Fotozine “Žičani okidač” : ISSN 1334-0352 : s vama od 6. 6. 1998

fotozine
fotografija
druženja
prilozi
sitnine
prijavnica
nadimak:

lozinka:

upamti me
trenutno prisutni:

Anton Orlov photoarcheologist
obscuras
[11. 01. 2013.]

Fotograf i kolekcionar fotografske opreme Anton Orlov sasvim je slučajno dobio neočekivani bonus kupnjom starog fotoaparata u jednoj prodavaoni antikviteta. Naime kupio je stari stereoskopski fotoaparat "Jumelle Bellieni" koji je u sebi čuvao je do tada neviđene snimke iz vremena I. svjetskog rata u Francuskoj. Anton Orlov je prvo izvana pomno očistio stari aparat, a (poučen ranijim kupovinama starih fotoaparata) restauritanje kupljene kamere nastavio je u tamnoj komori, gdje je otvorio kameru. U kameri je našao desetak staklenih ploča. Naime Anton Orlov je i ranijeu nekoliko starih fotoaparata našao nerazvijene filmove, ali budućida ih je nesmotreno otvorio na svjetlu, taj materijal je zauvijek propao. Zbog toga je ovom progodom postupao opreznije, a takvo postupanje je polučilo i nagradu. Nađena stakla je procesirao i nemalo se iznenadio nakon razvijanja svog nalaza. Na svom blogu Anton Orlov piše; "Dok pregledavate snimke-negative nemožete sa sigurnošću reći što je na svakoj od njih, ali nakon što sam ih skenirao postalo mi je jasno da snimljeni materijal datira iz vremena Prvog svjetskog rata, a snimke su nastale su negdje u Francuskoj. Kada sam to shvatio obuzela me apsolutna ljubav prema tom pronalasku slika koje do tada nije vidio nikada nitko u svijetu." BW fotografske snimke autentični su dokumenti stari gotovo 100 godina, a za tako dugo nekonrtolirano odlaganje gotovo su savršeno očuvane.

1WW1AO

Kuća u rijeci nakon bombardiranja

2WW1AO

Konjička patrola, stražar i ostaci aviona

3WW1AO

Dva vojnika i povelika bomba

4WW1AO

Grad u ratnim ranama

5WW1AO

Dva vojnika u ratnom krajoliku

6WW1AO

Vojnik na razorenoj željezničkoj pruzi

7WW1AO

Stereoskopska slika starih kuća.

Predstavljajući javnosti svoj nalaz Anton Orlov nastavlja "Ovo mi je još jedna prilika da izrazim svoju osobnu preferenciju analogne fotografije. Zamislimo da sam svojim najnovijim i najvećim digitalnim fotoaparatom napravio neke snimke. Pretpostavimo da sam nedje zametnuo memorijsku karticu iz fotoaparata ili izgubio tu kameru ili je zaboravio ngdje na vrhu neke police. Vrijeme prolazi, prolazi i život. Tu kameru zaboravljenu kameru nalazi netko i proda antikvarijatu 100 godina kasnije (ako u međuvremenu nije završila u reciklažnim odlagalištu). Što mislite, koje su šanse da će onaj tko kupi vaš fotoaparat, moći vidjeti 100 godina stare snimke s memorijske kartice? Hoće li tada u 22. stoljeću postojati uređaji za čitanje Micro SD ili Sony sticka? Jeste li provjerili to će biti sa digitalnim snimkama ako vaš digitalni fotoaparat provede samo 20 godina na magnetu nekog zvučnika?"

Anton Orlov se zalaže za očuvanje analogne baštine, pa je u tu svrhu osnovao pokretni analogni fotolaboratorij (u autobusu) kojim prolazi raznim mjestima Sjedinjenih Američkih Država. Više o tome pogledajte na: http://www.indiegogo.com/projects/291294


viper
[11. 01. 2013.]

vrlo zanimljivo Ivice :)

obscuras
[11. 01. 2013.]

Evo Jumelle Bellieni kamere koja je u ovoj priči.

MDC
[11. 01. 2013.]

Ima još i ovo slike potresa u stereo tehnici i u boji iz 1906

jpogorilic
[11. 01. 2013.]

Hvala ti Ivice, doista vrijedno i poučno...Baš si me obradovao...Pozdrav i uživaj u današnjem slavlju.

obscuras
[11. 01. 2013.]

Stereoskopija i stereoskopsko gledanje poznati su od davnina. Rembrandt je metodama stereoskopskog gledanja provjeravao kvalitetu otisaka svojih bakroreza. Stereoskopska fotografija zaživjela je od samih početaka fotografije i bila je u "standardnoj" upotrebi sve do sredine 20 stoljeća. Nakon toga ostala je u upotrebi samo na usko specijaliziranim područjima (za policijske i vojne svrhe). Jevnost je stereoskopiju ponovo počela "otkrivati" pojavom digitalne fotografije.

Kongresna biblioteka u Washingtonu posjeduje zanimljivu fototeku stereoskopskih snimki iz 19. i početka 20. stoljeća. To su većinom stereoskopijske slike (||3D stereoscipical) prilagođene za gledanje kroz stereoskop, optičku napravu koju je 1833. konstruirao Sir Charles Wheatstone (1802. - 1875.). Meni su od tih fotografskih slika posebno drage slike prastanovnika Amerike.

HopiAR

Chief of the religious Snake Dancers at Walpi - the mysterious Cliff Dwellers of Arizona 1901. / LC-USZ62-57192 (b&w film copy neg.) Library of Congress Prints and Photographs Division Washington, D.C. 20540 USA

Mohave

Mohave Indians; Panambona and Mitiwara. photo: O'Sullivan, Timothy H. photographer(1840-1882) 1871.

LC-DIG-stereo-1s00172 (digital file from original photo, front) Library of Congress Prints and Photographs Division Washington, D.C. 20540 USA

agni
[11. 01. 2013.]

fascinantno, veliko hvala i pozz!

dory
[11. 01. 2013.]

Kakva super priča i fotke...pravo otkriće :-)

rista
[12. 01. 2013.]

Odlično ti je ovo, hvala na linku :)

obscuras
[15. 01. 2013.]

Stereo kamere uvijek snimaju stereoskopske (X3D) slike koje se gledaju ukriženim pogledima i tada ih doživljava kao prostorne slike. Na taj način (kada se pogledi križaju u točki ispred slike) mogu se (sa primjerene udaljenosti) gledati i velike slike (čija je širina veća od razmaka zjenica).

Budući da su vještinu stereoskopskog gledanja poznavali samo majstori (i oni koji su to od njih naučili), a "običnim" ljudima je bila nepoznata, Sir Charles Wheatstone (1802. - 1875.) je godine 1833. konstruirao optičku napravu (stereoskop) za gledanje stereo slika (za "obične" ljude). Naprava se sastojala od dva okulara ućvršćena pred okvirom za stereo sliku, na udaljenosti sa koje se kroz okulare vidjela oštra (povećana) slika (uložena u okvir). U tom slučaju stereo par slika koje čine stereo sliku trebao je biti postavljen tako da na lijevoj strani bude slika za lijevo oko, a na desnoj strani slika za desno oko (dakle obrnuto od X3D, onog što su snimale stereo kamere). Tako su oblikovane stereoskopijske (||3D) slike, pri gledanju kojih se pogledi križaju u nekoj točki iza ravnine slike, no uvjet je (ergonomski) da širina sike nije veća od razmaka zjenica.

Za fotografsko slikanje, koje se razvijalo baš u vrijeme izuma stereoskopa, on je bio savršeno promotivno sredstvo (i obrnuto), pa nije čudo što se od same pojave fotografije (monoskoskih slika) snimaju i stereoskopske slike.

Na sljedećoj slici prikazan je postupak; kako se od stereoskopske snimke (X3D) izrađivalo stereo stereosskopijske (||3D) slike za gledanje kroz stereoskop.

stereoskopski-skopijski

Postoji jedan problem kod stereoskopijskih (||3D) slika, ali on se tiče samo onih ljudi koji znaju gledati stereoskopski (i bez stereoskopa), dakle pogledima ukriženim ispred ravnine slike. Ako se stereoskopijsku (||3D) sliku gleda (što je moguće) stereoskopski (X3D), tada je dojam "dubine" inverzan, zapravo zbunjujuć. Na neki način (ovisno o motivu) šokantan (jer centar za vid u mozgu nije nikada "primio", pa niti naučio gledati takvu sliku).

etna
[23. 01. 2013.]

u svakom slučaju hvale vrijedne fotke i jako poučan tekst...pozdrav ...:)

damac
[28. 05. 2013.]

jako zanimljivo, sve pohvale na prici i na fotkama, pozz

Nemate ovlasti aktivnog sudjelovanja. Morate biti registrirani i prijavljeni.

site copyright © 1998.-2019. Janko Belaj / Fotozine "Žičani okidač"   [site powered by Zine V3 alpha 9.1]   .:korisnički ugovor / terms of use:. …& obavezno štivo!
built with bbedit Valid XHTML 1.0 Strict Valid CSS!

Zbog nekog doista blesavog EU zakona dužni smo vas informirati da i naš Fotozine rabi cooki-e (kažu da su to “kolačići”) kao i valjda 99.999% stranica na kugli zemaljskoj. Za izvan nje nemamo informacija. S tim keksima mi ne otkrivamo vašu dob, visinu, debljinu, sposobnost kadriranja, lažiranje exifa i niš takvoga, već nam samo pomažu da se logirate i tak to. A kaj sad možete? kliketnut dole i reć poruci izazvanoj idiJotskim zakonom adio… (A mi smo vas zakonski informirali :P ;))

Bla, bla, tri put Hura i O’Kej…