Fotozine “Žičani okidač” : ISSN 1334-0352 : s vama od 6. 6. 1998

fotozine
fotografija
druženja
prilozi
sitnine
prijavnica
nadimak:

lozinka:

upamti me
trenutno prisutni:

Može li se fotkati na brže od 1/200 sa integriranim flešem???
Stash
[21. 07. 2007.]

Oduvijek sam htio to znati. Zašto ne ide brže od 1/200, ako ide može li se negdje namjestit!? Mislim, kupujem Canon SpeedLite 430EX sljedeći tjedan, oko srijede, pa me to ne treba mučiti toliko, ali me zanima, moram to znati, želim to znati. Jer gledam sad ninine spleševe one u sudoperu, i kaže dosvjetljeno flešem, a pretpostavljam da je mislio da taj fleš koji svi SLRovi imaju na sebi, pa kako mu se nije ništa razvuklo. Meni se većinom razvuče kad fotkam skejtanje, a za to mi najviše i treba fleš. Ajde malo pojasnite sve ovo... tko može. Hvala unaprijed... =)


ivansekol
[21. 07. 2007.]

Sinkornizacija s ugradjenim flashom kod canona 350D/400D ne moze biti veca od 1/200s, to je tako i tu ne mozes nista...

Kada uzmes eksterni blic tu ces si funkciju moci aktivirati na blicu, ali ti veca brzina zatvaraca, kao i pritvaranje blende, smanjuje ukupan domet blica...

gogoya
[21. 07. 2007.]

a i sa Speedlite 430EX nećeš dobiti brže od 1/200 :)

gogoya
[21. 07. 2007.]

ako se pitaš zašto je tome tako, stavi neki eksterni flaš (da nije povezan kao Speedlite) i okini s 1/400 ... bit će ti jasno kad vidiš što si dobio ;)

Stash
[21. 07. 2007.]

Pa ja ću većinom koristiti SPeedlite kao slave. Samo moram kupiti onaj "odašiljač". Zašto neću dobiti više od 1/200? Pa s kojim flešem bi dobio više od 1/200?

gogoya
[21. 07. 2007.]

problem je u sinkronizaciji, dakle :)

Berty
[21. 07. 2007.]

nije ti to baš previše bitno ... bljesak flasha je krači od 1/200 ...

u trenutku fotografiranja flash zamrzne taj moment ( krači od 1/200 ) pa je zapravo potpuno isto da li fotkao sa 1/500 , 1/200 , 1/125 , 1/60 .. nečeš ama baš ništa dobiti sa 1/500 u odnosu 1/125 .

osim naravno ako ti osnovno svjetlo nije jako kao i flash

bljesak traje recimo 1/5000 sekunde ( ima različitih dužina ali su jako kratke 1/2000 do čak 1/20000 sek).. tvoj aparat registrira taj moment unutar tvoje expozicije koja je recimo 1/200 ..ako osnovno svjetlo nije prejako ostatak vremena je premračno da bi išta ozbiljno zapisao pa je tvoja prava expozicija dužina bljeska a ne expozicije .. sinhronizacija je ograničena zatvaračem a ne dužinom bljeskom ...

stari analogni aparati su imali sinhronizaciju na 1/60 pa ništa nikom nije falilo ..

druga stvar su neke extremne fotografije ali ovo šta spominješ , splash u sudoperu ti je svejedno očeš raditi sa 1/60 ili 1/500

Stash
[21. 07. 2007.]

Onda je kriv šugavi kit objektiv jer 3/5 svih fotki s flešem ( 1/200 ) ne ispadnu oštro. Skejter treba ispasti oštro. REcimo s kompaktom možeš staviti f8 i 1/2500 i fleš do kraja, sve oštro savršeno. A SLR ne može... mislim... znam da još trebam vježbati taj fokus manualni više... al mislim da će bit puno bolje s 430EX-om. Uostalom berty, sjeti se kad si mi spomenio svoj mali studio doma, to si i ja planiram napravit, samo da dobijem taj fleš sljedeći tjedan. I moram si kupit transmitter. Malo je skup pa mislim da će stari sredit to i Signapuru, i odma ću i sigmu 10-20 dobiti. Ovaj kit ovjektiv me već stvarno živcira. Baš radi soft jpegove kao što je i bila tema. Koliko god uvijek fotkam u RAWu i sve dodatno doradim... bljee...

Senn
[21. 07. 2007.]

Berty je dobro napisao, da se ja nadopunim.

Sinhonizacija flasha je ograničena zatvaračem, tj. što je brži zatvarač, sinhronizacija je boja (na većoj brzini okidanja). Prijašnji aparati su imali sinhronizacije 1/60 sec, 1/125 sec, današnji slr-ovi imaju redovito 1/200 sec ili 1/250 (ovo zadnje npr. Mark II, ali potpuno mehanička sinhronizacija). Mark I ima sinhronizaciju 1/500 sec, ali nakon 1/250 je dijelom elektronička.

Što i zašto se dešava kada se sinhronizacija ne poštuje (to je danas softwaerski onemogućeno).

Zamislite zatvarač kao sklop koji ima dvije košuljice koje osvjetljuju film/čip. Radi masa i mehaničkog ograničenja, one se ne mogu kretati jako brzo. Film/čip se osvjetljue tako što svjetlost preko ogledala pada na njega i "donja zavjesica" se jako brzo spusti i osvjetli film/čip. Nakon npr. 1/60 sec "gornja zavjesica" se također spusti i zatvori pad svijetla na film/čip.

Kako je to jako sporo, proizvođači su se dosjetili da mogu to ubrzat na način da tijekom trajanja ekspozicije "donja zavjesica" (ona druga koja zatvara) ne mora čekati da se "gornja zavjesica" (ona prva koja otvara) spusti do kraja. Znaći, tijekom trajanja ekspozicije zavjesice se kreću i svijetlo pada na film/čip kroz puno tanji horizontalni otvor. Tako se postižu brzine veće od 1/200 sec (1/250 sec) ali bez blica.

Kada bi se koristio blic, slika na takvoj brzini okidanja (npr. 1/4000 sec) bila bi osvijetljena djelomično, u tankom horizontalnom dijelu. Opisno - slika bi imala tanku horizontalnu liniju osvijetljenu flashom, dok bi ostatak filma/chipa bio osvijetljen ambijentalnim svijetlom.

Brzina osvjetljavanja flasha je puno veća (1/5000 sec pa sve do 1/20000 sec).

Sve u svemu, sa modernim blicevima i tome se može stati na kraj. Kako??? Pa jednostavno - tako da dužina trajanja bljeska blica traje dulje od trajanja ekspozicije - film/čip će biti u potpunosti osvijetljen svijetlom iz flasha. Na flashovima se to zove nešto ka (hight speed flash sinchro) i guta jako puno baterija. U praksi, odaberete npr. 1/2000 sec ekspoziciju na aparatu i high speed flash sinchro na flashu i trajanje bljeska traje duže od 1/2000 sec.

Kod aparata s centralim zatvaračem nema problema sinhronizacije (npr. Moj mali Olympus C-5050 ima sinhronizaciju s blicom na 1/2000 sec) zato što su mehanički dijelovi koji se pokreću okrugli, a i puno manje mase. Pod okrugli mislim da su sastavljeni tako da se otvaraju slično zavjesicama blende objektiva. Vjerujem da tu ima i elektroničke sinhronizacije, a isto tako nije mi jasno jer vjerujem da bi problema oko tamnih i svijetlih dijelova trebalo biti u obliku vinjetiranja.

E sad ko je sve ovo shvatio??? Javite :)

Senn, www.sencar.hr

Stash
[21. 07. 2007.]

Ja sam ponešto skužio... a sad mi je jasno šta je ono first curtain i to... to su te zavjesice znači...

RECITE MI SAD NEŠTO, KAD ĆU KORISTIT 430EX KAO SLAVE (WIRELESS), DAL ĆU MOĆ FOTKAT NA SVIM MOGUĆIM EKSPOZICIJAMA ILI SAMO DO 1/200?

Senn
[21. 07. 2007.]

Ne znam da li Canon 430EX ima high speed flash sincro mode (provjeri), niti neznam da li ima slave mode (također provjeri).

Sve ostalo ti je isto ko i kad flash stoji na fotoaparatu.

Senn

kokos101
[21. 07. 2007.]

speedlite 430EX ima highspeed flash sincro mod, i ima slave mod, provjereno !!!

Berty
[21. 07. 2007.]

stvar ti je u tome da time nečeš nešto vidljivo dobiti ...

jedino če ti gutati struju ... 1/200 ti je dosta vjeruj mi ;o)

Stash
[21. 07. 2007.]

Ok, ali pazi, ja hoću dobit ovakvu stvar naprimjer:

Koston

Koston

I rezultat toga je? Kako bi vi opisali kako je ovaj fotograf, mislim da je ovo fotkao Atiba Jefferson, kako je on fotkao ovo? Pazite oštrinu Eric Kostona (lik koji radi trik sa stepenica)...

janimir
[21. 07. 2007.]

Stash, maksimalna brzina sinhronizacije nekog aparata s bljeskalicom je praktična konstanta. ako je to 1/200 sekunde, onda je to to i amen. e sad, ima nekih aparata koji dozvoljavaju drugačiju sinhronizaciju, no ne vjerujem da je to slučaj kod canona, pa sad ne bi s time kompliciral priču.

Ono što je kudikamo bitnije su uvijeti snimanja i trajanje bljeska. Nije mi baš sasvim jasno odakle bertyju i sennu ovi podaci o "brzinama" (a zapravo trajanju) bljeska, no ona su pretjerana. pretjerano kratkq.

Naime, dužina trajanja bljeska u modernim bljekslicama (isključujem stroboskope jer njih ne poznajem) je otprilike od 1/60 sekunde do 1/20.000 sekunde..! A tu je i još jedan problem - večina proizvođača ističe dužinu bljeska pri t 0.5 a ne pri t 0.1. Kaj?

t 0.5 je izmjereno trajanje bljeska od kad dosegne 50% svoje maksimalne vrijednosti pa do kad snaga padne na 50%. u takvim slučajevima možemo reći da većina bljeskalica ima trajanje bljeska od 1/200 do 1/20.000 sekunde. (Ovisno o snazi bljeska.)

t 0.1 je izmjereno trajanje bljeska od kad pređe 10% vršne snage do trena kad pada an 10%. A to vrijeme (t 0.1) je ono vrijeme koje će fotoaparat registrirati. I to je vrijeme obično 3 puta dulje od t 0.5 vremena. A to znači da je stvarno trajanje bljeska kojeg će medij zapisati (kod modernih bljskalica) od 1/60 do 1/7000 selunde. (I opet ovisno o snazi bljeska.)

evo i malog dijagrama na brzaka...

trajanje bljeska

Treba svakako napomenuti da male bljeskalice obično imaju kraći bljesak, da generatori daju najkraći bljesak (zapravo pražnjenje kondenzatora koji je jedan od čimbenika trajanja i intenziteta bljeska), te da slabiji bljesak kraće traje no da tad ili bljeskalice moraju biti blizu snimanog objekta ili moramo rabiti osjetljiviji fotomedij (film/čip).

Kuriozitet za kraj - firme koje iznose t 0.5 podatak nas ne lažu jer je to temeljeno ISO-u... (s nekime sam pričal o gluposti standarda: organizator ne da da si u krugu od 88 metara (izmišljam brojku) od mjesta ispaljivanja vatrometa jer je to statistički prosjek mogućeg pada komadića rakete... a zapuhne vjetrić i evo ti nešto u glavu a bio si na 92m... a na drugoj strani kruga su ljudi mogli bez problema stajat i na 70m... ne? :))

E da, za dobro "smrzavanje" ti treba čim veći kontrast, odnosno čim manje ambijentalnoga svjetla. (to je kaj se tiče gorespomenutog uvijeta snimanja)

(btw, mogao si dati i samo linkove na ove sporoučitavajuće fotke!)

Berty
[21. 07. 2007.]

ja bi stavio stativ .. ovdje ti expozicija nije duga jer je dosta tamno ambijentalno svjetlo .. da je radio sa 1/500 i sl. oko tipa bi bio mrak , nema dosta svjetla za to jer je blenda pristojna ( srednji format doduše i širac ....

my guess : stativ ( optional )

oko 1/60 sec exp možda i duža

f 8 ili tako nešto

ako ima flasha korišten je na maloj snazi sa strane smo da zamrzne pokret .. , na drugoj je očit ali ne bi rekao da je prejak s obzirom da je več okolo mrak ...

1/500 ovdje je po meni besmislena .. s njom bi samo sve okolo otišlo u crno ... tu uz pokret moraš uhvatiti ambijentalno svjetlo na pozadini a za to treba upravo duža expozicija ..

tu je puno teže dobiti korektan odnos expozicije njega i okoline nego zamrznuti oštri pokret ...

mislim da če ti puno veči problem biti ti odnosi expozicija .. da dobiješ sve elemente korektno , da nebo nije crno ni skureno itd.

zamznuti pokret flashom nije neka filozofija ...

Berty
[21. 07. 2007.]

janko ... rekao sam "recimo" to "prove my point" ( ne baratam egzatnim tehničkim podacima )

ovo sve što si ti napisao je isto što sam ja rekao samo s više grafikona i stručnije objašnjeno ali smisao je isti , bilo 1/1000 ili 1/20000 u principu ne mjenja bit stvari...

gogoya
[21. 07. 2007.]

ajmo još malo ... zato što svjetlo prolazi kroz uski otvor (koji se kreće), zamisli Stash kako se to odražava na brze objekte ... ;)

Senn
[21. 07. 2007.]

gogoya - u principu - iskrivljuje ih....

Da slikamo dvoje ljudi koji u mraku nose veliku ploču koja je bijela i na sebi ima okomitu crnu crtu, i trće jako jako brzo - ta crta bi bila iskrivljena u smjeru kretanja :) - naravno - govorim bez upotrebe blica

janimir
[21. 07. 2007.]

a ne bih se bas slozio berty... evo ti jedna slikica s blicevima. 1/125 sekunde zatvraca i puna snaga bljeska (najsporiji bljesak mog visateca) i krajevi pokreta su lagano u bluru. a nije bilo puno ambijentalnog svijetla jer je Jana htjela dozivljaj "kazalista"... (mrak sa spiclihtom na njoj :))

inace da, slazem se - svi tupimo skoro isto :D (...ali "skoro"... :))

janimir
[21. 07. 2007.]

btw... tio sam bit nekaj pametan, al mi je tak cevru da nemrem mislit posteno... a i paralelno (g)lupetam na brblji na istu temu... :)

zhrsan
[21. 07. 2007.]

1/500 nije besmislena a treba to i na 1/4000!! Točka!

janimir
[21. 07. 2007.]

sto na 1/4000 sekunde hrsan? sinhronizaciju s bljeskalicom? tesko. jako tesko...

zhrsan
[21. 07. 2007.]

janimire, haha, pokazati cu ti osobno :)))

Stash
[21. 07. 2007.]

Ali pazi berty, janimire, fora je u tome da zapravo na tim fotkama nije mrak, niti na jednoj, jer ja sam gledao video snimke baš tih trikova koji su na fotkama, baš ti pokušaji. Nego je fora što je sto posto kraća ekspozicija sa flešem i zato jer ambientalno svjetlo preslabo nego je samo skejter osvjetljen. U biti meni je na toj fotki sve bomba. Tako se fotka skejtanje. Bitne su stepenice i trik, ostalog ne mora ni biti. Osim ako netko baš pazi i na kompoziciju okolo. ALi inače... skejter i objekt na kojem radi trik je bitan.

Berty
[22. 07. 2007.]

janko ak hočeš dalje o ovome možemo u pon. u savi .. fakat se ne bi dalje ponavljao i gnjavio ljude ...

stash .. uzmi opremu odi fotkat napravi sve moguče kombinacije , expozicija , blendi , sinhronizacija , smjerova osvjetljavanja i sl.

metodom pokušaja i pogrešaka doči češ sam do onog šta ti najviše odgovara i najbolje izgleda.

p.s. jebeš teoretiziranje .. na sigu me par tipova gnjavi da zašto radim na f45 jer da sve blende iznad f20 softaju fotke zbog difrakcije ili čega več ... i šta sad da im kažem : "pogledaj moj makro i svoj pa usporedi !! moj ima dof duplo dublji i duplo je oštriji jebala te difrakcija " .. " teoretski može on nacrtat i dokazivat šta hoče moja fotka je bolja, s difrakcijom ,end of story ...

uzmi fotić i PROBAJ !! SVE moguče opcije i sam onda izaberi ..

na kraju češ ti fotkat , nečemo ni janko ni senn ni ja ni bilo ko drugi ... svako ima svoj put ...

janimir
[22. 07. 2007.]

dogovoreno za raspravu berty :)

i da stash - konacni savijet je najsuvisliji - metoda pokusaja i pogreske uz zapisivanje, na koncu konca, ne radis s filmom kojeg treba platit, razvit... :D

(a kaj se tice defrakcije... ja sam zbog nje odustao od blende 128 na 4x5 inca. moze na 8x10 ako idem samo na kontakntu kopiju s platinom. ;D)

Stash
[22. 07. 2007.]

Uglavnom, mislim da ste u pravu, čim dobijem, samo treba sredit transmitter i idem u akciju isprobati. Drago mi je što ste mi pomogli, hvala vam svima! =)

rasprava je zatvorena.
site copyright © 1998.-2024. Janko Belaj / Fotozine "Žičani okidač"   [site powered by Zine V3 alpha 9.1]   .:korisnički ugovor / terms of use:. …& obavezno štivo!
built with bbedit Valid XHTML 1.0 Strict Valid CSS!

Zbog nekog doista blesavog EU zakona dužni smo vas informirati da i naš Fotozine rabi cooki-e (kažu da su to “kolačići”) kao i valjda 99.999% stranica na kugli zemaljskoj. Za izvan nje nemamo informacija. S tim keksima mi ne otkrivamo vašu dob, visinu, debljinu, sposobnost kadriranja, lažiranje exifa i niš takvoga, već nam samo pomažu da se logirate i tak to. A kaj sad možete? kliketnut dole i reć poruci izazvanoj idiJotskim zakonom adio… (A mi smo vas zakonski informirali :P ;))

Bla, bla, tri put Hura i O’Kej…