Fotozine “Žičani okidač” : ISSN 1334-0352 : s vama od 6. 6. 1998

fotozine
fotografija
druženja
prilozi
sitnine
prijavnica
nadimak:

lozinka:

upamti me
trenutno prisutni:
 VedranS
 Robi
 Gerd

Canon
Jethrotull
[15. 12. 2011.]

NEW


janimir
[15. 12. 2011.]

(a baš si ti mogao napisat da se radi o novom eos-video sustavu… ;-P))

seewolf
[15. 12. 2011.]

kasnis onak.. mjesec dana? :D.

seewolf
[15. 12. 2011.]

sto se tice tog canon cinema eos-a.. nedavno su spustili cijenu skoro duplo jer nemogu konkurirati red scarlet kameri, koja s novim adapterom prihvaca sve canon EF mount objektive a daje 4K video, sto canon nema.

mislim, svaka im cast, gledao sam neke kratke filmove snimljene time, stvarno izgleda fantasticno HD, ali danas se vise ne trazi HD, danas se trazi 4K i 5K video, ako ne i vise.

pogotovo kada je pocela kino produkcija s posve digitalnim snimanjem na 4K video.

ZmajPapagaj
[15. 12. 2011.]

a gdje si gledao kratke filmove? u kinu?

Moze
[15. 12. 2011.]

Spustili su cetvrtinu cjene, sto nije bas duplo, cuo sam da Nola snima 12k video sa nokiom :)

P.S. jucer gledao film u kinu sniman sa go pro, canonima,16ticom jos jedno dve razne kamere, i sve to skupa izgleda pristojno, cak i ovi materijali sa go pro kamere, poucak ako znas, mozes puno napraviti pravim tretiranjem materijala. sto se tice canonice, mislim da ce naci svoje trziste, ako nista bar zbog 10000 asa iskoristive osjetljivost, za neke stvari cak i ovih 20000 ide ok.

seewolf
[15. 12. 2011.]

na netu sam pogledao njihove filmove u full hd-u. sve je to lijepo slazem se, ali danas se trazi 4K kao sto rekoh. ali sto je je, ima jako dobar visoki iso, to ih jedino moze spasiti pred red-om.

Moze
[15. 12. 2011.]

Vucko a kako ti znas sto se trazi, poceo si snimati? :):)

Travas
[15. 12. 2011.]

Mene isto zanima za sta se 4k trazi :)

sokol
[15. 12. 2011.]

Promašena stvar, RED scarlet puno je isplativija !

sokol
[15. 12. 2011.]

4K, iako možda ne treba za većinu materijala da se prikazuje u 4K rezoluciji, ali pruža veliku slobodu u posprodukciji, i štedi puno vremena, novaca i teglenja opreme na terenu !

sokol
[15. 12. 2011.]

npr. za većinu materijala, ako imaš 4K kameru ne moraš nositi recimo slider, koji je sa svom drugom opremom, bez nekakvog prijevoza i nemoguće nositi, dok ako nemaš 4K, a želiš nekakav muvment, moraš nositi slider.

sokol
[15. 12. 2011.]

Sorry, ostario sam i posenilio, pa zaboravim sve napisati, htio sam još reći da ne govorimo o cca. 4000,00 eura koliko košta pro slider sa svom opremom !

Moze
[15. 12. 2011.]

" pruža veliku slobodu u posprodukciji, i štedi puno vremena, novaca i teglenja opreme na terenu !" kako?I kakve veze ima veca rezolucija sa stednjom u postprodukciji? Moze ju smao poskupiti, vi mjesate snimajne u raw-u i rezolucijum I koju opremu ces tegliti? Sve sto is nabrojao je krivo...

Travas
[15. 12. 2011.]

"ako imaš 4K kameru ne moraš nositi recimo slider"

"dok ako nemaš 4K, a želiš nekakav muvment, moraš nositi slider."

Jel mi mozes ovo objasnit?

Moze
[15. 12. 2011.]

Sokol birje da 4k znaci da ima 4 kotaca :)

seewolf
[15. 12. 2011.]

gledam sta decki snimaju i sta koriste. kao sto rekoh, canon ima odlicnu sliku, stvarno divnu i cistu i sve to stoji. ali zakasnili su godinu dvije :D.

Moze
[15. 12. 2011.]

vjeruj mi mnogi ce ici na njega samo zbo iso 20 000, manji je i prakticniji u postu jer ne zahtjeva canon software kao npr red, mislim da opcenito manje dodatne opreme u startu trazi…mislim scarlet je mrak, ali canon je dosta jeftiniji :)

Travas
[15. 12. 2011.]

Postoji jedan problem, di gledat snimljeni 4k materijal? :)

seewolf
[15. 12. 2011.]

ja sam neki dan gledao 4k na jutubu!! :D.

doduse monitor mi ima 'samo' 2540x1440' px, ali opet, zanimljivo je gledati 4k i 1080p jedno do drugog.

seewolf
[15. 12. 2011.]

gledat ces ih u 4k kinu koje ima red!! :D.

sokol
[15. 12. 2011.]

Može, ti si očito uz sve svoje atribute i do bola bezobrazan, to sigurno spada u opis tvog akademskog veleumjetničkog izražaja.

Ako ne znate o čemu govorim onda očito niste nikada obrađivali 4K i 5K materijale, niti znate što se dobiva sa pomagalima kao što je slider.

Obzirom da sve to ne znate i očito vam je tabu postprodukcija bilo kakvog materijala toga tipa, teško bi vašem akademskom mozgu bilo objasniti o čemu se i kako se radi, što se može a što ne može !

I Može bilo bi ti pametnije da šutiš o nečemu o čemu nemaš pojma nego da ovdje glumiš lošu kopiju Kerempuha !

Travas
[15. 12. 2011.]

Ja nisam pametovao, nego uljudno pitao.

Znam sto je slider i cemu koristi.

Zanima me zasto ga sa 4k kamerom ne trebas koristit, a sa nekom drugom ne?

Travas
[15. 12. 2011.]

Sa nekom drugom da.

seewolf
[15. 12. 2011.]

ajmo se ne svadat, nitko nema red doma niti canon cinema doma pa da hvalimo svoga konja, tako da, sve je i dalje na teoriji! :).

polako, gledajte kako je vani lijepo vrijeme, i onda napisite komentar! :).

Moze
[15. 12. 2011.]

Kao prvo nisam bio bezobrzan, stvar je u obicnim cinjenicama a ako salu nisi shvatio onda je to generacijski jaz ;)

Volio bi znati kako utjece rezolucija na pokret kamere, i zasto tvrdis da 4k ili vise ne treba klasicnu filmsku tehniku?

Ja i dalje mislim da mjesate stvari kao sto su tehnologija senzora, red ima manji problem sa jelly efektom i rolling shutterom od canona. No cemu slider??? Pa to je jedan pokret kamerom koj da budemo realni nije bas cest u filmu? Ajde da si rekao kran, steady, dolly ili nesto sto omogucuje kopeksnije pokrete kamerom,…

I zanima me gdje si ti obradiva 4k materijale i za koje potrebe?

rubber ovo je film doduse tresh horor, fransuka produkcija koj je snimljen na petici, pucan na 35ticu i tako je radena postprodukcija. On je dokaz koliko se moze uz kvalitetnu postprodikciju…govorim o slici…malo zivcira plitki dof, i slicno…no to je do odluke DOP-a boje i opci dojam je filmski.

Dragi sokole, sve sto govorim ili sam naucio kroz razgovor sa DOP ovima dok sam snimao reklame, ili sa kolegama sa snimanja koji snimaju i sa redicama i sa peticama...

Moze
[15. 12. 2011.]

ps zaboravih napisat za rubber, ovi su isli na peticu jer im je bila jeftinija sa kompletnom postprodukcijom slike od ikoje kamere na trzistu koja bi im omogucila ovako nesto...

sokol
[15. 12. 2011.]

@Može očito da nisi dosta razgovarao, kada još uvijek ne znaš o čemu pričam, to znanje se vjerovatno stiče lakše kod nas amatera, koji moramo dosta improvizirati jer nam nisu dostupna sredstva da si baš sve kupimo, ali snalazimo se.

Očito se sve ne može naučiti na Akademiji, i nebitno je da li je kran ili stativ ili slider, ovaj zadnji mi fali pa sam njega evo uzeo za primjer.

@Travas i @Seewolf, nije se odnosilo na vas, oprostite !

sokol
[15. 12. 2011.]

@Može, ne obrađuje se samo video u 4K ili 5K, da nebi mislio da mislim na kotače !

Moze
[15. 12. 2011.]

Pa obrazlozi, mislim ne razumijem zasto ne zelis reci razlog? Jer sva scenska tehnika se pretezno koristi s namjerom da se izvede neki pokret, voznja sto je vec na pameti redatelju odnosno direktorIu fotografije, istina ponekada se podljeze tehnickim manama i imrpovizira se, no da je sada bas netko inzistirao na kranu jer je kamera bila 2k a ne 4k nisma cuo…

I kada si vec spomenuo kupnju, ne znam bas puno ljudi koji kupuju kamere, ako itko kod nas kupuje osim produkcijskih kuca…tu se ionako iskljucivo renta, pa cak i jedan jeftini 7d…s kojim se snimaju na veliko reklame kod nas….

seewolf
[15. 12. 2011.]

ma sve ok sokole, ja nisam zavrsio akademiju :D.

ZmajPapagaj
[16. 12. 2011.]

vidim ja da ovdje ima mnogo filmaša i baš mi je milo zbog toga :-) ... šalu na stranu, Može i ja uzmemo bolexice i jedemo malu decu a vi filozofirajte... srdačno vaši ;)

Berty
[16. 12. 2011.]

a sta reci za ovu ? ;-)

maltus
[16. 12. 2011.]

@bertys30, ??

zhrsan
[16. 12. 2011.]

4k je samo za kino a ne ovako u kući

gogoya
[16. 12. 2011.]

berty, moj 5D u turbo modu je brži od te kamerice! ;)

ZmajPapagaj
[16. 12. 2011.]

pa s obzirom da je najbrža trebala bi biti i najbolja :-)

Moze
[16. 12. 2011.]

Ali nidje nisu rekli koliko je K :)

gogoya
[16. 12. 2011.]

20 cm! ;)

Jethrotull
[17. 12. 2011.]

Moze, o kom se filmu radi koji si gore spomenuo, petljam nesto slicno pa da bacim oko na taj fim?

Moze
[17. 12. 2011.]

Izvolite kolega

sholky
[17. 12. 2011.]

4K je mozda danas za kino ali u daljoj buducnosti mislim da bi itekako trebao bit za doma, dapace trebalo bi bit i puno vise od 4K, samo da se uspije zadrzat dinamicki raspon i dubina boja uz takve rezolucije.

Zasto to govorim? Zato sto valjda na kraju zelimo prevarit ljudsko oko, a sto se rezolucije tice na tom polju onda zelimo nesto preko 300dpi.

Pa vi racunajte koju rezoluciju bi 300dpi trazilo na prosjecnom big screen tv-u. Prilicno vise od 4K, a o kinima da ne govorimo...

I da, Hobbit se snima u 3D, 5K, 48 fps. ;)

Moze
[17. 12. 2011.]

Pa pola hollywood filmova je teoretski snimano u 4k, npr. full ress sken 35tice je 4k

Ovdje je bilo vise pitanje dali trziste trazi, govorimo o klasicnom video trzistu a ne hollywood-u tamo vrijede druga pravila i drugi budzeti. Hobbit je snima npr sa 48 epic camera…

Ovdje se radi o tome da npr canon ne cilja na takvo trziste, vec male nezavisne produkcije, osobno najbolju primjenu vidim u dokumentarnom snimanju samo zbog visokog iso-a.

RED je super, i da bolji je od canona za vecinu stvari no nije bas malo skuplji…Znam ljude koji posjeduju prvu redicu, i ima tu gluposti koje moras nakupovati da bi mogao staviti kameru u pogon, sto znatno digne cjenu od one navedene na njihovom site-u…

Sholky kako mislis dpi? To se u pravilo ne koristi kod ekrana vec iskljucivo kod printa? Valjda ppi? I bojim se da bumo na takve TV-e dugo cekali…A sto se tice kina, ja bi samo da prestanu sa 3d forsanjima…mislim hobbit u 3d-u je uzas….nije mi to uopce materijal za 3d :(

sholky
[17. 12. 2011.]

Dpi, ppi, potejto potato... :D

Ugl, ono na sto mislim je da nase oko ne moze razlikovat vise od 300 tocaka/piksela/cegagod po incu. I onda ja hocu TV i kino ekran i sve koji prelazi tu rezoluciju, kao moj ajfon recimo.

Samo, danasnje rezolucije TV-a a kamoli onoga u kinu su toliko daleko od toga da je jedna strana medalje to sto kazes, da cemo morati jos puno cekati za to.

Druga strana je da ima puno prostora za napredak. ;)

Jethrotull
[17. 12. 2011.]

hvala puno!

gogoya
[18. 12. 2011.]

pogledajte cijene panela koji podržavaju ovu 4K rezoluciju, wiki link... ;)

seewolf
[18. 12. 2011.]

gogoya, gledao sam to jednom.. rade kupim cetri hd monitora i stavim jedan do drugoga :D.

Moze
[19. 12. 2011.]

jos jedan primjer kako se moze iskoristit dslr i filmskoj industriji i koliko je 2K iskoristiv i mozd cak dovoljan. DOP je inace bio i DOP zadnjeg terminatora, a koliko se daju medusobno kvalitetno povezati 35tica i dslr-i pokazuje to da je cjeli film sniman sa ovim kamerama:

Arriflex 235, Panavision Primo Lenses

Arriflex 435, Panavision Primo Lenses

Canon EOS 5D Mark II, Panavision Primo, Canon L-Series and Zeiss ZF Lenses

Canon EOS 7D, Panavision Primo, Canon L-Series and Zeiss ZF Lenses

Canon EOS-1D Mark IV, Panavision Primo, Canon L-Series and Zeiss ZF Lenses

Te je dobar primjer nagradivani film sa budzetom kako je rekao redatelj i ujedno producent "budzet je bio velik kao catering za jedan dan snimanja Harry Poter-a" :D 150 000 $ (dobar neki catering )

Uglavnom sniman je sa Sony ex3 koj je full hd kamera no snimano je u 720p jer se tako moze dobiti vise informacija ne simanjem direktno u kameru vec na snimac.

Travas
[19. 12. 2011.]

Sve se moze kad se zna :)

Iron Man 2 kadrovi sa formule su isto sa 5d snimani...

sokol
[19. 12. 2011.]

Za tri do četri godine će dosta od ovih televizora-monitora koji podržavaju 4k biti dostupni i nama običnim smrtnicima, npr. ova Toshiba će prva za neke četri godine pasti na vrijednost od cca. 1500 eura, što je i dalje za nas veliki novac, ali novac kojeg prosječna kartica može podnijeti u periodu od 24 mjeseca.

To je još jedan razlog uz one što sam već naveo, koji čini potpuno neopravdanom odluku da 300 C ne snima u 4k rezoluciji.

Generalno gledano naprave vrhunsku stvar i onda ga ukake radi malo elektronike, počeli su se ponašati ko Olympus, naprave tenk u kojeg stave motor od fiće !

ksoric
[19. 12. 2011.]

Vidim sokole, lijepo si objasnio ono sa sliderom.

Je li ovo ona klasična tehnika "kad ostaneš bez argumenata, kreni s uvredama (ako ne i prijetnjama)", ili se pak radi o nečem drugom?

Moze
[19. 12. 2011.]

Nisam naveo ime filma od 150 000 dolara :) Radi se o Another Earth, dobio je nekoliko nagrada.

Sto se tice rezolucije, mnogima je bitniji color sampling, koj je kod vecine video kamera 4.2.0. canon nudi rjesenje koje dode na 4.2.2. sto je znacajno za korekciju boje…

Sto se tice Sokolocog komentara, za tri do 4 godine ce televizori past sa 20 tisuca na 1 i pol, iskreno ne vjerujem mozda na 5 tisuca, to bi bilo proporcionalno osim toga moguce je da canon ceka bas takav razvoj situacije….te ce tek za 3-4 godine izbaciti 4K kameru, kada ce ostatak opreme potreban za obradu 4K reze pasti na trzistu.

seewolf
[19. 12. 2011.]

mozda tada canon izbaci 4k kameru, ali je problem sto tada 4k vise nece biti trazen jer ce se preci na xyK :D. industrija gura dalje.

Lagonda
[19. 12. 2011.]

A jel vi to o onom kad gledas film u kinu a onda ti nesto skochi pored tebe i svi vrisnu i stolice se mrdaju, aa?? Jel to?

Ak je to to, onda je to bolan dobro...

:))))))

Moze
[19. 12. 2011.]

Sto se tice kina odite pogledat protokol Duh on je sniman u trenutno najvecoj rezoluciji koja se koristi u filmskoj industriji (ali samo segmenti filma) 65mm vrpca, to dode skoro kao Leica 35mm. Ja ga nisma jos pogleda namjeravam, no kolegica montazerka je rekla da je ovaj dio snimljen sa imax kamerom toliko dobro izveden da steknes dojam 3d-a.

Znam da je ovo stari clanak no dobro objasnjava problematiku 8k rezolucije clanak

seewolf
[19. 12. 2011.]

kad se stalno vrtimo oko kina, samo da nadodam. jednom sam nakon imax-a otisao sljedeci dan u 'obicno' kino sa 35mm projektorom.. to mi je bilo iskustvo kao da nakon full hd-a pogledam 360p rezoluciju na jutubu :D.

Moze
[19. 12. 2011.]

Ma kada ja brijem kod nas u obicnim kinima vrte dvd-e :D:D

Travas
[19. 12. 2011.]

Ghost protokol je odlican.

Samo, sta nije negdje pisalo da nas IMAX (najbolji, najveci, najkul u europi) koristi 2K projektore? :)

seewolf
[19. 12. 2011.]

da bar, jer film im stalno bjezi van fokusa, katastrofa.

a u zadru da ne spominjem, ekipa koja radi na projektorima nezna kako se promjeni obicna zarulja, a kamoli vrti film u kinu.

no sto se tice problematike 4k odnosno 8k rezolucije. ja ne vidim tu problema. to je kao da si prije 5g rekao joj problem je full hd jer su velike fajle. a gle danas, jutub vrti full hd, obicni kompovi vrte full hd, ma jutub vrti i 4k! zato kazem, canon kasni. kad budu izdali 4k kameru, trazit ce se 8k kamera, i tako u nedogled.

nije problematika kolicina podataka, jer gledajte kako se kompjuteri razvijaju. nedavno je intel prestavio svoj prvi 50 jezgreni procesor. koji se ne zove 50 jezgreni jer je to totalno glupo naravno, nego jednostavno multi core processor.. sa 50 jezgri no.. jedan takav moze vrtiti sta god pozelis :D.

seewolf
[19. 12. 2011.]

travas, nisam jos gledao digitalni imax, sve sto sam gledao su vrtili 70mm filmove.

Moze
[19. 12. 2011.]

Travas mislim da nije tako, da rokaju vrpcu, Sto se tice rezolucije, mislim da nije sve u rezoluciji televizori su u 2k tv produkcije koriste pretezno 2k kamere canonica je ciljana za tv produkciju, i indy video/film produkciju…Ovo da you tube vrti 4k je istina no meni je taj 4K bio isti kao i full hd, rasadale su se crnine… Mislim vidjela se definicija i ostrina na nesto vecem nivou no ja zelim naci taj video a da nije youtube. Sto se tice 8k, kazu u intervju da je file jednog frame-a 200mb pa si ti racunaj…..I danas je to puno. Sony EX3 kosta 8 tisuca dolara a nema pola toga sto canon ima i jos se koristi i kada ljudi snimaju rokaju u 720p, moras shvatiti kod filma rezolucija nije najvaznija pogotovo ako se ne radi o akcijskim filmovima. S time da canon sa mogucnosti da snima 16 000 asa a da je snimka podnosljiva puno stedi i na rasvjeti.

Ja ne tvrdim da nema bolje, no canon ce sigurno naci svoje trziste a i sigurno ce mu jos pasti cjena :)

sokol
[19. 12. 2011.]

@ksoric, pa ne mogu vjerovati da pogotovo vi mladi čekate da vam jedan stari fotoamater objašnjava prednosti 4k, pred 2k.

I o kakvim to argumentima pričaš i uvredama i prijetnjama.

Vjerovatno nećete da vam sve to skupa argumentirano pojasni netko ko misli da je 4k četri kotača ! :)

Ali da ne bi mislili da stvarno delam bedaka od vas, reći ću vam.

Pa stvar je toliko jednostavna i već kod mnogih rutinska da je uopće bez veze da ljudi to ili ne znaju ili jednostavno zaborave na to.

Radi se o softwerski generiranom pomaku, tipa shift lijevo, shift desno, shift gore, shift dolje, shift dijagonalno, zoom in, zoom out...itd.

Za sve te pomake moraš imati odgovarajaću opremu, stative, dolye, kranove, slidere....

To sve skupa nije problem kada se koristi u studiju ili na set doveze kamionima ili kombijima i ne mora se nositi.

Ali kada ideš snimati na teren kuda ne možeš sa autom i nemaš šerpe da ti nose opremu, trebaš alternativu, koja doduše nema 100% onaj isti efekt kao stvarni pomak, ali ipak pomaže i čak i tim softwerski generiranim pomakom da potrebnu dinamiku, naravno gdje je to potrebno.

Da bi taj sav materijal na kojem smo primjenili softwerski generirani pomak ostao HD znači 1920x1080, za video materijal koji se danas korisiti u 99% slučajeva, pogotovo za televizijske emisije dokumentarce, spotove itd. , potrebno je snimati barem u 4k, tako da se može šetati po kadru bez gubitka rezolucije, ustvari stvarna 4k rezolucija se gubi, ali uvjek ostaje 1920x1080, i imamo HD materijal sa željenim pomacima, a bez teglenja hrpa opreme !

I još uvijek ne vjerujem da netko može reći da nema potrebe da recimo 300 c snima u 4k.

S jedne strane mi je to i jasno, jer jako puno ljudi percipira snimanje kao nešto što se događa u nekim kontroliranim uvjetima, u nekom studiju, na setu ili negdje gdje je pristup vozilima moguć.

Ne znam kako kako ljudi ne shvaćaju da se danas velika većina najatraktivnih materijala snima u vrlo nepristupačnim i divljim područjima.

Evo, konkretno meni(ne mislim pod time da su moji materijali atraktivni), kod 3D time lapse snimanja, 5k materijal daje ogromnu slobodu, istina da 3 minute materijala renderiram 9 sati, bez obzira na 2 xeon procesora i 24 giga rama.

E, i sada koji je razlog da nisu dali 4k mogućnost toj 300 c kameri ne znam, mislim da to sada niti njima nije jasno !

ZmajPapagaj
[19. 12. 2011.]

pa kada se filmovi snimaju za gledanje u kinima. u suprotnome bi se pričalo o zaradi od prodaje prava na emitiranje a ne koliko je koji film zaradio na Box Office-u u prvom vikendu/tjednu/mjesecu ;)

razni sistemi koji se koriste širom vrpcom postoje još od '50ih godina prošlog stoljeća ( poput Todd-AO - 65mm negativ - 70mm pozitiv, Super Panavision 70, Vista Vision - vrpca horizontalno putuje kamerom te je sličica duplo veća ) ... npr. kino Zagreb ( Zagreb ) je imalo ekran za Todd-AO ( ne znam da li su imali i projektore za taj format jerbo sam tamo gledao samo filmove sa 35ice ).

ukoliko se ne varam današnji filmovi koje gledamo kako u kinu tako i na TV ( s time da su u tv formatu najčešće cropani na 4:3 ) su svi skenirani na 4K te nakon grejda ponovo pucani na vrpcu radi kino-distribucije.

Nedvojbeno je da će se tehnologija razvijati u smjeru sumanutih rezolucija itd. samo je pitanje koliko će to nekome trebati u kućnoj upotrebi a u skladu sa time će se pretpostavljam formirati i cijene... ima ljudi koji briju na HI-FI audio i plaćaju ogromne cifre kako bi uživali u što vjernijoj reprodukciji zvuka ( a opet sa druge strane čuo sam da se 0,nešto jako sitno svjetske produkcije miksa za reprodukciju na takve sisteme )... tako da ne vidim zašto to nebi bilo slučaj i po pitanju takozvanih " kućnih kina ".

no činjenica je da filmskoj industriji očigledano ne treba više od ovoga što imaju danas ( možda u tim nekim 3D ajmaks varijantama, no nisam siguran koliko je to samo trend u kinematografiji a koliko budućnost iste ) a gledanje doma na televizorima će i dalje ostati gledanje doma na televizorima ... za početak nebi bilo loše odraditi tu priču sa HD-om i televizijom... da se vratim na film/snimanje. često u raznim making of / behind the scenes videima se dade vidjeti tehnika kojom se snima u holivudu. npr. gomila (pra)starih rasvjetnih tijela ( naravno uz novije modele ), te kojekave tehnikalije iz domene gripa (takodjer starijeg datuma) upućuju na to da se tamo radi biznis... jer gdje bi stigli da kupuju/prihvaćaju svaku novotariju?

Moze
[19. 12. 2011.]

Mislim da je jedan od razloga kompaktnost, npr c300 snima na CF kartice, dok red ide na disk, cjela canonica je puno kompaktnija, mislim da cak s njom dode remen kao za fotic dok da redicu koja u startu kosta mislim isto ali to se odnosi na mozak, ali dabi ju stavio u pogon trebas uloziti 14tisuca dolara dodatne opreme. Iskreno mislim da Njoj nije bio niti plan konkurirati redici vec vise Sony kamerama, i panasonic kamerama. Ovo sto je sokol rekao u potpunosti stoji, no mislim da se danas sve manje snima u nekontroliranim uvijetima, cak i dokumentarni filmovi u divljini su cesto fingirani….tj, sve ovo sto si nabrojao je cisto stvar konteksta materijala koj se snima i same estetike koja se cilja.

No iskreno mislim da ce se dalje snimati sa foticima jer su jeftiniji…ako govorimo o HR produkciji.

ksoric
[19. 12. 2011.]

Sokole, ne znam zašto ti je teško povjerovati da ima „nas mladih“ (iako sam lagano prešao i tu granicu, ali thanx), kojima xK terminologija nije baš bliska i koji nisu baš upućeni u snimateljske tehnike i tehnologiju.

Iskreno, obzirom da nikad nisam kročio u video-vode, prvi put se susrećem s tim pojmovima.

Hvala na odgovoru i pojašnjenju.

Moze
[19. 12. 2011.]

Kaboom, mislim da je Kino zagreb koristilo anamorfotksi princip projeciranja.

ZmajPapagaj
[19. 12. 2011.]

moguće, samo brijem da je to bilo nekad davno dok je stari bio živ ;) hehehe

Moze
[19. 12. 2011.]

Hehehe to su bila vremena kada je moj stari dilao karte pred kinom hahahaha

Tada su kina bila kao danas koncerti trgalo se za pogledati film heheheh

ZmajPapagaj
[19. 12. 2011.]

" Ne znam kako kako ljudi ne shvaćaju da se danas velika većina najatraktivnih materijala snima u vrlo nepristupačnim i divljim područjima. " ... isto tako ne shvaćam kako ljudi ne shvaćaju da iza istih stoji ozbiljna produkcija?

ova teorija sa korištenjem skupocjene kamere visoke rezolucije i softverski generiranim pomacima mi zvuči pomalo smiješno ( ne kažem da se ljudi ne služe takvim metodama ) ... pa zašto bi ulupao hrpu love u profesionalnu filmsku kameru da bi na kraju imao rezultat sličan onome koji mogu dobiti fotoaparatom? okej, tegljenje opreme ... stativ i kameru ćeš uvijek nositi sa sobom ( fotoaparat opremljen kompendijem, follow focusom te naravno rig-om uredno ima težinu klasične broadcast kamere ). problem kod iole suvislog snimanja sa tim velikim čipovima je biti uvijek oštar ( pogotovo ako su u pitanju foto objektivi ), za to ti već treba šarfer ( eto, već vas je dvoje na snimanju tj. još dvije ruke/leđa za tegljenje opreme ;) ... barem danas ima kojekavih semi-pro komada scenske tehnike koji su vrlo praktični/cijenom pristupačni za slične pothvate.

Zašto bi netko sam išao snimati na nepristupačna i divlja područja ( ok, 100ljudi, 100 čudi ), no zašto bi to činio sa krajne nepraktičnom kamerom?

kad smo već kod svega toga ... Pretpostavljam da znaš gdje je

ova lokacija i kakav je pristup do iste ( osobno nemam pojma, nisam bio tamo ) no gledao sam prije koju godinu dokumentarac o pripremi/snimanju tog pothvata... između ostalog i nekoliko 35ica je bilo u igri ... sve je dofurano na ruke i na magarcima. e da, a sam film sam gledao u kinu ( čini mi se europa, ha taz si bio i ti? ).

Travas
[19. 12. 2011.]

Il si ga gledo na vanka regule? :D

seewolf
[19. 12. 2011.]

sto se tice ovog base jumpa u jamu, to mi je rodak opremao skele i ostale gluposti (on je u gss-u i speleolog i penjac i sta ja znam sta sve) da ovi mogu postaviti kamere :D. pricao mi je kako je to proslo, ukratko - umrli su svi od reda.

sokol
[19. 12. 2011.]

@kaboom, softwerski generirani pomak, ako imaš mesa, ničim ne degradira sliku, 300c puno košta, ali u tom svijetu o kojem se priča to je jeftino, dakle namjenjena je uglavnom nisko buđetnim produkcijama koje su kako sama riječ kaže nisko buđetne, dakle nema se baš love za šerpe i magarce i sve što uz njih ide. Ne znam kako će to prosječni gledatelj vidjeti da je kvaliteta degradirana ako je snimano profesionalnom 4k kamerom sa recimo sliderom ili sa tom istom kamerom i softwerski generiranim pomakom, a cilje je 2k materijal.

I ono, šarfer, ma daj molim te, reci mi koja je npr. dokumentarna produkcija u novije vrijeme imala šarfera, ma imala uopće nekakvu vrstu seta, mislim da ovdje ne govorimo o igranim produkcijama milijunskih iznosa.

A visoko buđetne produkcije mislim da i ne razmišljaju o tim tipovima kamera, nego kupe 48 RED EPIC sustava, i imaju da karikiram 48 šarfera i 19 kranova i helikoptere za to sve dofurat kam hoćeju.

Mislim da ovdje govorimo čak ne o nikobuđetnoj produkciji nego o produkciji smrtnika ! :)

A što se tiče folow focusa, riga i kompendija, tu isto moram improvizirati i raditi inovacije jer kod nas još nema za kupiti ništa od toga za 3D snimanje. A ozirom da ne snimam akcione scene onda mi niti

OVO , za sada ne treba, ali sam svejedno, poslao upit za moje dvije petice koliko bi to koštalo, navodno ne više toliko puno, pa možda i to do ljeta dođe da ne moram više improvizirati, ako je dobro za snimati Hobita biti će i za mene dobro ! :)

Ali iz praktičnih razloga i zbog neimanja magaraca, i dalje ću korisiti softwerski generirani muvment, umjesto slidera ! :)

ZmajPapagaj
[19. 12. 2011.]

@Luka - na VR je bio ( Lacijev? ) dokumentarac o tome, ali sam film o Felixu/skoku ( u kojem su i pripreme kroz kakvih godinu dana itd. ) je imao nekakvu hr premijeru u RB aranžmanu.

@seewolf - hehehe, istina, tako je to. Tijekom snimanja jednog zimskog/kišovitog eksterijera dobro je primjetio glumac Prga : " Gledatelj uopće nije ni svjestan koliko se mi nahebemo po ovoj kišurini i zimetini da snimimo taj kadar/scenu, no to na kraju krajeva nije niti bitno jer ako je scenarij loš film nam ne valja. " ... U tome je poanta cijele priče 3Deji, 2K, 4K, 16mm, 35mm , doliji, kranovi, đinovi itd. sve to pada u vodu uz lošu priču te nakon nekog vremena ne može zadržati pažnju gledatelja.

ksoric
[19. 12. 2011.]

Za profesionalnu produkciju.

ZmajPapagaj
[19. 12. 2011.]

eto rješenja :-) ... za te pare si možeš priuštiti asistenta kamere na par dana i još je puno skuplji za održavanje ;)

sokol
[19. 12. 2011.]

Razumijem tvoju žudnju za profesionalnom opremom, srećom izgleda da samo maštaš o njoj i nedostupna ti je, jer drago mi je da se te životinje više ne muče i ne zlostavljaju, pa niti za profesionalnu, produkciju, kako ju naravno ti vidiš ! :)

Ali naravno svatko ima pravo na izbor, netko to rješava softwerski, a netko za profesionalnu produkciju vodi magarce, sve je legitimno i efikasno ! :)

mrml
[19. 12. 2011.]

:)))

Travas
[19. 12. 2011.]

Kabooooooom - Bio je i na Bracu taj film, cak je i Felix osobno bio tamo.

ZmajPapagaj
[19. 12. 2011.]

dragi moj sokole, trebamo se malo i našaliti s obzirom da očigledno pričamo o kruškama i jabukama ;)

o ničemu ja ne maštam, niti baš preferiram tehno-geek rasprave ... produkciju vidim onakvom kakva je u hrvatskoj ( od kojekavih low budget stvari, preko TV serija, emisija pa do hrvatskih igranih filmova ) i to naravno iznutra jer radim kao snimatelj zadnjih 7,8 godina... a fotkom se bavim 16 godina ( no za tebe sam zasigurno mlad i zelen pa eto, tvoje savjete ću vrlo rado upijati poput spužve :)

"Ali naravno svatko ima pravo na izbor, netko to rješava softwerski, a netko za profesionalnu produkciju vodi magarce, sve je legitimno i efikasno ! :)" ... tu si apsolutno u pravu :)

sve u svemu, sretno sa snimanjem i dobro svjetlo ;)

Moze
[19. 12. 2011.]

Cek jel to znaci da je 4k= 4 kruske?

Sto se tice ovog "I ono, šarfer, ma daj molim te, reci mi koja je npr. dokumentarna produkcija u novije vrijeme imala šarfera, ma imala uopće nekakvu vrstu seta, mislim da ovdje ne govorimo o igranim produkcijama milijunskih iznosa."

Zanima me koja je dokumentarna produkcija imala RED kameru ili neku 4K kameru? A da nije snimano na 35ticu, jer ako je onda su vrlo vjerovatno imali visoku produkciju...

ksoric
[19. 12. 2011.]

Apsolutno!

sokol
[19. 12. 2011.]

@kaboom, ovo je bio osvrt na ksoricev link, oprosti kao si nešto krivo mislio a izgleda da jesi, jer sigurno ne mislim da si mlad i zelen, jel ne znam da li si, samo znam da sam ja star, a drugo stvarno od mene nemaš kaj naučiti po tom pitanju, nisam nikakv lumen,( iako znam što si mislio, jer sarkazam ti je ko planina velik ) nego samo jedan skromni amater, ali ipak ne dam delati bedaka od sebe jer ipak, nešto malo znam, ako ništa drugo, znam da su 4k - četri kotača, a 5k i prikolica ! :)

Ma treba se šaliti, naravno, na to se ne plaća porez još za sada, samo šala treba biti iskrena, a ne podla kao ovaj ksoricev link !

Dobro sada mislim da možemo preći na 24k na K-2, samo gore ne mogu magarci ! :)

ZmajPapagaj
[19. 12. 2011.]

da, baš je išao post na post pa sam zaključio da je upućeno meni, sorry... ksorica ne znam, pa se niti nebi štel mešat.

staro, mlado, amateri ili ne ... bitno da je zabavno :)) btw. iako je priča amaterizma-profesionalizma prežvakana već 100 put ... samo bih napomenuo da je ( barem po stričeku klaiću ) Amater - čovjek koji se bavi nečim ne zbog zarade već iz ljubavi. pa sad vi recite što je iskrenije.

sve 5 samo renault 4 :)

ariesZG
[19. 12. 2011.]

da, kabumče, ti si prljavi plaćenik ;-)))))))

Moze
[19. 12. 2011.]

A cek sto je kao se bavi iz oba razloga??? :)

ZmajPapagaj
[19. 12. 2011.]

nakon mnogih poslova sam se osjećao prljavo!

ariesZG
[19. 12. 2011.]

Hombre! ;-)))))

ZmajPapagaj
[19. 12. 2011.]

@taz - želiš reć' da ti je apsolutno svaki posao bio gušt raditi?

mrml
[19. 12. 2011.]

ksoric, gledam tvoje radove, pa gledam ove od sokola, gledam šta ti pišeš i pametuješ pa onda opet ovo od sokola šta piše te pametuje, shodno tome zaključujem da si poprilično loš fotograf tehnički gledano, autorstvo neću komentirat jer to je danas postalo nezahvalno...gledam sokola, i vidim tehnički jako dobro odrađen posao

ti si frende jako zalutao u ovakve rasprave i fotografiju ili štoveć općenito...kako da kažem, vrlo si losh na djelima pa tako zakljuchujem da si ljubomoran na one koji su su ti nedostižni po mnogim stvarima

opchenito sam primjetio da na Fotozinu i okolici uvijek grakne grupa kretena koji se osjećaju prozvanima zbog nechega, bilo zato što su loshi, a htjeli bi da to nisu

i naravno, grakchu okolo ovi šta se kurche da su neki likovi jer kao žive od fotkanja, a iz prve ruke znam da rade samo zato jer su jeftini tj. najjeftiniji pa onda pronalaze sljedbenike u ovima shta su loshi i nebitni i nisu im konkurencija

da poludish

Moze
[19. 12. 2011.]

pa puno vise ih je bilo sa gustom nego bez gusta, no mlad sam u tome… mozda se promjeni, nadam se da nece :) Ako se to desi s fotkom uvijek mi ostane video snimanje, opreme hvala bogu imam :):) :):)

ariesZG
[19. 12. 2011.]

Eto, tako je meni već puna kapa tv snimanja i prijenosa..meni je fotka ventil :-)

Moze
[19. 12. 2011.]

Snimi film, pa makar dokumentarni.

ariesZG
[19. 12. 2011.]

Naprimjer, dokumentrano/igrana serija "Osnivači crkvenih redova" je moj rad Jimmy jiba..(samo jedan od primjera) ;-)

Moze
[19. 12. 2011.]

Ma ne, nego ono bas ti solo…Snimi dokumentarac o Zlatanu Gelbu npr :) On sigurno ima bogatu arhivu za popuniti materijal.

ariesZG
[19. 12. 2011.]

E, da živimo u malo bogatijoj i normalnijoj državi... ;-)

Pozdravi Gelba kad ga vidiš...

seewolf
[20. 12. 2011.]

mislim da cu ja sutra uzet fotic i ici nesto fotkat.. ne ostaje mi drugo :D.

ksoric
[20. 12. 2011.]

Apsolutno!

ksoric
[20. 12. 2011.]

Refresh na mobu, sorry.

ksoric
[20. 12. 2011.]

Prije sam bio na mobitelu pa mi se nije dalo tipkati, ali evo sad da odgovorim gdje sam prozvan.

@mrml

Zaključuješ da sam loš fotograf, ako ništa drugo barem tehnički, icokej.

Zalutao u rasprave, možda i jesam. Ljubomoran? Apsolutno ne! Ali ako nekome imponirao pomisao da sam na njega ljubomoran, nek se veseli tom mišlju.

@sokol

Šala podla? Ok, očito ne djelimo isti smisao za humor, ali to nije ništa novo.

Mogao bih sad napisti još par kartica teksta na tu temu, ali to je to u principu.

Lijep pozdrav svima.

Nemate ovlasti aktivnog sudjelovanja. Morate biti registrirani i prijavljeni.

site copyright © 1998.-2019. Janko Belaj / Fotozine "Žičani okidač"   [site powered by Zine V3 alpha 9.1]   .:korisnički ugovor / terms of use:. …& obavezno štivo!
built with bbedit Valid XHTML 1.0 Strict Valid CSS!

Zbog nekog doista blesavog EU zakona dužni smo vas informirati da i naš Fotozine rabi cooki-e (kažu da su to “kolačići”) kao i valjda 99.999% stranica na kugli zemaljskoj. Za izvan nje nemamo informacija. S tim keksima mi ne otkrivamo vašu dob, visinu, debljinu, sposobnost kadriranja, lažiranje exifa i niš takvoga, već nam samo pomažu da se logirate i tak to. A kaj sad možete? kliketnut dole i reć poruci izazvanoj idiJotskim zakonom adio… (A mi smo vas zakonski informirali :P ;))

Bla, bla, tri put Hura i O’Kej…