Fotozine “Žičani okidač” : ISSN 1334-0352 : s vama od 6. 6. 1998

fotozine
fotografija
druženja
prilozi
sitnine
prijavnica
nadimak:

lozinka:

upamti me
trenutno prisutni:

malo o obradi slike
zare
[02. 09. 2013.]

S obzirom da sam još uvijek neuk, molio bi iskusnije da mi malo pojasne tj. ukratko opišu osnovne stvari koje "poprave" na fotografiji prilikom obrade u PS

Ako je kojim slučajem bila slićna rasprava molio bi Vas link

Hvala


zveki
[02. 09. 2013.]

Preopširna tema. Samo nebo je granica :)

zare
[02. 09. 2013.]

Ma znam da tu nema granica, al vjerovatno postoje neka osnovna pravila

Ramone
[02. 09. 2013.]

Osnovno: korigiraj, ili načini po svojoj želji balans bijele, provjeri expoziciju, kontrast te horizont. Možeš, ali nebitno; saturaciju, vibrance (zasićenje boja), sjene i visoke tonove bijele. Kad smanjiš za web prstohvat sharpa i, voala! :)

Marinero
[02. 09. 2013.]

Odlična fotografija može imati minimalne korekcije poravnavanja, cropanja, izoštravanja...!

Ramone
[02. 09. 2013.]

To je ono baš osnovno, i opet, moraš imati osjećaj za "doziranje" i estetiku. Ima tu potkovanijih foto ljubitelja možda ti se jave sa još praktičnijim savjetima, ja sam sitna riba:)

Joca
[02. 09. 2013.]

to je gore od canon ili nikon...:-D nema tu osnova to je stvar ukusa neko ce nabrijat boje neko ce cb neko nesto trece tako da svi drukcije gledaju na ...kod mene ovisi o raspolozenju :-D

pisoj
[02. 09. 2013.]

Ako koristiš raw onda se u programima za obradu raw datoteka da napraviti većina posla, pod uvjetom da želiš prirodnu fotografiju.

damir357
[02. 09. 2013.]

Fotkaj u RAW-u, instaliraj Lightroom, pogledaj koji Lightroom workflow na jubitu ili gdje i život će ti biti puno jednostavniji ...

zlocesto_dijete
[02. 09. 2013.]

popravis sve sto ne valja i to je to.

sholky
[02. 09. 2013.]

Otvori fotku, vidi što bi htio da je na njoj drukčije odnosno kako bi mogao efikasnije prenijeti svoju umjetničku viziju, i onda nauči kako se to radi. :)

Goertosing
[03. 09. 2013.]

Pa treba prvo početi od toga da se u startu napravi što bolja fotografija tako da nema potrebe kasnije 'popravljat'

Ako se radi o sirovom formatu (RAW) onda to treba procesuirati (pošto sam fotoaparat to nije napravio). Najosnovnije je:

- korekcija oštrine (treba pazit da se ne pretjeruje)

- podešavanje balansa bijele boje (gdje možeš zatoplit ili 'ohladit' kadar po želji, ili jednostavno dovest do onog balansa koji je odgovarao u stvarnosti)

- korekcija pretamnih i presvijetlih djelova (highligts, a i tu treba paziti jer kod pretjerivanja se iz tamnijih djelova javlja šum a iz svijetlijih djelova nastaju neprirodni efekti)

- korekcija boja (ako se zbog odsjaja ili raznih drugih razloga pojavile nijanse neke treće boje koja tu ne bi trebala biti ili jednostavno ne želiš, za svaku boju se mogu mijenjati vrijednosti svijetline nijanse i saturacije)

- kontrast (na kontrast se utjeće preko nekoliko parametara, od količine crne boje, količine bijele, sjene, itd.)

- korekcija greške objektiva (to je automatizirano za sve objektive koji su u bazi, samo treba odabrati, pa ode vinjetiranje, odu distorzije itd.)

- za stvaranje nekih umjetnih efekata se može dodatno igrat sa parametrima u RAW obradi

Kada izlazi rješenje iz RAW-a u Photoshop tu se više ne treba ništa dirati osim ako se ne radi na nekim umjetnim egzibicijama. Ali tu preferiram odraditi niveliranje kadra, tako da horizont bude ravan, jer se može spustiti nevidljiva ravna linija prema kojoj se može podešavati nagib/ravnina (arbitraža u ps-u) i to je onda 100% precizno. Kod panorama/pejzaža je dobro cropat fotografiju tako da stranice budu u omjeru 1:3

Eventualno se još može odraditi koja sitnija korekcija ali ako je dobro fotografirano onda ne bi trebalo

Nakon toga ide dodavanje watermarka tko dodaje, i resize na potrebne dimenzije ako ide na web ili negdje.

Naravno dobro je snimiti akcije u photoshopu za osnovne radnje koje se često rade iste na svakoj fotografiji. Npr resize + dodavanje watermarka + dodavanje okvira = to uvijek bude isto pa se to sve snimi i kasnije u jednom kliku photoshop ponovi cijeli proces. A isto vrijedi i za RAW postavke kada se obrađuje više fotografija na 'isti kalup' - postavke se mogu snimiti (kada se ponovo koriste iste te postavke uvijek se može naknadno još nešto doradit)

zare
[03. 09. 2013.]

hvala svima na savjetima

Febivjetar
[03. 09. 2013.]

Već su ti praktički sve napisali. Definitivno fotkaj u RAWu a istog obrađuješ u RAW konverterima tipa Lightroom, Adobe Camera RAW i sličnim. Večinu korekcija napravi u RAW konverteru. Ako želiš raditi obrade koje su bliže realnosti kloni se saturacije. Vidim da je voliš nagaziti a to izgleda loše već na webu a kamoli u printu.

Ako želiš dobru, kvalitetnu saturaciju (dakle ne ovakvu kakvu sada primjenjuješ)ovdje ti je link prema tutorijalu: vidi

Ako želiš dobar tutorijal za sharpanje za web od istog autora možeš skinuti "akciju" i samo je pokreneš u PSu. Na kraju te akcije imati ćeš tri lejera i onom najgornjem lejeru smanjiš opacity ako je prešarpano. Inače ovo mi je definitivno najbolji način šarpanja. Moš šarpat i u Lightroomu ali ovaj način je meni bolji.

Evo link: vidi

Febivjetar
[03. 09. 2013.]

ovo za saturaciju sam fulao. mislio sam da je novi član luka87 postavio pitanje. sorry

damir357
[03. 09. 2013.]

Mislim da je bitno, tj ima ili nema smisla kojim redosljedom radiš stvari. Glupo je sharpat (a svi tj puno njih se love i kreču od tog sharpanja) a onda ideš malo dognut ekspozicju, pa malo digneš sjene i onda ti fali malo kontrasta i clarity i onda skužiš da si dobio šum pa popravljaš njega i onda ravnaš ili cropaš ...

Zato mi se sviđa LR što su alati u develop modu postavljeni redosljedom koji je taman ... Barem meni ...

I puno brže možeš obrađivati stvari u LR. S vremenom si napraviš presets za česte stvari, neke stvari odradiš kod importiranja s kartice ako želiš (ja recimo lens correction bez "devinjetiranja"), ako ti 10-20 (nebitno) fotki ima istu "manu", popraviš prvu i sinhroniziraš sa ostalima, ne moraš svaku posebno ... Ma nema kraja nabrajanju prednosti ako radiš sa malo večom količinom fotki.

Naravno ako iz LR želiš nešto napraviti u PS - "Ctrl+E" i ode fotka odmah u PS (njezina kopija), napraviš što želiš, zatvoriš PS i fotka je ponovo u LR :)

Još jedna stvar, LR je, ajmo reći "nedestruktivan", tj sve što radiš na fotki "ne dira" original, tj originalni RAW ostaje netaknut. Radiš nešto, ugasiš, sutra nastaviš i predomisliš se, vratiš natrag, a ako ti se ništa ne sviđa - reset na početak i opet isprobavaš :)

A da ne pričamo o ostalim modulima LR koji su nekima (meni) vrlo praktični ...

Vjerojatno stvar što kome više paše prema stvarima koje radi ...

U ostalom drljaj po svim slajderima pa buš vidio kaj se događa :)i probaj par programa da vidiš u kojemu ti je najugodnije raditi ...

To i ja radim i tu i tamo ispadne fotka od koje se ne dobije epi napad ili noćna mora :)

Febivjetar
[03. 09. 2013.]

ovo šarpanje podrazumjeva a i osnovno znanje o obradi podrazumjeva šarpanje na samom kraju. nravno da nema smisla i ne smije se prtljati po fotki iza šarpanja...

ariesZG
[03. 09. 2013.]

Obradom se naglašava ono što je snimljeno, daje se zavržni glanc. Sve preko toga je druga kategorija > foto-manipulacija. Ti odlučuješ što te zanima, odnosno, što želiš postići.

Troje različitih ljudi će isti kadar i situaciju doživjeti na tri različita načina i tako ga obraditi i prezentirati.

Sve unutar toga je stvar mjere, ukusa i osobnog doživljaja.

Joca
[03. 09. 2013.]

eo ja sam skinio akciju u ps-u sto je febivjetar dao i odlicno se cini...

ico00
[03. 09. 2013.]

Ja se držim RAW-a ovo je jedna od mojih obrada

Febivjetar
[03. 09. 2013.]

ako koga zanima staviti ću vam linkove prema jednom vrhunskom fotografu iz Južnoafričke Republike. ima odličan blog kao i tutorijale. doduše ovi tutorijali nisu za početnike nego za one koji jako dobro poznaju photoshop, obradu RAWa, maske u PSu itd...

enivej, obrade su danas sve zahtjevnije. sve profi level fotke za neku komercijalnu svrhu bilo da je u pitanju editorijal ili pejzaž su itekako obrađene i dotjerane jer jednostavno senzor fotića u puno situacija ne može prikazati ono što naše oči vide. pgotovo u pejzažima kada su kontrasti prejaki tj. kada se fotka "u sunce" pa ljudi ručno blendaju 2-3-4 pa i više ekspozicija itd....

no to ne znači da ne trebamo na licu mjesta napraviti najbolje moguće kako bi nam za obradu ostalo čim manje posla. to je preduvjet a ne kada koristimo obradu da maskiramo i ispravljamo greške koje smo u startu mogli izbjeć.

evo link obavezno pogledajte fotke. vrhunski je fotograf: Hougaard Malan

Tomislaw
[03. 09. 2013.]

Mislim da sam o ovoj temi već par puta reko svoje mišljenje. Izbjegavam intenzivnu obradu, ali ako ima smisla i obrada nije sama sebi svrha, potegnut ću i za žestokim obradama.

filiplphoto
[03. 09. 2013.]

A nitko se nije sjetio čovjeku reći da je majka svih obrada : što kvalitetna fotka! I da je to nulti korak za išta u PS-u. Što kvalitetnije obavi fotografski dio, to će kasnije slabo i ništa trebati fotošop za popravljanje fotografskih propusta :)

Dakle ako se već nešto snima, onda treba malo uložiti truda i upoznati se sa svojim aparatom jer u većini slučajeva nema tog fotošopa koji će lošu fotku poboljšati.

A za sve ostalo tu je jubito i na njemu ima pravi mali šleper tutoriala :)

Febivjetar
[03. 09. 2013.]

Filip, prije neg komentiraš barem pročitaj prethodne komentare. samo jedan komentar iznad tebe....

"no to ne znači da ne trebamo na licu mjesta napraviti najbolje moguće kako bi nam za obradu ostalo čim manje posla. to je preduvjet a ne kada koristimo obradu da maskiramo i ispravljamo greške koje smo u startu mogli izbjeć."

luka87
[03. 09. 2013.]

Da nest kazem i o svom iskustvu sa obradom. Ja sam onaj koji nabija saturaciju i nabija HDR, ne do zadnjih granica, ali do odrđene. U jednoj epizodi The Grid(-->url=https://www.google.hr/#q=the+grid]Google[/url]) pricao je covjek kojega dosta cijenim jer je veliki strucnjak za HDR, Rafael Concepcion. Rekao je kako znas kada je obrada prejaka, onda kada su oblaci crni. Kada si vidio crne oblake na nebu? Stoga se i ja toga trudim drzati.

Sto se tice drugih stvari, najvise grijesim jer ne znam dobro obraditi fotku, pa isprobavam i mucim se, jer fotkam u prokletom JPG-u. Vrlo rijetko u RAW-u. RAW sam tek upoznao prije par mjeseci, a tek sada poceo ulaziti u to područje.

Glavni problem je kak da nebo ne bude skureno, a da ti prvi plan(?) ne bude crn, ako ne zelis skuriti nebo. Tako da radim obrade i u Lightroomu, PS-u, pa i CameraRAW-u.

Roby-ZD
[03. 09. 2013.]

Nema ovdje kruva...kad se o obradi priča na samom početku....ima još masu stvari koje su puno bitnije od obrade....

prodz
[03. 09. 2013.]

HDR bez RAW-a = banana rezultati (mada i RAW obraden HDR mi je isto banana).

za neko osnovno editiranje (cak i vise nego osnovno) preporucam ACDSee kao alternativu PS-u radi jednostavnijeg sucelja. u nekim stvarima je cak bolji nego lightroom...

prodz
[03. 09. 2013.]

i da zaboravio sam spomenuti da je jedan od bitnih faktora dobre obrade i ispravno kalibrirani monitor...

Woosh
[03. 09. 2013.]

Gradacijski ND filteri na terenu pomažu.

Febivjetar
[04. 09. 2013.]

Luka....

obavezno čak i kao hobista fotkaj u RAWu. imaš na tjubu masu tutorijala osnovnih obrada.... kvalitetom su neusporedivi RAW i jpg.

dakle, problem skurenog neba ili tamnog prednjeg plana. ko što i sam znaš to je zbog prevelike ralike u ekspoziciji koju je senzoru nemoguće obuhvatiti čak i u RAWu a kamoli jpgu. prije se u analogno doba to rješavalo filterima ND gradijentima koji su pola prozirni a pola tamni pa nariktavaš ovaj tamni dio preko neba da bi smanjio količinu svjetla na nebu da bi film to mogao poloviti. i onda se kao i danas mjerilo prema highlightsima. znači bitno je da ne pregore a to kak sam ti već rekao gledaš u histogramu Photoshopa ili bilo kojeg RAW konvertera.

danas u digitalnmo doba imaš tri načina:

1. upotreba ND gradijent filtera(još uvijek ih jako često koristim)

2. ručno blendanje više ekspozicija tj. fotki neba, zemlje, srednjeg plana. doslovce možeš ručno blendat bezbroj fotki baš kao i softverski HDR samo sa puno ljepšim, boljim i prirodnijim rezultatima. jedina loša stvar kod ručnog blendanja je da moraš dobro poznavati Photoshop(rad sa lejerima i maskama što u biti i nije niš komplicirano) i naravno činjenica da je to pimplav, spor i picajzlast posao, ako želiš napraviti kako valja spojeve da ti se ne vidi gdje su spajani. da ne spominjem da je sa mišem jako teško i gotovo nemoguće pimplat po lejeru sa brush toolom po fotki zumanoj na 200% i maskirati piksel po piksel(doslovce)!!! e kad god mogu tako ja radim ali samo sa fotkama koje su toga vrijedne. na prosječnim fotkama neću gubiti vrijeme jer mi za kvalitetan blend više fotki treba najmanje sat i pol. ovo naravno izgleda najbolje ali mišem to ide jaaako teško. zato ja koristim wacomov tablet sa olovkom i mišem. olovkom je to puno lakše raditi. ovdje je problem kad imaš npr. jedrilicu čiji se jarbol miće ili kakvu granu u pokretu. tada je blendanje gotovo pa nemoguće. a i softverski HDR isto tako. tada pomažu samo filteri jer je jako teško blendat objekte u pokretu.

3. meni najlošiji način je softverski HDR poput Photomatixa. najlošiji jer često i kada ne pretjeruješ fotka ispadne plastična, umjetna, zagorena i naravno presaturirana. presaturirane fotke izgledaju grozno pogotovo u printu. no ima majstora koji znaju obuzdat softver i njihovi rezultati izgledaju prirodno. tu na zineu pogledaj radove Lidije Lolić ex Žižić i Zorana(kokos101 na zineu). ima još autora koji rade prirodne HDRove ali ovi mi prvi padaju na pamet. i Lidija i Zoran rade i sa GND filterima i bez njih. kod njih pogledaj kaj znači prirodan HDR. ovaj je način najjeftiniji i naravno najbrži iako za usavršit softverski HDR treba vremena i pogrešaka.

ukratko to ti je to. ili uložiti pare u filtere koji nisu jeftini pa čak i oni najlošiji ili softver ili usavršiti Phoomatix i Photoshop.

ne preporučam ručno blendanje jer sam prečesto vidio loše rezultate spajanja gdje su rubovi različitih ekspozicija preočiti čak i na web rezoluciji a kamoli u printu ali u našim nazovi foto časopisima čak i takvi su osvajali nagrade. no to više govori o ljudima koji sjede po žirijima kod nas. dakle ne govorim o ručnom blendanju kad imaš ravan horizont. to je relativn lako za zblendat nego govorima kad imaš šumu, grane, travu, žice prek neba itd. to je zajebancija i bez tableta tj. olovke to je uglavnom aljkav poso. ako te jednog dana fotka uzme zaozbiljno i kupiš stolni pen-tablet objasnim ti.

Aragorn
[04. 09. 2013.]

Nije baš skroz na temu ali evo meni još jednog odličnog linka samo pejzaži:)

dherreman

luka87
[04. 09. 2013.]

Pa prema tome sve sto si rekao, Alene, najbolje je kupiti ND gradijent filtere i s time se igrati. Samo kak ce me to spasiti, ako imam recimo ovakvu fotku?

luka87
[04. 09. 2013.]

Pa prema tome sve sto si rekao, Alene, najbolje je kupiti ND gradijent filtere i s time se igrati. Samo kak ce me to spasiti, ako imam recimo ovakvu fotku?

luka87
[04. 09. 2013.]

Pa prema tome sve sto si rekao, Alene, najbolje je kupiti ND gradijent filtere i s time se igrati. Samo kak ce me to spasiti, ako imam recimo ovakvu fotku?

http://imageshack.us/a/img189/6104/2xz6.jpg

Joca
[04. 09. 2013.]

ja sam pokusao hdr al neide bas pa sam pokusa i blendanje rucno i tu treba vremena i zivaca pa sam odusta jer me nezanimaju bas toliko pejzazi da bi sr tome posvetio a nd dobar je i skup al sigurno najjednostavniji nacin ....

pisoj
[04. 09. 2013.]

Ako je kadar pogodan za primjenu tehnike stapanja slojeva ovo je praktički jedan potez kistom, daleko od živciranja. Jedan sloj iznad drugoga, na gorenjem maska, odabrat veći i mekši kist i povuci meho!

pisoj
[04. 09. 2013.]

Ova tehnika su kao nd filteri bez granica, naknadno proizvoljno pozicioniranje bez optičke degradacije.

Joca
[04. 09. 2013.]

kod rucnog blendanja nez bas da je ijedna fotog uz jedan potez...ako ces napravit kvalitetnu fotog kao sto alen radi da se neprimjete prelazi onda trebas imat dobre zivce i vremena a ako zelis nesto nabrzinu nevirujen da ce licit na dobro...

pisoj
[04. 09. 2013.]

Ovisno o kadru ali i nd filteri su zapravo jedan potez kistom-pravolinijski, kako onda to funkcionira? Naše oko gleda općeniti vizualni dojam, ne promatra možebitne dijelove slike di bi mogle biti naznake prelaza, naravno ako ovo tražiš to ćeš i naći.

Joca
[04. 09. 2013.]

nebi ulazio u to kako funkcionira nd filter to je jednostavno a rasprava o tome bi bila folozofija...:-) to kako oko gleda ovisi o oku..neko nece primjetit prijelaze pogotovo ako se ne bavi fotografijom a ako se iti malo kuzi u fotografiju mislim da bi lako uocio i nevjerujem da bi takva fotka bila ugodna oko ...sve ovisi opet o promatracu a naravno i koliko su zaista prijelazi fulani...no ako zelis bit siguran da se nekuze da to izgleda kvalitetno onda imas ulozit truda i zivaca i onda ako trazis neces nac prijelaz

Febivjetar
[05. 09. 2013.]

lako je blendati ručno kada imaš ravan horizont-to je brzo gotovo. zajebancija je kada imaš, kako sam rekao grane, travu, antene, ograde, jarbole od broda, križeve, kablove itd. i nedaj bože da se išta od toga miće u kadru na dužoj ekspoziciji što se često zna desiti kad malo zapuše vjetar. onda je to zajebancija, često i nemoguće blendati bilo ručno bilo softverski ma što god ti naš član "zločesto dijete" pričao o tome da je to lak posao. onda tu pomažu filteri nd gradijenti. njih je lako za koristiti a na tjubu ima dovoljno tutorijala kako.

pogledajte malo po linkovima ovih majstora koje je tu postavio Aragorn ili kod Hougaard Malana kako izgleda kvalitetan ručni blend. očito je da se prelazi ne kuže. zašto se ne kuže?

prije svega zato jer oni ne pucaju nemilice i rafalno fotke. o svakom kadru tri puta razmisle kako mu pristupiti razmišljajući pritom i o obradi... pa nek mi neko veli da je crnobijela fotka kompliciranija i teža od kolora ili neku sličnu glupost. nema usporedbe.

dakle, oni ne pucaju na kvantitetu nego na kvalitetu i u prosjeku imaju manje fotki ali iza svake svoje fotke "stoje". prije nego što takvi majstori i krenu uopće obrađivati fotku tri puta razmisle da li je sama fotka dovoljno dobra i vrijedna tolikog truda i uloženog vremena. pritom mislim na kompoziciju i svjetlo. generaliziram ali kod njih nema objavljivanja fotki ako nije dovoljno dobra. jako rijetko se da primjetiti da će nešto uploadati i tražiti savjet ili potvrdu vrijedi li fotka. dovoljno su samokritični da znaju kada nešto ne valja -bilo svjetlo bilo kompozicija. a da ne pričam o vidljivim prijelazima... toga kod njih nema jer ko što rekoh uglavnom rade sa wacomovim pen tabletima u 200% zoomu piksel po piksel. ponekada im treba i par dana da završe jednu fotku. brži i jednostavniji blend da se rješiti za sat i pol-dva no komplicirani blendovi zahtjevaju ko što sam rekao i po nekoliko dana. ovisno koliko slobodnog vremena imaju.

u profesionalnoj pejzažnoj fotki obrada je itekako bitna. čak bih rekao i presudna jer đaba ti bilo što si se potrudi na samoj lokaciji i dobio najbolji mogući RAW materijal ako ga ne znaš obraditi. to je onda potpuno neiskorišten potencijal.

Febivjetar
[05. 09. 2013.]

luka, glede ove fotke...

ako su uvjeti mirni i suncokret se ne miće onda možeš napraviti posebno ekspoziciju za nebo, posebno za zemlju a posebno za suncokret pa kreneš blendati.

no kao što sam rekao u postu gore ako imaš travke koje vire na ravnom horizontu onda je to zajebancija velika. osim ako želiš naknadno poklonirat sve te travke i imati potpuno ravan horizont i uredno pošišanu englesku travicu:) u tom slučaju to je brz posao.

no ovo bi se dalo čak izvuči i iz jedne jedine ekspozicije tj. fotke. dakle mjeriš ekspoziciju tako da ti highlightsi ne pregore. shadowsi neka padnu kako padnu. ovisi o kvaliteit senzora. u RAW konverterima preporučam Fill light koji dodaje svjetlo u tamna područja -shadowse. ne pretjeruj sa ovime jer će ti kod prejakog efekta izbiti šum i izgubiti ćeš kontrast. +20 maksimalno je koliko treba ići. inače ne preporučam Photoshopovu shadow-highlights tool jer nije toliko kvalitetan kao ovaj u Fill light u Lightroomu. ovaj PSov tool napravi ti doslovce da ti fotka izgleda ko loš hdr. dalje ruke od njega ako mene pitaš.

no ovaj Fill light djeluje globalno. ako želiš lokalno nešto poraviti onda gledaj u RAw konverterima pen/brush tool i opciju eksposition ili brightness i digni ekspo za +1 do +3. moš i više ali pazi na efekt da se ne kuži van samog suncokreta. i smanji veličinu kista i obavezno radi u zumu precizno. pokušaj izbjeći halo efekt.

to su ti opcije nkodm ovakve fotke. imaj na umu da su kontrasti najjači kada fotkaš u sunce ili kad je sunce ne nužno u kadru ali fotkaš prema njemu. ako se kvalitetno odrade fotke takve znaju biti izuzetno lijepe.

elvis
[05. 09. 2013.]

Ja kada pretvaram RAW u jpeg na kraju napravim sharpening, no pronašao sam nekoliko opisa workflow-a obrade digitalnih fotografija gdje kažu da sharpening uopće ne raditi sve dok se ne zna kamo fotografija ide - da li na web, da li u print, ...

BKovacPhotography
[05. 09. 2013.]

Lik ima predobre tutoriale o obradi pa et.

LINK

BKovacPhotography
[05. 09. 2013.]

Lik ima predobre tutoriale o obradi pa et.

LINK

Joca
[05. 09. 2013.]

od tog serga mi se sere nemogu ga prozvakat

luka87
[05. 09. 2013.]

Upravo gledam njegov tutorial! Gledao sam jednu emisiju s njim. Covjek je pravi ucitelj.

Alene, poslusati cu tvoje prijedloge i pokusati, samo ne sa ovima, jer mi je tu ISO u nebesima, pa kada dodajem ekspoziciju pojavi se hrpa šuma. ISO sam povišavao jer nisam imao stalak uz sebe, a sada mi je zao. :(

Febivjetar
[06. 09. 2013.]

nisam bio već neko vrijeme na Adobeovoj stranici ali tamo sam gledao odlične tutorijale za Lightroom. evo sad sam bacio pogled i ako koga zanima ima Adove svoju vlastitu "TV" i puno tutorijala. ove nove nisam baš gledao ali stari su bili za svaku preporuku.

na tjubu potražite tutorijale Joseph Rossbacha. ima i one koji se plaćaju i besplatne...

eo link prema Adobeu: tuts

Nemate ovlasti aktivnog sudjelovanja. Morate biti registrirani i prijavljeni.

site copyright © 1998.-2024. Janko Belaj / Fotozine "Žičani okidač"   [site powered by Zine V3 alpha 9.1]   .:korisnički ugovor / terms of use:. …& obavezno štivo!
built with bbedit Valid XHTML 1.0 Strict Valid CSS!

Zbog nekog doista blesavog EU zakona dužni smo vas informirati da i naš Fotozine rabi cooki-e (kažu da su to “kolačići”) kao i valjda 99.999% stranica na kugli zemaljskoj. Za izvan nje nemamo informacija. S tim keksima mi ne otkrivamo vašu dob, visinu, debljinu, sposobnost kadriranja, lažiranje exifa i niš takvoga, već nam samo pomažu da se logirate i tak to. A kaj sad možete? kliketnut dole i reć poruci izazvanoj idiJotskim zakonom adio… (A mi smo vas zakonski informirali :P ;))

Bla, bla, tri put Hura i O’Kej…