

- potrudi se ne trkati okolo sa mjesta na mjesto kada je scena u toku nego tek na kraju u pauzama kada završe, silom prilika ostat ćeš na nekom položaju zarobljen ali pomiri se sa time, bit je da ih ne ometaš ali i da oni nekako steknu povjerenje u tebe opet

- pokloni im pojedinačno neke dobre fotke predstave, biti će oduševljeni i zvati te opet na suradnju

- i sad ima jedna blesava stvar koje se itekako tada sječam: znao sam se zaglaviti i nači u takvoj situaciji obzirom na kadar, događaj i mjesto gdje sam bio da sam se psovao u sebi sto na sat kojeg bogeca nisam uzeo sa sobom monopod .... e on ti je da ne povjeruješ, je blesavo ali je u nekim tim situacijama jako jako korisna stvar...

eto toliko ti iz svog iskustva mogu iskopati o tome, onako najosnovnije, nadam se da pomogoh ;o)

Boddhi
[25. 01. 2011.]

- e da i još jedna fora a zlata ti vrijedi: skompaj se sa majstorom rasvjete tamo pa saznaj kaj se dela i kak je stvar tehnički sa rasvjetom postavljena za predstavu i blablabla, pa ćeš tako već znati splanirati i kadrove i stvar .... pa ak je u planu da ima puno crvena svjetla da se znaš tu postaviti a crvena ti je rasvjeta baš opaka mrcina ;o)

Jethrotull
[25. 01. 2011.]

Imam nekih 5 godina iskustva na mnogo tezi nacin nego sto se od tebe trazi, a to su festivali, igra se jednom i nikad vise:)

Kod tebe je situacija jednostavna, imas rezisera sa kojim mozes da komuniciras imas i majstora svjetla da postavis sve sta ti odgovara i da ti da vise nego sto predstava dozvoljava i sve rijesis bez problema, cijela pozorisna prica zavrsava na predpremijerama sto se tice slikanja jer ce im to trebat za pomotivni materijal, ostalo sto im treba dokumentarno to je manje vazno.

potpisujem Boddhisatvu sto je rekao.

FotoMachak
[25. 01. 2011.]

Itekao je pomoglo. Zapravo me učvrstilo u nekim mojim pretpostavkama. Razmišljah o monopodu i čini se da ću ga svakako koristiti. Barem u nekim situacijama. Neki dan imah u ruci Nikon D7000 i taj ima funkciju quiet mode. Očekivao sam čuda no o čemu se zapravo radi. Shutter radi istom glasnoćom kao i u običnom modu samo radi sporije pa proces okidanja ne zvuči tako nervozno kao uobičajeno. Ova situacija će mi poslužiti kao dobra vježba jer me frend koji radi kao šef tehnike pozvao i nemam neki imperativ jer nitko ništa ne očekuje. Btw. neću dobiti nikakav honorar. Unaprijed znam da sam hendikepiran opremom. Nikon D80 koji može podnijeti nekih max. 800 iso-a. Objektiv koji mi daje najbolje fotke je 50mm prime 1.8. Pokušat ću ga koristiti kad god to situacija bude dopuštala. Vidim i ti si mi spominjao pedesetku, no pitam se jesi li mislio na FF-u. To je onda druga priča.Blic me ionako ne zanima. Mrzim blic i želim fotkati atmosferu takva kakva je.Kakogod pokušat ću izvući maksimum iz onoga što imam. Hvala ti Boddhi još jednom :)

FotoMachak
[25. 01. 2011.]

Roberte objasni mi molim te malo svoju zadnju rečenicu: ''crvena svjetla da se znaš tu postaviti a crvena ti je rasvjeta baš opaka mrcina ;o)''

FotoMachak
[25. 01. 2011.]

Roberte objasni mi molim te malo svoju zadnju rečenicu: ''crvena svjetla da se znaš tu postaviti a crvena ti je rasvjeta baš opaka mrcina ;o)''

FotoMachak
[25. 01. 2011.]

Hvala i tebi Slavene :)

Boddhi
[25. 01. 2011.]

e evo me ...

Olivere, crveno svjetlo kada ide iz reflektora na scenu je meni bila najgadnija stvar, ako pitaš i škvadru koja snima koncerte mislim da će ti isto i potvrditi, em ometa fokusiranje, em zezne scenu, em ubije ostalu atmosferu rasvjete, em nepredvidljivo, em kako se odražava po koži aktera, ukratko: meni užas

Jethrotull
[25. 01. 2011.]

crveno je sad moderno, a za fotografiju katastrofalno jer ne postoji balans sa kojim mozes da rijesis kozu glumcima i koje god postavke da sredis uvijek je pregorena slika bez i jednog detalja. A ima i gore od crvenih filtera, a to su bocna svjetla pa onda popizdis od ostrih i nepravilnih sjenki:) Ima stvarno svega al se moramo snalazit. sem 50mm sa kojim ja iskreno nikad nisam sliko nista vezano za teatar sem jednom isprobo jednu, nemoj da zaboravis 200mm

Boddhi
[25. 01. 2011.]

ups, gle ja sam koristio onomad Canon EOS 40D i išao do ISO 400.

zapravo imao sam od objektiva tada 28mm 1,8 (najrjeđe sam ga koristio, zek generalno, dokumentarno), 50mm 1,4 i 85mm su mi dovoljno sve pokrili

evo sada kada si napisao koja ti je situacija ja mislim da će ti pedesetica itekako pokriti da uradiš dokumentarističke fotografije i daš ih kazalištu, s njim možeš i dosta obuhvatiti: dva glumca u dijalogu, snimke do pasa, itd. (naravno sve ovisi o veličini prostorije gdje jesi)

zapravo kada obaviš te dokumentarističke stvari za kazalište a koje će ti vjeruj oduzeti manje vremena imat ćeš više vremena posvetiti se svojim kreativnim nastojanjima u svezi toga. Znam da je situacija koja ti je sa opremom sad takva i takva, ne bih te stvarno htio naganjati u nešto, ali bih ti preporučio da tada koristiš neki prajm od 85mm pa i 100mm jer time sa distance u predstavama možeš dobiti jako jako fine portrete

sholky
[25. 01. 2011.]

Da se ukljucim kao skvadra koja fotka koncerte :D , crveno je uzas uzasa. Jedino gore je kad imas koncert na kojem prakticki uopce nema svjetla (a ti sa sonyem ccd i iso iznad 400 je uzas) :D .

Jedino sto koliko toliko spasi crvene je konverzija u c/b, ako detalji nisu otisli...

Boddhi
[25. 01. 2011.]

joj Slavene bočna svjetla mi ne spominji, zeleno lijevo plavo desno ... uffff

eli eto da je prekinem sa nabrajanjem problematike da ne obeshrabrim Olivera ;o)))

Jethrotull
[25. 01. 2011.]

Da skrenem malo sa teme:) imo sam priliku da slikam dvije predstave ovog teatra null

Na prostorima bivse SFRJ nisam vidio da neko bolje barata svjetlom.

SAVRSENSTVO!:)

FotoMachak
[26. 01. 2011.]

tenks momci. svaki savjet će mi olakšati :)

Jethrotull
[26. 01. 2011.]

Neces imat problema sa slikanjem, vec imas dodljno radova na zinu i nema tu neke velike razlike izmedju pozorisne fotografije i neke druge, jedina bitna stvar je da ukapiras predstavu, a to ce ti bit lako jer ces svakako saradjivat sa ekipom. I sve se rijesi sa 10 fotografija, ostalo je dokumentarno:)

FotoMachak
[26. 01. 2011.]

Jet, tvoja i Bodijeva podrška mi puno znače jer sam malo nesiguran. Kaže frend da je do sada dolazio neki profić iz Zg-a. Već me to stavlja u inferioran položaj jer čovjek vjerojatno ima i profi opremu i pregršt iskustva. S druge strane skužio sam da ne očekuju neko čudo od mene tako da mi je po tom pitanju lakše i ne postoji neki imperativ koji ubija u pojam. Hvala još jednom obojici ;)

Nemate ovlasti aktivnog sudjelovanja. Morate biti registrirani i prijavljeni.

site copyright © 1998.-2024. Janko Belaj / Fotozine "Žičani okidač"   [site powered by Zine V3 alpha 9.1]   .:korisnički ugovor / terms of use:. …& obavezno štivo!
built with bbedit Valid XHTML 1.0 Strict Valid CSS!

Zbog nekog doista blesavog EU zakona dužni smo vas informirati da i naš Fotozine rabi cooki-e (kažu da su to “kolačići”) kao i valjda 99.999% stranica na kugli zemaljskoj. Za izvan nje nemamo informacija. S tim keksima mi ne otkrivamo vašu dob, visinu, debljinu, sposobnost kadriranja, lažiranje exifa i niš takvoga, već nam samo pomažu da se logirate i tak to. A kaj sad možete? kliketnut dole i reć poruci izazvanoj idiJotskim zakonom adio… (A mi smo vas zakonski informirali :P ;))

Bla, bla, tri put Hura i O’Kej…