Fotozine “Žičani okidač” : ISSN 1334-0352 : s vama od 6. 6. 1998

fotozine
fotografija
druženja
prilozi
sitnine
prijavnica
nadimak:

lozinka:

upamti me
trenutno prisutni:

vijesti: godina 2014.: Listopad: vijest br. 1736

Kalman Žiha: Srazovi odraza

[napisao obscuras. 23 Listopada 2014.][vijest pročitana 1633 puta]

Izložba fotografskih slika; Atelijer Lučko, Unčanska 2, Lučko; Od 24. listopada do 9. studenog 2014. Zapanjujuća je činjenica da danas u Svijetu dnevno nastaje količina fotgrafskih slika koja višestruko nadmašuje ukupnu količinu fotografskih slika nastalih tokom čitavog devetnaestog stoljeća. Pred ovom činjenjicom nameće se pitanje: "Ima li danas uopće ikakvog kreativnog smisla izazov upuštanja u fotografsko snimanje, sa namjerom da se u svakodnevnu sveopću furioznu bijicu fotografskih slika doda nekoliko vlalstitih kapi, fotografskih slika, svog viđenja motiva?". Odgovor nudi ova izložba fotografskih slika koje je snimio Kalman Žiha.


www.akademija-art.hr/art/fotografija/29333-kalman-ziha-srazovi-odraza-fotografije

U najširem smislu sve bi se te fotografske slike moglo svrstati u (jedan od najstarijih) genre fotografije; "fotografiju ulice". Motiv je veoma jednostavan. Gotovo banalan. Odraz. Ono što čini sukus ovog ciklusa fotografskih slika Kalmana Žihe je hvatanje odraza u vertikalnoj plohi stakala izloga, gdje fotografsku sliku čine dva preklopljena motiva. Odraz ulice (exterieura) u staklu izloga, koji se smisleno preklapa na sadržaj izloga i interieur lokala. Kao da je autor upotrijebio dvije snimke i preklopio ih u photo shopu. Nesmije se smetnuti s uma da su u tvoridbi svake od ovih fotografskih slika presudni elementi; rakurs, gledište i trenutak ekspozicije, a za slaganje svih tih elemenata u jednu sliku autor je rabio samo svoj likovni senzibilitet, jer za bilo kakovo drugačije balansiranje i estetiziranje tih triju elemenata nije imao vremena. Uostalom, spontanost trenutka je glavno obilježje fotografije ulice, i u tom autor ostaje dosljedan do kraja. Slika je uvijek, na plohu (dvije dimenzije) svedena projekcija prostornog motiva, bez obzira dali je posrijedi mikro ili makro realni prostor ili prostor imaginacije. Slika je dakle monoskopski likovni rad po kojem nam pogledi oba oka klize prateći jednu točku, a dojam prostornosti slike daje nam naše prostorno iskustvo (stečeno stereoskopskim gledanjem prostora, jer smo binokularni stvorovi). Ambivalentnost likovnog doživljaja plošnog likovnog prikaza, dodatna je senzacija svakom promatraču slike, pa tako i u ovim forografskim slikama Kalmana Žihe, jer u jednom nam se trenu kao dominantan motiv nameće sadržaj izloga, a već sljedeć trena pozornost naših pogleda zaokupi odraz ulice. Korespondiranje tih dvaju motiva stopljenih u jednom, pobuđuje nove i neočekivane senzacije kojima se promatrač spreman prepustiti znatno duži isječak vremena od onog koji je bio potreban da se uhvati ta slika, a svaki sljedeći tren promatranja ovih fotografskih slika otkrivamo vibracije autorova likovnog senzibiliteta kojim je neupitno porožeta svaka od tih fotografskih slika.

site copyright © 1998.-2024. Janko Belaj / Fotozine "Žičani okidač"   [site powered by Zine V3 alpha 9.1]   .:korisnički ugovor / terms of use:. …& obavezno štivo!
built with bbedit Valid XHTML 1.0 Strict Valid CSS!

Zbog nekog doista blesavog EU zakona dužni smo vas informirati da i naš Fotozine rabi cooki-e (kažu da su to “kolačići”) kao i valjda 99.999% stranica na kugli zemaljskoj. Za izvan nje nemamo informacija. S tim keksima mi ne otkrivamo vašu dob, visinu, debljinu, sposobnost kadriranja, lažiranje exifa i niš takvoga, već nam samo pomažu da se logirate i tak to. A kaj sad možete? kliketnut dole i reć poruci izazvanoj idiJotskim zakonom adio… (A mi smo vas zakonski informirali :P ;))

Bla, bla, tri put Hura i O’Kej…