Fotozine “Žičani okidač” : ISSN 1334-0352 : s vama od 6. 6. 1998

fotozine
fotografija
druženja
prilozi
sitnine
prijavnica
nadimak:

lozinka:

upamti me
trenutno prisutni:

Canon 5d, pitanjca za početak?
pisoj
[13. 04. 2012.]

Jučer sam užico Canon 5d(mk1) i sada čitam na dpreview recenziju. Piše da Adobe RGB ima zasićenije boje od sRGB-a. Također da su slike preoštre na default-nim postavkama pa može doći do halo efekta (standard, landscape picture style). Kako ga vi koristite? Može i pokoji drugi koristan savjet vezan uz ovaj aparat, hvala!


nik
[13. 04. 2012.]

Nda, tak je to s novim modelima na tržištu, ne treba odma' vjerovat recenzijama :-p

pisoj
[13. 04. 2012.]

Padam na autoritet pa zato :)

nik
[13. 04. 2012.]

:))

Febivjetar
[13. 04. 2012.]

pisoj, evo pogle kod mene u bilo kojoj galeriji. ja sve fotkam u defaultnim postavkama i niš nije preoštro. šarpanje ionak radim na kraju obrada. halo efekt nisam ama baš nikada primjetio u četiri i pol godine kolko radim s ovim fotićem.

kaj se color profila tiće, Adobe RGB istina ima puno širi "gamut" tj. opseg/spektar boja i nijansi koji može zapisati od sRGBa. inače ta se razlika teško kuži na manjim rezolucijama di se ne vide toliko prelazi u nijansama ko u printu. tamo se to više kuži ali oko nekog tko nije stručnjak ili nema iskustvo sa printom to sigurno neće skužiti. no svejedno, ja fotkam sa postavljenim AdobeRGB profilom i nakon obrade i resajzanja a prije šarpanja prebacim u sRGB(u PSU Image-color profile-convert to sRGB, prosto ko pasuljče).

drugo ne znam kaj bih ti rekao osim da je i dan danas ovaj fotić IZVRSTAN. baci pogled na moje koncertne fotke da vidiš kak zgleda na ISO1600(ove c&b fotke fotkane su u strašno lošim svjetlosnim uvjetima Studentskog Centra koji ima najjadnije osvjetljenje) i meni najzanimljivije moja zadnja fotka u Labinu u uskoj ulici a koja je rađena iz jedne jedine ekspozicije! nikakav HDR, nikakvo blendanje, samo minimalno lokalno dodganje(posvjetljavanje). to ti dovoljno govori kolko je ovaj fotić odličan i koji dinamički raspon ima.

pisoj
[13. 04. 2012.]

E super hvala! Do sada sam slikao sa 400d i 5d je stvarno druga dimenzija, slike imaju veću prostornost, više 3d izgledaju, veća oštrina i definiranost, također ljepše boje, čini mi se i dinamički raspon veći, za okular da ne govorim, puno veći užitak i prisutnost kod samog slikanja. Čak sam zadovoljan i sa LCD-om i AF, ovoga sam se bojao ali su stvarno ok! Šum je izgleda isto malo bolji, tj. manji od 400d...

pisoj
[13. 04. 2012.]

Možda mi malo smetaju vratašca od CF kartice, kao da su rasklimana, trunčicu ali ipak, ovo je jedini dio zbog kojeg mi aparat ne izgleda čvrsto napravljen. Brine me i prašina na senzoru koje će očito biti sve više...

Febivjetar
[13. 04. 2012.]

ma šum je u odnosu na 400D naučna fantastika. žena ima 400D tak da znam iz iskustva. neki zamjeraju malo sporiji AF ali meni koji ne fotkam vjenčanja, društvene događaje i slično to i nije najbitnije. ok, da ima tijela koja puno brže fokusiraju. to nije upitno. ovisi kome šta treba ali iskreno više mislim da su te spike tu na zineu čisto picajzlarenje i preseravanje. nisam baš primjetio da tu ima takvih ratnih reportera, paparaca kojima je baš jaaaako bitna ta mini razlika u AF. tolko o tome. to kaj pojedinci liječe frustracije na račun Canona je više stvar za psihijatriju nego referenca bitna u stvarnom svijetu.

Klik-Kid
[13. 04. 2012.]

mogu uletit sa nevezanim pitanjem?

hvala:-)) imam canon d500 i moram dat senzorna ciscenje...

pa me samo zanima okvirno - koliko para da pripremim?

hvala i @pisoj oprosti što sam ovako uletio

pisoj
[13. 04. 2012.]

Ma upadaj u voz! :)))

Febivjetar
[13. 04. 2012.]

Kid, tu ti je najbolje: Photo-Centar doo., Hondlova 2, HR-10000 Zagreb

t: +385 (0)1 2313 222

pisoj
[13. 04. 2012.]

Evo još jedno slično pitanje, ima li koristi od čišćenja samo sa puhaljkom? Znači konkretno za Canon 5d, ima ona opcija za čišćenje kada podigne ogledalo i zatvarač, osobno bih se usudio čistit samo ovom metodom.

Klik-Kid
[13. 04. 2012.]

hvala @Windfucker

pisoj
[13. 04. 2012.]

To je naša riječ, jebivjetar.

Klik-Kid
[13. 04. 2012.]

:-))

e sad da se nadovežem na pitanje...

pošto sam procitao da ovi u Hondlovoj nisu jako brzi i da bi mi možda trebalo i 20ak dana da dodjem na red..-a fotić mi treba i prije...

ima li netko da cisti prašinu - privatno?

memex
[13. 04. 2012.]

evo pito čistačicu kod nas u firmi, čisti za 30kn/sat...gdje treba da dodje? :)

pisoj
[13. 04. 2012.]

Za mene je uvijek to bio gubitak vremena, kao i peglanje.

Klik-Kid
[13. 04. 2012.]

:-)) al sam ak ima novu perušku:-))

maltus
[13. 04. 2012.]

Pitaj seewolf-a.

SMVO
[13. 04. 2012.]

Kad sam prelazio na Canon sa Olyja, prvi mi je razlog taj što je Olympusova perjanica, u to doba, bila E3 koji je imao 10 mp i stvarno puno šuma na lošijem svjetlu i ISO većem od 400. Moj prvi Canon je 5d, a želio sam si FF (to je drugi razlog prelaska na drugi sustav) i njime sam oduševljen. Naravno, tu je 7d, ali on je kupljen za sasvim drugi tip fotki.

ELem, neću ponavljati ono kaj je Febo napisao, ali prelaz sa 400d na 5d je ogroman skok u kvaliteti. Samo uživaj.

Kaj se tiče prljavštine, on nema samočižćenje i moraš paziti kako mijenjaš stakla i gdje ga izlažeš.

Klik, u Kodak centru, kad je bila ona akcija oko Božića iskoristio sam to i kad sam dobio potvrdu da je očišćen (dobro su to odradili) plus još par sitnica, pisalo je da je to posao vrijedan 450 kunića. I to je bilo gotovo drugi dan. Vjerujem da je to negdje odnos cijene i posla. Nazovi i dogovori se.

Memo, :-))

Klik-Kid
[13. 04. 2012.]

hvala gospodo

Filip
[13. 04. 2012.]

memooo :))))

Iggych
[13. 04. 2012.]

Ja imam 50D i sad sam kupio 5d a razlika u kvaliteti slika, AF i sumu na vecim ISO vrijednostima je velika. Jedina zmjerka na 5d je display koji je dosta los i tesko je vidjeti jel fotka ispala ostra ili ne.

epozar
[13. 04. 2012.]

ja još uvijek dosta koristim 5D.. sa odličnim objektivom "nema greške" :D

pisoj
[13. 04. 2012.]

Je li netko mijenjao 17-40 za 24-70 kada je prešao na full-frame, mene ova opcija privlači.

blue
[13. 04. 2012.]

Ako snimaš u RAW-u postavke za oštrinu i color-space ti nisu bitne jer ih biraš naknadno u obradi.

Steta radit sa 5d, a ne snimat u RAW-u :/

Iggych
[13. 04. 2012.]

Ja nebi mjenjao svoj 24-70 2.8 L nizasto :)... Objektiv je genijalan.

pisoj
[13. 04. 2012.]

Toga sam se tek kasnije sjetio, znam...

Febivjetar
[13. 04. 2012.]

pisoj, imam i jedan i drugi. ne kužim zašto bi ih mjenjao.

17-40 koristim kad fotkam arhitekturu i pejzaže. na 24-70mm mi uvijek fali još malo širine a pogotovo ako koristim ND gradijente što je često pa mi vinjetira do 28mm. na 17-40mm mi vinjetira do 21mm i to sa držačem za filtere baš na adapteru za širokokutne objektive. 24-70 je, nema sumnje, bolji objektiv od 17-40mm u svakom segmentu ali mu fali širine. a to npr. ko na moje zadnje dvije fotke može biti jako bitna stvar. u smislu kompozicije mislim. jedino za kaj bi mjenjao 17-40mm f/4 je 16-35mm f/2.8:)))

pisoj
[13. 04. 2012.]

To ja računam otprilike, mislim da je 24mm dovoljno široko za većinu stvari, sa druge strane korisniji raspon - do 70mm, taman mi se spoji sa 70-200 objektivom, o blendi f/2.8 da i ne govorim.

Febivjetar
[13. 04. 2012.]

na 24mm mo'š ulovit pa gotovo sve osim ak nije nešto ekstremno široko. u biti svemu se kod kompozicije da "doskočit" ak se malo potrudi micanjem, mjenjanjem pozicije dok se ne nađe najbolja pozicija. ali ipak neke stvari tipa visoke katedrale oko kojih često nemaš mjesta idu jedva čak i sa 17 -40 i to ful odzumiranim na 17mm. ali 24mm ako nećeš koristiti ND gradijente za nebo ili obični, solidni ND, trebalo bi ti biti dovoljno. a onda radiš jednu ekspoziciju za prednji plan a drugu za nebo a moš i treću za neki međuton...

Febivjetar
[13. 04. 2012.]

i onda blendaš u PSu sve zajedno. ručno mislim, ne softverski HDRom...

pisoj
[13. 04. 2012.]

Imam polarizator B+W od 77mm, koliko će on sad bit koristan na 17-40, tj. sigurno će vinjetirat na fullframe-u na određenom rasponu. Koliku prednost daje slim verzija, da ne vinjetira?

Febivjetar
[13. 04. 2012.]

eh, iskreno nemam slim. možda bi manje vinjetirao ili ne bi uopće. ali pričam napamet. nisam siguran. možda otić u Praxis pa provjerit.... dobronamjeran savjet. pripazi sa polarizatorom na bilo kojem šircu. nerijetko znaju samo parcijalno polarizirati. to se pogotovo kuži kad imaš nebo u kadru i meni izgleda loše-nezbalansirano. kad mi to počne raditi ja ga obavezno skidam dolje jer ti se pojavi kao neki veliki zatamnjeni krug samo na jednom dijelu neba. i to se da srediti u PSu ali ne izgleda uvijek dobro pa ga zato radije skidam.

flolic
[13. 04. 2012.]

Slim filter ne vinjetira na 17-40 ;)

SMVO
[13. 04. 2012.]

Imam i 17-40 i 24-70 i to se ne da usporediti. Oba su dobra, ali i na FF 24-70 ne daje potrebnu širinu. Uostalom, ako imaš 24-70 i 70-200, onda imaš izuzetna reporterska stakla, najviše vrijednosti. Što se tiče 16-35, to je izuzetno staklo, ali f2.8 mi ne daje razlog za više nego duplu cijenu za njega, osim ako ne fotkam puno u zatvorenim prostorima (svadbe i sl.) da bi mi trebao, a širce ionako treba zatvoriti da bi dobio ono što se od njega traži - izvrsnu i oštru fotku pejsaža. Što se tiče filtera, polarizacijski filteri za širce su puno skuplji jer ne vinjetiraju, a B+W su jedni od najboljih. Ak imaš love, a to je dosta preko tisuću krznaša, uzmi, iako mislim da je premaz na njemu u većini slučajeva dovoljan. Bolje je uzeti Cokinov komplet pa se igrati njime.

blue
[13. 04. 2012.]

Zasto svi smatraju da je sirac (16-35, 17-40) najmenjen snimanju pejzaza? :(

Prije bi rekao da su 16-35 i 70-200 prava reporterska stakla, a

24-70 je vise nekakav allround objektiv.

Febivjetar
[13. 04. 2012.]

mogu za sebe reći da ne smatram da su isključivo za snimanje pejzaža. di si to točno pročitao i kak si to molim te zaključio da je itko rekao?

dapače, Mogwai-Matej Grgić odlične fotke radi sa 16-35. David Noton putopisne portrete radi sa 24mm fiksnim...

blue
[13. 04. 2012.]

SMVO post povise mog :)

Febivjetar
[13. 04. 2012.]

ne želim zvučat ko nečiji odvjetnik ali svako piše sa aspekta onog pravca u fotografiji koji ga najviše interesira. eto, slučajno su to kod Marija i mene pejzaži. ali tu se još itekako mogu naći fotke arhitekture, klasične streetuše itd. da fotkam ja ili on neke evente, vjenčanja pisali bi iz tog aspekta....

Febivjetar
[13. 04. 2012.]

ali eto, složil bih se sa nekim općim mnijenjem:) da su 16-35 i 70-200 prava reporterska stakla. iako znam mnoge klasične pejzažiste kojima je najdraži 70-200 i največi broj fotki radi sa njime... tak da hoću reći nema pravila...

filiplphoto
[13. 04. 2012.]

što se tiče čišćenja senzora ja sam baš prije 3 dana svoj očistio s alkoholom iz apoteke i štapićima za uši. Blista se kao novi :)))

Samo se mora paziti da ga se fino pobriše i ne gurati štapiće po rubovima previše da ona glupost po rubovima mirror box-a ne povuče dlačice od štapića za uši. Inače ovo mu je bilo već 4-5 čišćenje tom metodom i okida ko blesav i dan danas

pisoj
[13. 04. 2012.]

Čovjek nikad zadovoljan, sve mu treba. :)

flolic
[13. 04. 2012.]

Senzor (odnosno filter ispred senzora) na 5D mkI je VRLO osjetljiv i VRLO lako ga je ogrebati. Tako da ne preporučujem nikakve alternativne metode čišćenja ;)

filiplphoto
[13. 04. 2012.]

Pa nećeš upirati ko blesav :D Ali naravno da je sigurnija metoda dati u Hondlovu :) Isto iz iskustva mogu reći da su meni odličan posao napravili. Samo kad se nema para onda su i alternativne metode dobre :D

seewolf
[13. 04. 2012.]

iskljuciti sve filtere, sve stavi na neutral, snimaj u raw-u, koristi srgb ako oces stavljati fotke na net ili za print. ja zadovoljan.

k tome, nemozes ogrebat senzor ako ne stanes nogom na njega.

GoRk
[13. 04. 2012.]

isto mislim da se stvaraju drame oko senzora za bezveze...imao sam dosta zmazan senzor...u 2 sekunde ga propuhao...nakon toga je bio čist ko suza...

pisoj
[14. 04. 2012.]

Jedino bi se sa puhaljkom usudio i čistit.

seewolf
[14. 04. 2012.]

ispred senzora je low pass filter.. ako uspijete zagrebati to staklo onda ste stvarno sposobni!

za one koji neznaju, staklo je jako tvrdo.. nema straha. puhalica sreduje prasinu, ali ne sreduje masne mrlje i pelud. to treba obrisat.

SMVO
[14. 04. 2012.]

Blue, nekakav stereotip je da su ona dva spomenuta stakla klasična reporterska jer pokrivaju većinu reporterskih potreba, a 24-70, a to znaš bolje od mene, ne izobličava fotke iz blizine kao ova dva širca. Da imam love za 24mm 1.4 i da mogu ponovo nabavit 35mm 1.4, većinu pejsažnih fotki, a i "reporterskih" i ostalih bih napravio njima, a 17-40 ili 16-35 bih imao kao prateća. Meni, osobno, ova dva stakla služe većinom za pejsaže, ali nitko ne kaže da ne mogu biti upotrijebljeni za nešto drugo. :-))

Iako bih najvolio imati zbirku TS stakala i igrati se njima. :-))

flolic
[14. 04. 2012.]

@seewolf - jesi li probao namjerno zagrebati LP filter sa 5D? Ja jesam, nakon što sam primjetio da je gotovo svaka stara petica koja mi je došla na čišćenje imala barem nekakvo oštećenje. Ne treba se uopće truditi za oštetiti ga, dapaće... Tako sam i eksperimentalno potvrdio da je filter na 5D mkI izuzetno osjetljiv. To mi je aparat kod kojeg najviše pazim kod čišćenja, s vrlo dobrim razlogom.

5D mkII, 7D, 500D i noviji imaju potpuno drugačiji LP filter koji puno manje privlaći prašinu, puno se lakše čisti i puno je otporniji na mehanička oštećenja (što ne znaći da se može oprati miniwashom i pomesti metlom...)

vanja
[14. 04. 2012.]

Sve super, ali ja Sigmu 12-24 ne bih mijenjao za nikakav 17-40L :)

24-70 je doduse vecinom na aparatu iako nisam nesto super odusevljen, mozda imam neki losi primjerak (bio je najbolji od 3 u ducanu kad sam kupovao).

pisoj
[25. 04. 2012.]

Nešto sam primjetio pa evo, kada otvorim RAW datoteku od 5d u PS CS3 boje su drugačije nego jpeg-ovi iz aparata, drugačije u negativnom smislu jer mi se ne sviđaju. Nije riječ samo o WB-u već i o onom klizaču TINT(sučelje u ACR-u), njega također treba naštimavat. Kod 400d mi se ovo nije dešavalo, tamo sam obično samo malo "zahladnio"(WB) boje i onda je bilo ok. Za sada ovo riješavam sa DPP, Canonov software, tamo su boje ok nakon pretvrbe RAW datoteka.

epozar
[25. 04. 2012.]

jesi siguran da radiš sa istim profilima? Podrazumjevano PS radi sa aRGB, a jpg-ovi su uglavnom sRGB..

pisoj
[25. 04. 2012.]

Pa kod 400d nisam imao takvih razlika, također RAW u PS-u je bio aRGB, tamo jedino velim boje su bile malo pretople, isključivo WB problem. Za sada mi se čini da kod 5d treba klizač TINT u desno malo pomaknut.

sir-oliver
[25. 04. 2012.]

JPG ti je prikazan s postavkama aparata (WB, oštrina, kontrast, saturacija...) a ACR ne može pročitati postavke aparata u RAW-u, nego ih nagađa. U tom je razlog zašto fotke vidiš drugačijima.

RAW bi ti trebao u startu izgledati isto kao JPG jedino ako koristiš proizvođačev vlastiti RAW konverter, koji čita postavke aparata (mislim da se kod Canona taj softver zove DPP).

Možda ti je kod 400D ta razlika bila manja nego kod ovog aparata, ali u svakom slučaju ni tamo RAW u ACR nije mogao izgledati identično kao JPG.

pisoj
[25. 04. 2012.]

To je istina, DPP daje rezultate bliže JPEG-u, zapravo iste. Ništa, morat ću onda uvijek malo petljat po bojama, moguće da svaki aparat ima neke svoje mušice...

Lagonda
[25. 04. 2012.]

@pisoj: Ja sam ti imal peticu, sad imam nasljednika. Fotkam u raw i postavke na aparatu su mi na nekim difoltnim postavkama. DPP-om prebacim u jpeg ono sto trebam. Tamo sam samo malo fino podesio ostrinu, ne jako. Ako treba popraviti raw sto se tice ekspozicije i tak, to napravim. Ali ne petljam se previse sa postavkama u aparatu.

I u biti onda jpeg obradjujem u PS-u. :)

Sto se tice ciscenja petice, ona je imala vrlo osjetljiv filter i ciscenje sa metlicom i onom tekucinom ide bez problema. Uz fini, cvrsti stisak pa potegnes metlicu preko senzora, odn tog stakla. Nikad nisam puhal. Samo par kapi tekucine i povuci, potegni. I to je to. Ako eventualno treba nekaj ponoviti, ponovim. Da, petica puno vise privlaci prasinu nego dvojka, ne znam zasto, ali je tako. :)

Ali nikakva bojazan za ocistiti senzor s tim. Ja ne znam zakaj se svi boje to cisitit kao da idu lupati cekicem po staklu.

Ja sam cuo da je taj filter osjetljiv na neke tekucine s kojima su se cistili drugi senzori. Nesto u sastavu tekucine nagriza, simte tamte. Tako sam cuo. Ne znam jel to tocno.

pisoj
[25. 04. 2012.]

Bolje onda 16 bit TIFF iz DPP-a pa u PS, tak se ništa ne gubi.

Jel kome otpalo ogledalo sa stare petice? Čitam po internetu čest problem ali lako riješiv.

Twisted
[25. 04. 2012.]

a jeste se raspisali, bilo bi bolje da ste otišli na kavu, pa se pošteno izbrbljali :P

ariesZG
[25. 04. 2012.]

baš :-D

pisoj
[25. 04. 2012.]

Pa vidimo se uskoro na fotočobancu!

Nemate ovlasti aktivnog sudjelovanja. Morate biti registrirani i prijavljeni.

site copyright © 1998.-2024. Janko Belaj / Fotozine "Žičani okidač"   [site powered by Zine V3 alpha 9.1]   .:korisnički ugovor / terms of use:. …& obavezno štivo!
built with bbedit Valid XHTML 1.0 Strict Valid CSS!

Zbog nekog doista blesavog EU zakona dužni smo vas informirati da i naš Fotozine rabi cooki-e (kažu da su to “kolačići”) kao i valjda 99.999% stranica na kugli zemaljskoj. Za izvan nje nemamo informacija. S tim keksima mi ne otkrivamo vašu dob, visinu, debljinu, sposobnost kadriranja, lažiranje exifa i niš takvoga, već nam samo pomažu da se logirate i tak to. A kaj sad možete? kliketnut dole i reć poruci izazvanoj idiJotskim zakonom adio… (A mi smo vas zakonski informirali :P ;))

Bla, bla, tri put Hura i O’Kej…