Fotozine “Žičani okidač” : ISSN 1334-0352 : s vama od 6. 6. 1998

fotozine
fotografija
druženja
prilozi
sitnine
prijavnica
nadimak:

lozinka:

upamti me
trenutno prisutni:
 maks

Studijski flash i velike brzine zatvaraca...kako!?
blue
[31. 10. 2010.]

Nesto gledam studijske flasheve i slike koje ljudi rade i muci me brzina sinkronizacije.

Po teoriji kojom su mene ucili s obzirom da je trajanje bljeska jako kratko a zbog dizajna zatvaraca blic nece osvjetliti dobar dio kadra ako je brzina zatvaraca veca od 1/250 sec i sl. i to mi je jasno.

A sad vidim da puno fotografa koristi studijske bliceve za snimanje ljudi koji skacu, trce i sl. gdje 1/250 sec nije dovoljna da zamrzne kadar..pa me muci kako to naprave?

Spominje se produzeno trajanje bljeska.. 1/6000 sec i sl.

Pa je li mi moze netko to malo detaljnije pojasniti :(

Do koje brzine zatvaraca se moze ici... postoje li neka tablice ili proracuni po kojima se određuje ekspozicija s obzirom na snagu flasha i vrijeme koje ce bljesak trajati.. kako je uskladiti sa ambijentalnim svjetlom... i sl.

Evo npr. ovdje se spominje: Superfast chanell, Hight power chanell i odgovarajuce brzine zatvaraca.. Elinchrom ranger specifikacije Sto ti podaci zapravo znace?


esens
[31. 10. 2010.]

da mogu okidati na kraćim brzinama, ali se snaga outputa flasha jaaako smanjuje..

Bubamarica
[31. 10. 2010.]

ja sad neznam jel ću dobro odgovoriti nisu li za velike brzine potrebni pocketwizardi ovakvog tipa, dosta čitam o tim gadgetima, nemam ga niti sam ga uživo vidjela, ali me interesiralo pa sam pogledala :

pocketwizard!

talic
[31. 10. 2010.]

koliko ja kontam tu stoji: "Flash Duration" dakle trajanje flasha a ne expozicija. Dakle kod 580 EX II je 1,2 ms (ili kraće) što je prevedeno u brojke približno 1/800.

Zabac
[31. 10. 2010.]

Noviji fotici idu do 1/320, ali to nema veze s 1/6000.

Bubamarica
[31. 10. 2010.]

ups! ipak fulala, al da vas pitam nešto vezano uz to(ak mogu), bi li ovaj pocketwizard omogućio kotištenje wireless blica na većoj brzini od 1/250?

epozar
[31. 10. 2010.]

studijski fleševi i ultra-kratke ekspozicije? neće ići

mdphoto
[31. 10. 2010.]

Pocketwizardi ne omogućavaju fotkanje bržim zatvaračem nego što bi to bilo moguće s flashem montiranim direktno na fotić. Ako fotić podržava do 1/250, onda je to to, no sam bljesak traje mnogo kraće od 1/250, pa će (u uvjetima gdje je bljeskalica najjače svjetlo na sceni) ekspozicija trajati toliko dugo koliko traje bljesak (npr. 1/800s), bez obzira je li zatvarač bio otvoren 1/250 s ili 1/2 s.

mimikis
[31. 10. 2010.]

Ima dva načina fotografiranja. Jedan je sa fotoaparatima koji imaju centralni zatvarač u objektivu i mogu raditi na svim brzinama. Drugi je da na fotoaparat koji omogučuje hightspeed fleševe postaviš tu opciju koja radi do negdje 1/2000sec. Provjereno radi.

Amigo
[31. 10. 2010.]

Slična tema od prije tri godine ..

Kaboom21
[31. 10. 2010.]

epozar - zašto ne bi išli studijski fleševi i ultra kratke expozicije?

epozar
[31. 10. 2010.]

još ne postoji studijski fleš koji ima podršku za "highspeed" (kod Canona "fp", kod Minolte/Sony "HSS")

KreSica
[31. 10. 2010.]

Ako fotkaš u mraku, sa slabim pilotima, expozicija bu trajala koliko traje bljesak blica, a ne brzina zatvarača ;)

Kaboom21
[31. 10. 2010.]

blue - aparat ima flash sync speed koji ima ( kod pro SLR,DSLR je to obično 1/250 ), neki aparati imaju elektronički shutter pa sinkaju na svim brzinama ( tu je trik da ti je trajanje bljeska kraće od expozicije kako bi iskoristio svo svjetlo bljeskalice a.k.a. flasha ).

zatim, kamere/objektivi srednjeg formata obično imaju centralni zatvarač a.k.a. shutter te sinkaju na svim svojim brzinama hasselbladi V serije na 1/500, H serije - 1/800, neke mamiye na 1/400, rollei 6008 sa nekim objektivima na 1/1000 :)

znači, u tim situacijama se pokret zamrzava kratkim bljeskom ( što kraćim, to bolje... no što je bljesak kraći to je manji intenzitet svjetla kojeg daje flash ), te je bitno biti blendu i pol do dvije jači od ambijentalnog svjetla kako bi sve to funkcioniralo.

eto, ništa lakše ;)

qlc
[31. 10. 2010.]

Ola!

-Dakle, vrlo kratke expozicije ti uopće ne trebaju da bi u studiju zamrznuo pokret jer se to tako nit ne radi... U čem je fora... Ako pogledaš tablicu napisanu u uputstvima fleša, vidjet ćeš da, sad ću konkretno reć za Nikon sb900, bljesak pri 1/128 snage traje svega 1/38500s, a na punoj snazi 1/880s... Što će reć da ak imaš mrak il slabije svjetlo u studiju, staviš fotić na stativ i podesiš ISO i blednu tako da ti niš ambijenta ne ulazi, možeš skok savršeno zamrznut i expozicijom od 1/10s... Na min snazi, di imaš gotovo 1/40ooos praktički možeš zamrznut metak u letu... na tu šemu se rade fotke razbijnja čaša, jaja, samo kaj se koriste okidači fleša kaj reagiraju na zvuk da bi okinuli bljeskalicu, imaš šema na netu za to...

-High speed sync je druga priča za po vani, uglavnom, aparat nadsinhrone brzine ''simulira'' mičući zasvjesicu shuttera kao prorez i time nije cijeli senzor otvoren da primi bljesak fleša... Tome su doskoćili što fleš radi ko stroboskop i ''drži'' bljesak dulje, tj radi par kraćih al se time drastično gubi na snazi/dometu

nadam se da sam pomogao... pozz

Kaboom21
[31. 10. 2010.]

koliko sam skužio ta hajspid priča je bullshit i ne kužim gdje ima svoju primjenu... jer u principu dobiješ hrpu kratkih iliti slabih bljeskova... a preko dana i jaki flashevi ( tipa 800tke, 580ice, kako li se sve ne zovu ) na punoj snazi znaju biti na knap.

a cijela ova problematika sink spida, jačine fleša, trajanja bljeska se u odnosi na situacije kada treba nadjačati ambijentalno svjetlo ( pretpostavljam da pod time mislimo na dnevne exterijere ). http://www.profoto.com/products/generators/pro-8/pro-8a-2400-air http://www.elinchrom.com/products.php?p_id=64#content

Kaboom21
[31. 10. 2010.]

epozar - krivo te skužih... misliš na expoziciju aparata, meni je u glavi odmah bilo trajanje bljeska flasha ( kojim u biti exponiraš u tim situacijama ).

no, Može je negdje spominjao da je uspio nasinkati svoju 5icu ili 7icu pomoću pocketwizarda i nekog profota do 1/8000 ako se ne varam... volio bih vidjeti rezultate :)

epozar
[31. 10. 2010.]

pa pocketwizard samo prenosi svjetlosne signale preko radio veze i obrnuto na strani fleša.. koliko ja to kužim, znači ako kombinacija aparat-fleš nešto mogu moći će i preko pw-a

Tomislaw
[31. 10. 2010.]

@kaboom: ima velka brzina sincanja primjenu. Tipičan primjer ti je dosvjetljavanje osobe u kontrasvjetlu, recimo zalazak sunca. Imaš osobu koja ti stoji između tebe i sunca, a fotkaš prema suncu. To je uglavnom scena koja daje puno svjetla. I ajmo reć da je nekakvo normalno fotkanje u tim prilkama, izmjeriš scenu, znači dobiješ vrijednost ekspozicije, bez osobe, staviš osobu i eksponiraš sve skupa ko da osobe nema. No zato osobu dosvijetliš bljeskalicom kolko treba da se ujednači s pozadinom.

E sad, kaj ak ti i uz zatvorenu blendu brzina zatvarača mora bit 1/500? Trebaš veliku brzinu sinkronizacije, onu koja ide do 1/500. Ak nemreš takvu brzinu sinkronizacije postić, uvijek možeš staviti ND filter. :-)

Kaboom21
[31. 10. 2010.]

Tomislaw - to možeš napraviti i bez high sync speed-a ;)

kAd mi treba 1/500 radim sa hasselbladom ;)

btw. kad staviš ND skidaš i ambijentalno i bljesak.

Tomislaw
[01. 11. 2010.]

@kaboom: umm, sad sam znatiželjan. Kak bi to napravil bez brze sinkronizacije? Normalno, i bez ND filtera.

P.S.

Bit i jest da se ND filterom skine količina svjetla kak bi brzinu zatvarača mogo spustit.

bugs_bunny64
[01. 11. 2010.]

tomislaw, jel se nebi to o cem ti pricas moglo odradit sinkronizacijom na prvu il drugu zastavicu??

a nije li za sve ostalo jednostavnije nabavit stalnu rasvjetu studijsku i onda brzina flasha nije bitna vise jer traje kolko ti treba???

blue
[01. 11. 2010.]

qlc, hvala na objasnjenju, znam da se u mracnoj prostorii moze zamrznut pokret i sa manjim brzinama, ali mene zanima za snimanje na otvorenom uz dnevno svijetlo.

Dakle kako snimit osobu koja skace po danu na nacin da je osvjetljena blicom i npr. jednu blendu svijetlija od pozadine, odnosno da je pozadina jednu blendu podeksponirana, a da je snimana obicnim dslr-om sa max brzinom sinkronizacije 1/250sec i studijskim blicom.

kaboom - znaci to su posebni studijski blicevi?

Znaci, ako sam dobro skuzio.. kad neki blic na određenoj snazi ima vrijeme trajanja bljeska 1/800 sec, a ja snimam sa brzinom zatvaraca 1/1000 sec onda ce meni cijela slika biti osvjetljena bljeskom samo sto ce taj bljesak u konacnici na slici biti puuuno slabiji jer ce zbog zavjesice koja putuje u određenom trenutku samo dio senora biti osvjetljen sa dijelom tog bljeska koji ukupno traje duze od ekspozicije?

Kaboom21
[01. 11. 2010.]

koliko sam skužio ... HIgh speed sync funkcionira tako da daje više kratkih bljeskova te se tako usinka sa zatvaračem ... uostalom ovdje ima više o tome.

no, cijelo vrijeme se ta funkcija spominje u kontekstu skraćivanja expozicije kako bi se povećao otvor blende radi manje dubinske oštrine.

@Tomislaw : želim reći da češ i u slučaju flasha na punoj snazi i u slučaju 4x kraće exp ali i 4 blende slabijeg flasha imati isti odnos ambijentalnog i flasha.

ovdje govorimo o zamrzavanju pokreta ( o čemu sam napisao koju riječ u svom prvom postu ), a koliko sam vidio iz dosadašnjih primjera HSS mi eventualno ima nekakvog smisla u ovom kenonovom primjeru kako bi dobili malu dubinsku oštrinu... a to se opet može postići i sa normalnim sink speedom, flashem na što većoj snazi i ND filtrom potrebnog faktora kako bi išli na što veći otvor blende.

janimir
[01. 11. 2010.]

blue - matematika koju si u konačnici naveo (dužina bljeska duža od dužine zatvarača (dugo, duže, najduže… same dužine :)) nema veze s intenzitetom svjetla ("bljesak u konačnici biti puno slabiji") - pobrkal si skupove.

činjenica je da bljesak jačeg intenziteta traje duže od onog kraćeg intenziteta (ako govorimo o elktronskim foto bljeskalicama), ali tu moraš u matematiku uvesti otvor objektiva i osjetljivost fotomedija.

uglavnom, da demistificiramo bljesak: ako želiš kratak bljesak, moraš oslabiti njegovu snagu (intenzitet), a da bi obio ispravno eksponiranu fotografiju trebaš potom ili otvoriti otvor objektiva ili podići osjetljivost fotomedija.

ak nije sasvim bistro, reci - budemo crtali :)

janimir
[01. 11. 2010.]

kaboom ovo (a to se opet može postići i sa normalnim sink speedom, flashem na što većoj snazi i ND filtrom potrebnog faktora kako bi išli na što veći otvor blende.) ti nije baš posve točno, odnosno — je točno ako je riječ o mirnoj sceni. (možda malo nisam skužio tvoj zadnji paragraf)… za plitku dubinsku da, ali ne za zamrzavanje pokreta (mislim da si to htio reć, samo mi fale neki "ako", "premda", "iako"… :))

Kaboom21
[01. 11. 2010.]

sorry ljudi, slučajni refresh :/

@blue : 1. za freezanje pokreta ti trajanje bljeska treba biti cca 1/1000 ili naravno kraće... ovisi o brzini pokreta, kretanju objekta u odnosu na kameru, objektivu.

2. flash mora biti blendu i pol do dvije ( ili naravno više ) jači od ambijentalnog svjetla ( expozicijom na aparatu reguliraš samo ambijentalno svjetlo jer su u večini slučajeva bljeskovi na flashevima kraći od 1/250 a u ovom slučaju su oni ti koji exponiraju )

3. nisu posebni studijski blicevi... tu ti igraju klasični hot shoe flashevi koji na punoj snazi imaju bljesak oko 1/1000

Kaboom21
[01. 11. 2010.]

@janimir : pretpostavljam da Tomislaw govori o statičnoj sceni, a i kenonovci govore o tome.

Tomislaw
[01. 11. 2010.]

@kaboom: jep, govorim o statičnoj sceni.

@blue: ak imaš preveliku brzinu zatvarača, onda ti se desi ovak nekaj.. Primjeti da gornja fotka ima u gornjem dijelu jednu mračnu šlajfnu. I kaj ti je brzina zatvarača veća, to je ta šlajfna šira.

blue
[01. 11. 2010.]

Tomislaw, kuzim to :)

Mene konkretno zanima ovo:

http://www.youtube.com/watch?v=UwzTRAfwqo8

Ako mu je ekspozicija 1/250 sec, kako uspije napraviti da mu je skijas u svakom frejmu ostar

ako snima po danu, ili mu je ovdje pak razina ambijentalnog svjetla toliko mala, prakticki je nema tako da ne utjece na sliku vec je skijas u svakom frejmu osvjetljen iskljucivo sa bljeskom koji jako kratko traje, a "ambijent" (snijeg koji je dobro eksponiran, rampa i oblaci) je naknadno dodan spajanjem sa nekom drugom slikom u photoshopu?

Iz mog iskustva, ako snimam uspred dana i osoba se mice, a expozicija mi je ispod 1/200 sec i pri tome koristim blic, ta relativno duza eksozicija mi razmulja osobu na slici. Osoba je ostra, ali se isto n arubovima vidi nekakav motion blur jer je dobrim dijelom osvijetljen i tim ambijentalnim svjetlom.. ili grijesim? :(

blue
[01. 11. 2010.]

Link

Kaboom21
[01. 11. 2010.]

@blue : već sam 2 puta pisao o tome u prijašnjim postovima.

btw. i u videu je sve lijepo rečeno i piše.

1. slučaj - vidiš da je to već gadno predvečerje gdje ima jako malo ambijentalnog svjetla ( obrati pažnju na one narančaste oblake u daljini ).

2. slučaj - noć iliti nema ambijentalnog svjetla

3. nikon D3 + broncolor + honda ... eto ti recepta ;)

Nemate ovlasti aktivnog sudjelovanja. Morate biti registrirani i prijavljeni.

site copyright © 1998.-2024. Janko Belaj / Fotozine "Žičani okidač"   [site powered by Zine V3 alpha 9.1]   .:korisnički ugovor / terms of use:. …& obavezno štivo!
built with bbedit Valid XHTML 1.0 Strict Valid CSS!

Zbog nekog doista blesavog EU zakona dužni smo vas informirati da i naš Fotozine rabi cooki-e (kažu da su to “kolačići”) kao i valjda 99.999% stranica na kugli zemaljskoj. Za izvan nje nemamo informacija. S tim keksima mi ne otkrivamo vašu dob, visinu, debljinu, sposobnost kadriranja, lažiranje exifa i niš takvoga, već nam samo pomažu da se logirate i tak to. A kaj sad možete? kliketnut dole i reć poruci izazvanoj idiJotskim zakonom adio… (A mi smo vas zakonski informirali :P ;))

Bla, bla, tri put Hura i O’Kej…