Fotozine “Žičani okidač” : ISSN 1334-0352 : s vama od 6. 6. 1998

fotozine
fotografija
druženja
prilozi
sitnine
prijavnica
nadimak:

lozinka:

upamti me
trenutno prisutni:

4,300.000 $ za 1/125 sekunde!
obscuras
[21. 11. 2011.]

Panoramska fotografska slika rijeke Rajne njemačkog autora Andreasa Gurskog postigla je rekordnu cijenu od čak 4,3 milijuna dolara na dražbi aukcijske kuće Christie's. Dosadašnji je rekord za fotografiju bio 3,9 milijuna dolara, za koliko je prodana fotografija Amerikanke Cindy Sherman. Da se po istoj "satnici" proda jedna fotografska slika snimana kamerom opskurom 60 sekundi, to bi iznosilo 32,250,000.000 $!!! (tridesetdvijemilijardedvjestopedeset miliona $)!!!


Rubni-kamen
[21. 11. 2011.]

Mislim da je tema bila vec par puta... :D

vipe
[21. 11. 2011.]

pouka: upotrebljavajte što manje brzine, više će te zaraditi :)))

karlstajber
[21. 11. 2011.]

evo TU

Berty
[21. 11. 2011.]

ne prodaju se fotke po duzini expozicije nego po kvadraturi printa ....

hac
[21. 11. 2011.]

dobra računica profesore d,-)

Gaca
[21. 11. 2011.]

Ovo je prilicno provokativan (znaci: dobar!) topic.

1) Cini mi se da bi dragi Ivica radije bio profesor matematike nego fotografije. Njemu za utjehu, vecina matematicara (barem onih koji broje tudje novce) radije bi se vidjeli u fotografiji.

2) Fotografija je bila izlozena u nekim muzejima. Ima ljudi koji vjeruju da je ono sto pise u novinama ili je prikazano na TV-u istina. Silogizam dovrsite sami.

3) Fotografija se ne prodaje ni po ekspoziciji ni po povrsini nego po prici koja iza nje stoji. Dakako! Postoje dobre i lose fotografije, ali to ni po cemu nije prodajni argument!

4) U jednom njemackom forumu bila je svojevremeno izlozena jedna manje poznata (iako dovoljno poznata!) fotografija Henry Cartier-Bressona. Sto mislite koliko se strucnjaka naslo koji su je popljuvali? Puno.

5) Covjek koji je kupio ima novaca i njemu se slika svidja ili vidi u tome prestiz (mozda i profit). Posto i sam posjedujem fotografije koje sam platio skupo (u usporedbi s mojim primanjima isto tako kao da su milioni!) - ne vidim u cemu je pogreska. Te su mi fotke draze nego da sjedim u BMW-u umjesto Renaultu Clio (doduse, malo sportskijem).

6) To sto bi ova fotka ovdje s nasih 800 x 600 (bez price iza!) dobila dva komentara po pravilu 'ti meni, ja tebi' jedna je sasvim druga tema, o kojoj bi ja doduse volio popricati, ali kada za to bude vrijeme i mjesto.

7) Vidio sam podjednakih umjetnina koje su prodavane za 12 Mio (doduse crtano, ne fotografirano!). Zasto ljudi zapravo misle da crtano/slikano vise vrijedi od fotografiranog? To je potpuno isto, samo sto fotografi po definiciji trebaju biti barem malo brzi i odlucniji (sposobniji?).

8) Na kraju samo pitanje: zasto radimo to sto radimo?

acophoto
[21. 11. 2011.]

supruga i ja smo signalizirali agentu 4,25, to nam je bio tjedni plafon.žao mi je što je prošla u ruke ovom smutljivcu

!!!

Boddhi
[21. 11. 2011.]

aaaaa tako dakle, đubre jedno

na tvoju prvu retrospektivnu 'zložbu nebum ti došel sa grpom pijonirki ;o))))

Boddhi
[21. 11. 2011.]

ali vi'š ti, fotke koje sam tada napravio - načisto nemaju cijene

kao ona legendarna kada si tada 10x namještao knips i trčao prema nama hahahahhhh ;o))))))

deva207
[21. 11. 2011.]

pa koja je onda priča iza one fotografije zbog koje vrijedi koliko vrijedi?

Gaca
[22. 11. 2011.]

Prica je ova: "Ovo remek-djelo Andreasa Gurskog pripada ediciji od šest fotografija različitih veličina, koje se nalaze u vodećim svjetskim muzejima, Muzeju moderne umjetnosti u New Yorku, Tate Modernu u Londonu, Pinakotheki te muzeju Glenstone.", ali sad je gotovo, Boddhisatva je sigurno nece dati ispod 5, znam ja njega :-)

Lagonda
[22. 11. 2011.]

Mene i dalje zanima prica te fotke... :)

Odn po cemu je to toliko vazno i naposljetku, skupo...

sholky
[22. 11. 2011.]

Nije stvar u tome da ovo nema toliku realnu vrijednost, stvar je u tome da nista na svijetu nema realnu vrijednost, barem ne onoliku za koliko se obicno prodaje.

Lagonda, koja je marka tenisica/cipela koje upravo nosis i koliko si ih platio?

Mislis da je proizvodnja istih kostala vise od nekoliko dolara? ;)

Sad blefiram, mozda si kupio opanke od babe Mande iz Tugara, ali ipak je malo veca vjerojatnost da si platio dizajn, marketing i ime tvrtke koja stoji iza loga.

A ako si to bas moras nekako opravdati, placas ime jer ime garantira da iza toga stoji tvrtka koja je vec godinama dokazana u poslu preko slicnih cipela koje su kvalitetno napravljene.

S Gurskyem je slicna stvar, kupujes najpoznatije djelo jednog od najcjenjenijih i godinama najdokazanijih svjetskih autora, cije fotografije s vremenom ne gube vrijednost, dapace.

Nije uopce bitno sto fotografija nema toliku realnu vrijednost, i zapravo cijela stvar mi je pomalo ironicna.

Svi trosimo novac na stvari za koje znamo da realno ne vrijede onoliko koliko ih placamo, i to svaki dan. Ali kad se radi o nasoj "struci" gdje bi nam actually bilo korisno da to malo guramo - ne, to je prvo mjesto na kojem cemo takav koncept popljuvat, i prakticki sami sebi uzimat kruh iz usta.

Ova fotka toliko realno ne vrijedi, so what?

Kad te netko pita o njoj, zar ne bi bilo dugorocno bolje za sve nas kad bi se kao fotografi ipak malo potrudili objasnit ljudima da je fotografija ipak potpuno ravnopravna umjetnost?

I ako moramo opravdati ovu fotku kao one gore cipele/patike, mozda se moze primijetiti savrseno jednostavna kompozicija, boje koje su mene iskreno ostavile bez daha (za vas ne znam), pa i da fotka ipak ponesto govori o odnosu covjeka i prirode... ;)

A ako to nije dosta, mozes i na tehnicku stranu, o tome kako je ovo napravljeno uz tjedne planiranja i snimljeno filmom velikog formata (ili srednjeg, nisam siguran), i onda su spajani snimci da bi se dobila rezolucija veca od one koju mozes dobit bilo kojim DSLR-om.

I da to ukljucuje tjedne i tjedne vrlo pazljive obrade, ne samo da bi se dobio ovakav pejzaz (koji u stvarnosti uopce nije takav nego je tu ogoljen do srzi), nego i da bi se dobio tako savrsen print.

Trebalo bi ovo vidit i u originalu (koliko je ono bilo, 80*140 inca?), pa onda mozes i reci mozes li ti sa svojim 5D napraviti takav print. ;)

Ono sto pokusavam reci je, otkrivate toplu vodu dok si pilite granu na kojoj sjedite. Ok, mogao sam i bez metafora... :D

I da, ne sumnjam da je bas takav stav dobar dio uzroka zatvaranja Badrova. Umjesto da se neka vasa (nasa?) fotka tamo proda, stvar je dovedena do toga da se nece prodati ni puno bolje fotke.

Koje su naravno (bile) puno losije od vasih, jer vi ipak uvijek najbolje znate...

Febivjetar
[22. 11. 2011.]

sholky, potpisujem sve kaj si napisao.

glede cijena i vrednovanja slika/grafika i fotografija.... žalosna je činjenica da će ljudi prije za npr. poklon(svadbeni, rođendanski:) kupiti neku serigrafiju od Jordana(koji je meni kao slikar ok, na stranu to kaj su mi njegovi radovi koje najčešće viđam totalno bezveze) nego fotku npr. nekog našeg fotografa. oduševim se kada dođem kod nekog doma i skužim na zidu neku dobru fotku a ne sliku Jordana, Mihanovića ili Radojičića....

Lagonda
[22. 11. 2011.]

Joj sholky, ne generaliziraj... Moje tenisice kostaju 120 funti i radjene su po narudzbi. Dakle, svojevrsno cijena koja je trzistu prihvatljiva a posebno kupcu jer si sam odredjujem kakve ce mi tenisice izgledati, kombinacija boja i tako...

Pokusaj svrstati to u isti kosh. Da sam svoje tenisice platio 100 000 kuna jer su ne znam, potpisane, to bi bila ludost. Isto kao fotka. P cemu je ta fotka toliko skupa od ostalih? Mislim, nebilozno skupa. Opcenito je pretjerivanje u takvim stvarima.

Isto tako ni tvoj tv ne kosta vise od sto dolara mozda. A kupio si ga za 5000 kuna. Ali smijesno bi bilo da sad naprave tv koji kosta 50 000 eura ili vise... Kad svi znamo koliko kostaju u ducanima.

A fotke ne kostaju ovoliko u ducanima. Pa me zanima, zbog cega je to postiglo tu cijenu. Isto kao i slike umjetnika... To me zanima.

Sto se tice printa, ne spominje li se panorama? Dakle, ja to mogu napraviti sa svojim 5d, ako si na to mislio. Ili si mislio dal mogu iz single shot fotke? Ne brkaj loncice...

Tko si pili granu?

Ja gledam trziste kao nesto gdje su cijene tu negdje... I u cijelom svijetu tenisica moze kostati 50 dolara, 100 ili 150. Ali sigurno nece kostati 15000 dolara kao proizvod koji je izasel iz tvornice. A nitko nije pretjerano objasnio ovog autora, to djelo i tako.

A to koliko je velika fotka... Kakve to veze ima sa cijenom? Ili sa mojim 5d?

Svi mi placamo imena, marketing, razvoj... Ne samu sirovu cijenu kostanja proizvoda. Ali sto ga neki znaju pretjerati...

Klik-Kid
[22. 11. 2011.]

Veli moja baba....ko voli nek izvoli....

Berty
[22. 11. 2011.]

ak ti Michael Jordan potpise tenisice vrijedit ce malo vise od 100- 150 $

ariesZG
[22. 11. 2011.]

a ak ti ih Vasilij Jordan potpiše, više ih nećeš nositi ;-)

Lagonda
[22. 11. 2011.]

Joj ja govorim o tom rasponu... A ne o potpisu... Ak mi potpise Air, sigurno nece kostati 3 milijuna dolara... To govorim.

A ne hoce li kostati malo vise od obicnog...

E sad, drugo je sto ljudi umjetnost cijene u vrlo cudnim okvirima...

Klik-Kid
[22. 11. 2011.]

people are strange, when U are stranger

mrml
[22. 11. 2011.]

nerealno do kraja

ovakvu fotku može i majmun snimit, a o nekom početniku i da ne govorim

fotka je ta koja tu ne vredi ama baš ništa osim troška printa, u ovom slučaju ono što vrijedi to je marketing i ostala podrška koju autor ima, tj. nečija vještina da uvjeri bogatog kripla da iskešira tolike pare za ovu ili bilo kakvu drugu fotku bolju ili lošiju od ove

SMVO
[22. 11. 2011.]

Ja samo znam da će fotke našeg člana Toco1980 jednog dana biti ono što je danas Tošo Dabac za nas i da će se plaćati fest cijene za te fotke. I to mislim sasvim ozbiljno.

A sad da se uključim u raspravu. Hvala bogu da je netko tko je, relativno, veoma mlad postigao takvu svjetsku slavu i da mu se djela, za života, prodaju tako skupo. Kada pogledam da se neki nogometni Pero ili Stipe, samo zato jer igra u Dinamu ili Hajduku, cijeni u milijunima ojra, a vjerojatno nikada neće ostaviti značajan trag u svemiru, za razliku od Gurskoga, onda mi je drago da se za "Rhein II" plaća tolika cijena.

E sad, pitanje je po čemu je baš ova fotka toliko vrijedna, kako je raščlaniti. Po meni, ona pokazuje poznati žanr rađen na teutonski način - romantični krajolik, sa dovoljno ljudskog upliva (asfaltirana cesta) da se može reći da se radi o čovjekovom odnosu s prirodom. No, to je više od pukog objašnjenja toga tipa. Zbog svoje očigledne jednostavnosti ova je fotografija pokazatelj posvećenosti svom djelu. Kako to pojasniti? Malo sam kopao po Internetu i našao sam podosta tekstova koji kažu da su kasne osamdesete, kada je Gursky "upao" zajednici u oči, bile godine kada je fotografija počela ozbiljnije kucati na vrata galerija, a fotografi počeli dobivati svoje mjesto, ravnopravno, pokraj slikara. Fotografija je tada, kao jedan vid umjetničkog izražavanja, još uvijek utirala svoj put. Iako snimljena u kasnim devedesetima, ova fotografija pokazuje veliku dozu povjerenja u vlastitu sposobnost i mogućnosti stvaranja atmosferičnih, hiper realnih scenarija koji nas uče promatranju svijeta oko sebe na nov, drugačiji način. Da citiram iz jednog članka sa Neta, malo slobodnije prevedenog: "Razmjer i posvećenost boji i obliku fotografije mogu se protumačiti kao namjeran izazov statusu djela kao više razine umjetničkog izričaja." Komplicirano, al neka ga. Kao rezime, njegova djela, znači i Rhein II, su rezultat postignuća gdje se uzelo dosta vremena za gledanje i promišljanje, uz podosta "digitalnog" upliva da bi se postiglo ono što se želi.

Ufff, al' se namučih... :-))

SMVO
[22. 11. 2011.]

Unatoč ovome što sam tu napisao iznad, ovu fotku bih i ja mogao ufotkati i ne bi mi trebala Rajna. I moglo bi i za malo manje love.

:-)))))))

Lagonda
[22. 11. 2011.]

Sve pet SMVO, ali i dalje mislim da je precijenjena...

Nogomet isto. Tam se tol'ki milijuni vrte da je to strasno... Jel to realna vrijednost igraca? Hm, a ostali sportasi? Manje vrijedni?

Febivjetar
[22. 11. 2011.]

mrml, kaj hoćeš reć da majmuni bolje fotkaju od početnika?:)

zaboravljamo jednu činjenicu a to je da se tenisice proizvode na pokretnoj traci u ogromnim serijama a ovdje je riječ o unikatu. već je to velika razlika u startu što se cijene tiće. iako su i tenisice krajnji produkt nečije kreativnosti, ma koliko god ona velika ili mala bila. da me se krivo ne shvati da ne poštujem trud dizajnera tenisica.

sama činjenica da je to fotografija koju će neko iz vjerojatno preseratorsko-snobovskih razloga staviti na zid i pokazivati je svojem društvu bogatih kolekcionara cijenu fotke diže u nebesa. to je tak bilo, tak je i tako će i biti.

fotka kao takva i nije mi tako loša kao što je mnogima drugima. viđao sam puno lošijih nagrađivanih radova, a najviše na Fotosofiji. doduše ne u tom rangu cijena, jel. volim njegove radove, i takav tip fotki ali nemrem se načuditi da je baš ta, od svih drugih njegovih fotki dostigla takvu cijenu. ne kužim zašto baš ta? ne znam kak to ide na aukcijama. vjerojatno je zbog nečega ta fotka završila na aukciji, namjerno ili slučajno.

djuan
[22. 11. 2011.]

Jednom sam na forumu za "Rhein 2" napisao da je dekadencija umjetnosti. Naravno, nisam mislio na samu fotku, jer ona definitivno je vrijedna (e sad koliko, to ne znam procijeniti), nego upravo na to "brendiranje" autora.

Moze
[22. 11. 2011.]

ljudi shvatite, te fotke , slike, skulpture toliko kostaju zato jer ih je napravio genijalac, dakle osoba koja je u odredenim umjecima iznad prosjeka nad ostatkom populacije. Sada ce netko reci po cemu je on genijalac. Pa kao prvi argumet bi rekao da je uspio za svog zivota prodati fotke za milijunske cifre ;)

Drugo je ovo sto svi seru da bi svatko mogao snimiti tu fotku….i bi i nebi…svatko bi je mogao snimiti, no dli bi ju vidio nakon snimanja. Osim toga ovo nije fotka drito iz fotica. To je planirana fotomanipulacija, koja je kolorom i kompozicijom ploha fakat odlicna ako gledamo samo estetiku. Ovdje govorim da je po meni autor postigao ono "less is more".No svjestan sam zivciranja oko toga mene isto nekada zivcira sto je danas u umjetnosti manje bitna estetika, vec se tu ulazi u psihologiju, filozofiju…dobro mene zivcira zbog toga sto jos uvijek ne razumijem sve teorije dobro…no radim na tome u nadi da ce me prestati zivcirati. :D

npr bas sma jucer citao intervju sa Larry Clarkom, i mislim da u tom intervju-u vidite zasto njegovi printevi npr vrjede vise nego vasi…sam njegov pogled na zivot mi je zakon, bas mi je car, no mozda jer se u puno toga mogu poistovjetiti s njim. larry clark intervju no uglavnom isplati se procitati.

SMVO
[22. 11. 2011.]

Eto, slažemo se skoro u svemu kaj se tiče Nijemca, tj. u onom kaj sam napisal. To znači da ne moram biti Larry Clark. Inače, kad si sljedeći put na Jarunu, najavi se ak ti se da. Mob sam ti poslal na PP. :-))))!!

Moze
[22. 11. 2011.]

nije mi stigao broj ;) Cesto sam ja na jarunu na jahalistu :D

SMVO
[22. 11. 2011.]

Valjda je sad. Ja sam tam blizu. :-))

sholky
[22. 11. 2011.]

Ako moze samo dva pitanja za ove koji misle da Rhein II ne vrijedi toliko. :)

1. Koliko vrijedi? Sto kaze Mrml a sto Lagonda, i sto jedan misli o procjeni onog drugog, bas bi me zanimalo. ;)

2. Koliko vrijedi Mona Lisa i zasto?

elvis
[22. 11. 2011.]

Ima neka poznata moderna umjetnica, čini mi se poznata po instalacijama. Zaboravio sam ime ali ako se dobro sjećam jedan od poznatijih radova je instalacija koja se sastoji od kreveta sa zgužvanom posteljinom i još koječime. IIRC prodano za nekih 100.000 funti (kada je funta bila 12kn).

Toj ženi je nestala mačka. Napravila je isto što i svi drugi vlasnici mačaka u gradovima kojima je stalo do svojeg ljubimca - napravila plakate sa fotografijom mačke, kontaktom i sve što već ide. Nakon par dana plakati/letci su počeli nestajati da bi se počeli pojavljivati na aukcijama po (IIRC) 500 funti. Žena se javiila i pokušala objasniti da nisu u pitanju umjetnički radovi nego najobičniji letci s kojima pokušava pronaći svoju mačku ali uzalud. Ona je poznati ( i skupi) umjetnik, a ovo je njen rad dakle mora vrijediti.

Eldar
[22. 11. 2011.]

Shvatite da je on samo svoje ime prodao, da ste vi ili ja ovo fotkali, dobili bi nekih 15$, isto sto je Mac (iako je on dobar) precjenjen...

mrml
[22. 11. 2011.]

ne kažem ništa novo od onoga što sam već rekao: stvar je u vještini prodavanja samog sebe

ili povijesna vrijednost nečega...uvijek se sjetim jednog filma, kad kaže lik drugom liku: pogledaj ovaj ručni sat, možeš ga kupit na svakoj tržnici za par dolara...zakopaj ga tu u pustinjski pijesak, ako ga netko otkopa za 500 godina, vrijedit će milione

dalje, fotka je kompozicijski dobra, proporcije, plohe itd, ali sama po sebi mi i nije nešto ekstra, imala bi smisla kao dio nekog koncepta ili projekta, dakle da se sagleda u seriji sa npr još 9 ili 19 takvih fotki, ali ovako sama mi je fakat bezveze, no, stavi u npr. ured na svaki zid jednu takvu fotku, onda se već pojavljuje neki smisao cijele priče

u svakom slučaju, daleko od genijalnog i od te vrijednosti, prenapuhano

slažem se da radovi nekih pojedinaca moraju vredit više od ostatka svijeta, ali ne baš toliko

evo npr. posljednje izdanje Zagora u ex YU na početku rata ima određenu vrijednost među kolekcionarima, danas strip košta 18kn na kiosku, a ja sam ovaj primjerak platio 120kn, vjerujem da bi na aukciji dao za njega do 200kn, ne više jer smatram da meni ne vrijedi toliko, međutim, da su mi primanja sa još jednom nulom više, za taj isti strip bih na aukciji dao 10000kn samo da ga imam

dakle: fanatična sam budala oko nekih brojeva stripa, i naravno, primanja mi omogučuju limit do kojeg idem :)

shodno tome, bogate budale kreiraju trend, jer ako sam ja spreman dat 10000kn za strip jer meni toliko vrijedi a ostalih 50 ljudi na aukciji to nije spremno i gledaju mene i kolegu koji se nadmetao do možda cifre od 9000kn kao da smo dve budale, onda bih rekao da jesmo budale

Daddo
[22. 11. 2011.]

mrmle, ti si neuračunljiv... ti imaš studijske opreme za red veličine dvo ili troznamenkastih tisućica kuna pa svejedno fotkaš pejsaže pod dnevnim svjetlom :)

čak i portrete radiš T&S objektivima...

a kolko vrijedi Zagor? pojma nemam... ali sam ga ko klinac čitao...

i zato, meni je blesavo bit "profesionalac" fotograf, odnosno to nikad ne bi mogao bit bez obzira koliko znao ili ne znao o fotografiji. ne bi mogao dvije stvari:

1. radit po narudžbi klijenta.

2. reć to što sam fotkao vrijedi toliko novaca.

inače, ova fotka koja je linkana na početku... sviđa mi se.

Gaca
[22. 11. 2011.]

Odmah sam ja vidio da topik ima potencijala :-)

Svi koji misle da ovakvu fotku moze i majmun napraviti, pretpostavljaju naravno da i njima samima tako nesto ne bi pretstavljalo poteskocu. Medjutim, nisu je oni napravili, nego Gurski i sad je nazalost kasno ;-)

SMVO, sholky, lijepo napisano, thanks for sharing!

mrml
[22. 11. 2011.]

gle, ja takve fotke okidam onako usput i poslije ih redovno brišem i to već na fotiću

nimalo me ne fascniraju ni Gurski, ni povjesničari umjetnosti, ni institucije ni mediji, sve to u kombinaciji daje javnosti krivu sliku o svemu i stvara sustav poremečenih vrijednosti

kao prvo dno dna bih naveo salone fotografije kod nas u regiji i ljude koji imaju već po 20 nagrada a fakat ne shvačaju fotografiju ali će ih netko dovoljno glup percipirat kao ultimativne fotografe

sljedeči cirkus je fotodejz itd itd

opet kažem: sve je u parama i lobiranju, a najmanje u nečijoj genijalnosti

Boddhi
[22. 11. 2011.]

gle da se malo i ja pridružim

ali ne bih ja ulazio ovdje u estetske domene djela - jer to po svemu ispada uvijek subjektivna stvar. I tu ih uvijek ima koji su za i koji su protiv. Činjenica je da je Van Gogh danas cijenjeniji (prema tome: i skuplji) od npr. Georgesa Serraulta. Uvesti ovdje pod razlog zašto je to tako opet nikuda ne vodi jer estetika je i subjektivna stvar. Recimo jedino tu da Van Gogh ima bolju prođu na tržištu umjetnina kao ulaganje. Svakom novom kupnjom i dobijanjem računa za iskeširanu sumu za umjetničko djelo tom djelu tržišno raste vrijednost.

Gle, treba biti u tim kolekcionarskim krugovima da se bar i približno shvati kako oni funkcioniraju. A funkcioniraju po principu biznisa i ulaganja love. Oplemenjivanja kapitala. Dizanja vrijednosti do nerealnih visina. Koje se u tim krugovima zove: pametno ulaganje.

U ovome slučaju meni je stvar sasma jasna. Djelo je kupio privatni kolekcionar i platio ga je 4 milje $, jel' tak? Pazite, ne neki muzej koji bi to djelo izložio javnosti nego baš PRIVATNI kolekcionar. I tu se dijelo sad gubi od naših (javnih) očiju. I to mu onda basnoslovno diže cijenu na tržištu.

OK sada gdje je tu pametno ulaganje. Znam i sam neke stvari iz kolekcionarskih krugova kako to funkcionira.

Ajmo reči sada to ovako:

1. Kolekcionar kupi 4 fotke Gurskoga po 100.000 $ (što i je jako dobra i poštena lova za takva djelca, priznajmo)

2. Isti kolekcionar kasnije kupi samo jednog tog Gurskog za 4 milje doloresa i spremi ga kod sebe u "Panic room" da ga samo on gleda

3. Dok se strasti i zgražanja još nisu ni stišale isti taj kolekcionar proda te 4 fotke Gusrkog koje ima otprije po milju doloresa svaku, što im je tadašnja "tržišna" vrijednost a i n emože naviše dizati cjenu da pak ne ispadne gramzljiv ;o))

4. Samom prodajom te 4 fotke je akcelerirao kupnju te jedne jedine i još k tome istoj toj i dignuo tržišnu cijenu...

I kaj se tu dalje ima reči, jedino ono kaj je

pevala Liza Minelli u Cabaretu

;o))

mrml
[22. 11. 2011.]

tako nekako

Boddhi
[22. 11. 2011.]

... život je kabare, druže moj, dođi u kabare...

;o)))

Moze
[22. 11. 2011.]

mrml

[22. 11. 2011., 19:19]

"gle, ja takve fotke okidam onako usput i poslije ih redovno brišem i to već na fotiću"

Onda si ti veci umjetnik nego sto mislis, ak da shvatis to prestat ces brisati remek dijela te ih pocet izlagat ;) :P

viper
[23. 11. 2011.]

Svaka stvar, pa tako i likovno djelo vrijedi onoliko koliko je netko za njega spreman dati.

Gaca
[23. 11. 2011.]

Boddhi, sto nas opet vraca na pricu o prici iza uratka :-)

meml, to ti nitko ne osporava. Ti i jedino ti si odgovoran za to sto bacas, a sto pokazujes. Slazem se da se puno toga (specijalno po medijima!) pokazuje bez nekog prepoznatljivog kriterija, ali muzeji i monografije su prepune tako genijalnih fotografija da covjeku zastane dah. Koja je prava, neporemecena slika koju javnosti treba pokazati?

Lagonda
[23. 11. 2011.]

Nekako mi se cini da se ovdje prodaju ljudi a ne djela. :)

Zeke
[23. 11. 2011.]

Uvijek me veseli kad vidim prodanu fotku, kad u stvarnosti i filmovima vidim da umjetnička fotografija visi na zidovima ureda i stanova ravnopravno s ostalim likovnim djelima. Zar to nije na neki način ono što i sami pokušavamo dokazati - ravnopravnost umjetničkog izričaja.

Vrijedi li dotična fotografija tog iznosa - vrijedi ako je za toliko prodana. Zanemarimo cijenu i pokušajmo je promatrati neovisno o tome. Tu u potpunosti potpisujem sholky-a.

Lagonda
[23. 11. 2011.]

Da recimo ti das tu fotku, jel bi se isto tako prodala? Ne tvoja. NEgo da ti doticni gospon da fotku, nitko to ne zna i odnese ju na prodaju... Zanima me koliko bi dobio.

Febivjetar
[23. 11. 2011.]

Alen, ma dobro. to je jasno ko dan kaj hoćeš reći. sve to stoji. bez mecena i pumpanja ljudi koji su upučeni u "posao" i imaju formalno obrazovanje a ljudima prodaju muda pod bubrege cijena bi bila dvadeset puta manja. najbolje je to Boddhi opisao kak to ide. ne kužim se ali pretpostavljam da je to to.

Lagonda
[23. 11. 2011.]

Ma da. Hocu reci da se ne radi o djelu. Nego o imenu. Naravno, uvijek platis ime. Ali samo djelo kao djelo ima vrijednost, ali bas toliku...

Da on meni da tu istu fotku ili neku drugu svoju tog ranga i dam ju, nitko ne bi platio. Znaci, ljudi pojma nemaju o djelu. Nego ako je to napravio Lagonda, ah, snapshot... ako je to napravio xy, onda to vrijedi milijune... A u biti, tu istu fotku je napravio taj netko. Znaci, apsolutno neznanje tko je autor... Pomalo smijesno.

Febivjetar
[23. 11. 2011.]

na žalost je tak. al tak je i u svemu. to su koncepti i preduvjerenja uvjetovana malograđanskim mentalitetom da se mora slušat nekog tko je upučen. ma naravno da se mora čut svačiji glas, pogotovo kad si npr. neupučen ko ja, al kad malo dublje uđeš u bilo koje područje života, a pogotovo u umjetnost, shvatiš da to baš i nije tako kak se priča. da ne spominjem preduvjerenja o francuskoj kuhinji, latin loverima i slično;-)

mrml
[23. 11. 2011.]

mislim da su Boddhisatva i Lagonda to najbolje rekli

Može-nemože: ja te fotke koje bacam smatram kao izdrkavanje a ne kao umjetnost, nisu mi vrijedne zadržavanja, da mi netko to i naruči za pare rekao bih mu: snimi si to sam, nisi toliko glup :)

i opet da citiram Lagondnu: ovdje se prodaju osobe

i to je u redu, prodaje se potpis jer je netko bio sposoban to prodat, ali nipošto se ne prodaje neznam kako genijalno djelo već djelo kakvo bi svaki budući student ADU-a, umjetnik FIAP-a, UPI-a, ULUPUH-a ili neke slične nebitne institucije trebao znati napraviti prilikom predaje mape radova za prijemni, čisto ono, da dokaže kako konta odnose i proporcije

a najžalosnije je u cijeloj toj priči što su ljudi jadno glupi i ne razmišljaju svojom glavom, nevezano sad koja je umjetnost: ljudi su spremni dat pare za potpis a da ni neznaju čime se čovjek točno bavi, isto tako su spremni vjerovat pečatu neke institucije koji stoji iza osobe

nedavno sam bio na predavanju druge godine na akademiji u Novom Sadu, situacija sljedeća: jedan čovjek želi skontat šta profesor priča, dvoje ljudi ne konta ali se trudi skontat, a ostalih nekoliko uopće ne razumiju niti se imalo trude shvatit šta ovaj priča

svi će oni imat diplomu jednog dana, štoviše, vrlo brzo

i bit će ti ovakva situacija: čovjek koji je bio najviše zainteresiran će hvatat poslove i živjet od struke, drugi dvoje možda ne na način kao i ovaj prvi, možda i da, ali tu i tamo će svaštarit i bit će im OK

problem je ovaj ostatak, ovi što ne kuže ama baš ništa, nekog od njih će potplačeni povjesničari umjetnosti dignut u nebesa svjetske fotografije :)

tako nažalost to ide, ti se Može-nemože trudiš i trgaš kao konj i svaka ti čast, međutim, kad za par godina skontaš da neki debil kojeg si jednom poznavao zarađuje puta 100 više para od tebe samo na konto potpisa, bit će ti jako krivo što si napisao i slovo u obranu takvih likova, tj., bit će ti krivo što si napisao točku od pravca ili krivulje koji tvori to slovo

zhrsan
[23. 11. 2011.]

potpisujem bertys30!

Febivjetar
[23. 11. 2011.]

mrml, točno to. dobar opis situacije. mislim da je čak i sam Može(ili se varam?) jednom prilikom na forumu pisao o nekom studentu akademije koji je u fušu snimao vjenčanja. to je nekim kanalom došlo do profaća tj. netko mu je rekao ma ovaj snima samo vjenčanja i slično i profać je automatski drugačije gledao na tog studenta a koji je bio daleko talentiraniji od večine. al eto, gle ga, pa on snima vjenčanja, ne. možda griješim kad kažem da je to Može pisao... mislim da sam tu na forumu čitao o tom slučaju.

takvo stanje stvari užasno žifcira. npr. ovo što je SMVO kopipejstao za Gurskog. ovaj tekst. hm, gdje sam to već ćuo? ah da, kao isprazan i opčenit uvodni govor nekog kritičara/povjesničara umjetnosti neke izložbe. pa čak i izložbe veselih tanjura:) tako loš tekst se može primjenit na opis skoro pa svakog fotografa. neš ti teksta, pih. "razmjeri posvečenosti", joooj, dođe mi da se klistiram. pa na svijetu ima tone fotografa čiji su razmjeri posvečenosti svojim radovima i stvaranju istih daleko teži, bolji, dublji a da ne pričam o samim fotkama i motivima fotki. al eto, ne podilaze establišmentu kritičara i kolekcionara i nema šanse da prodaju ijednu fotku za sto puta manju vrijednost ove fotke.

al ok, ukusi su subjektivna stvar. neko će pušit instalaciju govana u limenkama kao umjetnost sa dušom i "mudima" a nekome će to bit ravno sadržaju limenki -dakle govno. npr meni. ali instalaciju je napravio eminentni konceptualni umjetnik kojem je valjda to jedna od tri instalacije koje napravi godišnje jer eto to je jedna dubokoumna ideja koja traži dugotrajno promišljanje o stvarnosti svijeta i onoga što nam se podmeće pod tu lažnu sliku i jedan originalni, sasvim drugačiji pogled na svijet. promišljanje o stvarnosti svijeta i sistemu vrijednosti istog ne smije se forsirati. to zahtjeva dugotrajnu kontemplaciju i preispitivanje.

Lagonda
[23. 11. 2011.]

@Febo: "joooj, dođe mi da se klistiram." LOOOOOOOOOOL! :)

Febivjetar
[23. 11. 2011.]

Alan, na mozak sam mislil:)

Lagonda
[23. 11. 2011.]

Ma sve pet. :) Kuzim ja. Al ono, pokusaval sam zamisliti facu dok to pricas... :)

Moze
[23. 11. 2011.]

mrml iskreno ako ce itko koga poznajem sada zaradivati 100 puta vise na osnovu fotografije necu biti isfrustriran vec ce mi biti drago, jer smatram da pogotovo kod nas ljudi koji zabriju na fotografiju kao umjetnost zaraduju 100 puta manje od mene, a po mojem misljenju ima super umjetnika. Istina trgam se kao konj radim na sebi, no isto tako to ubija zadovoljstvo stvorenim, sve sto radim, radim za novac gotovo da i radim zbog novca iskljucivo. Priznajem ima zadovoljstva u tome no ne toliko kao kada nesto napravim sebi za dusu neovisno o tome dali ce to stajati na fotozinu cjeli moj zivot ili mozda ako netko shvati ideju u nekom muzeju. Te stvari radim radi sebe pa vec samim time ti radovi ispunjavaju svoju svrhu, pruzanjem nekog samozadovoljstva. Sada da odlucim biti umjetnik mozda bi ibo uspjesniji od kolega koji zele samo to i biti zbog nekog iskustva sa trzistem, mozda sam veci radoholicar od njih i sta ja znam, no oni se razlikuju od mene u jednoj bitnoj stvari, rizik, vidim da nitko nije procitao intervju od Lary Clarka, vjerovatno pola vas nema pojma tko je on, ali mislim da je bitan u tome da se shvati i taj neki rizik i zrtva koju netko radi kada odluci svjesno biti umjetnik, ta osoba moze provesti godinu i vise radeci nesto sto mozda nitko nece prepoznati, ili ce netko u meduvremenu napraviti nesto slicno te ce ovo sto on sam radi izgubiti na smislu, snazi. Meni je ponavljam drago sto se fotografija polako pocinje dizati kao medij u umjetnickim krugovima i volio bi jednom vidjeti hrvate koji prodaju radove za te svote ili bar priblizno visoke. Poanta je da budes umjetnik treba imat muda uopce probati. Npr. mi se sada na akademijama bavimo psihoanalizama, Freudom, Lacanom i raznim teorijam ljudske psihologije i filozofije, npr. meni je problem to pratiti jer niti sam se time bavio u prijasnjem skolovanju, tj. nije bilo u programu niti sam do sada pokazivao interes prema tome te sve sto zanm o tome je proizaslo iz nekog zivotnog iskustva i komunikacije s ljudima, no isto tako sma svjestan da koliko god me zivciralo to, i koliko god se ne slagao sa svime navedenim, ja moram to znati jako dobro ako se zelim baviti fotografijom ljudi, pogotovo u nekom umjetnickom kontekstu. Jer ce mi ta saznanja pomoci npr. da bolje razumijem svoj rad, ali isto tako da ga lakse oblikujem,iznesem i usmjerim zeljenoj publici. Koliko god vi to ne zelite prihvatit umjetnik treba biti nacitan, mora biti kompleksan, mora znati puno da bi to sto radi bila umjetnost, cesto ne shvatljiva vecini ljudi, jer jednostavno ne posjeduju dovoljno predznanja ili informacija da bi shvatili rad. Vecina radova ali onako 99 posto radova ovdje ukljucujici i moje ne mogu dobiti neki suvisli komentar sadrzaja, ako izuzmemo samu estetiku i pokusamo reci nesto suvislo o smislu, poruci fotografije.

Stijepo
[23. 11. 2011.]

..Fotografija je obicno sranje , nema nikakve komponente dobre ideje i realizacije ( kao dva osnovna polazista za dobru fotografiju ), koje treba uskladiti ) a to sto je neki maloumnik kesirao te pare , ne znaci nista.

..ima covjek para , i u tome je citava perverzija

..na svim aukcijam ,ljudi ne kupuju djelo ili kreaciju , placaju svoj snobizam, fetish, ego tripove ..dakle stvar je patloloskog karaktera i nema veze sa fotografijom

..ima poveznicu sa novcem, eksplicitnom patologijom i egzibicionizmom ..

..i kanite se mastrubacionog pisanja o genijalnisti fotografije, pa Pol MacCarty je napisao puno hitova sjedeci na wc solji :))) ( dok je imao losu probavu ) :)

mrml
[23. 11. 2011.]

stijepo :)))))

Može-nemože :) lijepo si to sve složio, ALI, pitanje je dakle tko će uspjeti kao umjetnik a bez potpore i lobiranja...uspjet će onaj tko je dovoljno uporan i tko usput ima puno sreće, i uspjet će onaj koji je neopterečen egzistencijom pa može stvarati za sebe i čekati da se nešto dogodi...a ostali...bojim se da ipak neće uspjeti

a šta se tiće koncepta, tu i dalje držim stav da to treba bit spoj ideje i tehničke realizacije, a ne samo ideje našto se večina diletanata danas fura i vadi

e sad, ljudi su u suštini glupi (govorim o institucijama) pa im je potrebno nacrtati neke stvari, ako npr. ti i ja zamislimo neku seriju fotki kao koncept koji je teže shvatljiv na prvu loptu, onda takve stvari treba objasnit u nekom eseju ili prezentaciji jer tek onda dobivaju smisao, fotka pojedinačno kao takva i nema smisao onda bez cjeline...

uvjerio sam se na svojoj koži da su povjesničari umjetnosti u biti vizualno nepismene osobe i da im je u suštini svejedno šta gledaju, oni nađu smisao tamo gdje ga nema, vjeruj mi, takav lik ti ne vidi razliku između tvoje fotke na kojoj si se pretrgao od svega i fotke koja je loša po svim parametrima, bila ona tvoja ili nečija...

to je svijet koji tako funkcionira, a ako im pritom platiš večeru, onda funkcionira još bolje ;)

poanta je da su stvari kudikamo jednostavnije ako ljudima prezentiraš i objasniš cilj i svrhu koncepta

i da se ponovim opet: draže mi je gledat koncept kao kvalitetnu fotografiju nego kao skicu nećega što bi uz puno truda mogla bit fotografija

Moze
[23. 11. 2011.]

Slazem se za povjesnicare umjetnosti, doduse izvan HR je to manji problem, kod nas ce se to valjda promjeniti za desetak godina. Trenutno mozda imamo dvoje troje koji zaista kuze fotografiju. No isto to nerazumjevanje je sve prisutno u cjelom drustvu pa i ovdje a toga mnogi nisu svjesni. Sto se tice gore spomenute fotografije ja i dalje stojim da se ne moze svrstati kao prvo ona je dio neke serije dakle ovisna je o njoj, vizualno je kompleksnija nego sto zelis priznati. mene je fotografija odmah podsjetila na Mondrianovu Kompozijiju II, zbog odnosa ploha i te neke repeticije unutar kadra. Neznam sto da kazem no fakat mi je drag Gursky i jednostavno volim njegove konpozicije na fotografijama.

Moze
[23. 11. 2011.]

fali "dalje stojim da se ne moze svrstati u smece, tj. losu fotku"

mrml
[23. 11. 2011.]

a gle, ovisi kako tko gleda stvari, meni je iskreno ta fotka niš posebno zato šta kontam kadar i analizu kompozicije, vjerojatno je i to razlog zašto mi je bavljenje fotografijom postalo predosadno

ali objasniš li to o čemu pričaš nekom umjereno pametnom liku ili priglupom povjesničaru umjetnosti, past će na dupe...

i neće ovdje bit bolje za 10 godina, ja se npr. mogu fajtat za sebe i svoje interese ali ne i za druge ljude, a većina su glupe ovce koje ne misle svojom glavom

dalje, meni netreba predgovor nekog retarda za katalog izložbe, bio bih sretniji da ti napišeš pola kartice teksta o tome kako sam nenormalna osoba sa kojom je teško komunicirat jer bi to ispalo iskreno za razliku od neke nebitne magistrice fotografije iz Praga koja će napisat nešto lijepo što zbog kurtoazije što zbog toga jer joj je sve kul ili zbog para (koje joj ja ne bih dao ali netko drugi bi)

nema tu sreće dok ne ispalimo metak u glavu političarima i pustimo napokon struku da progovori, i to na svim područjima, od-do :)

mrml
[23. 11. 2011.]

P.S.

vezano za dosadu oko bavljenja fotografijom, kupio sam klavir pa sad njega otkrivam

Moze
[23. 11. 2011.]

zao mi je susjeda :) :)

mrml
[23. 11. 2011.]

me treba ti bit žao :)

uživaju u Yann Tiersenu :)

nakon 20 godina sviranja gitare, klavir se nekako sam po sebi nametne i otvara

Gaca
[24. 11. 2011.]

mrml, sve je to lijepo i dobro, objasnio si nam uzroke svoje zasicenosti, ali nisi ponudio nikakvu fotografsku alternativu (osim klavira, sto je krasno, ali nije ovdje relevantno).

Sto dakle kaze struka? Ovdje nema politicara i mislim da je potpuno legalno i legitimno predloziti alternativu. Ili cekas da struka okrene vodu 'na tvoj mlin' i spasi te dosade oko bavljenja fotografijom?

Da ne ode u krivom smjeru: fotka o kojoj je ovdje rijec mi je potpuno indiferentna. Ne fascinira me ni cijena jer trose se i vece sume na isto tako nepotrebne stvari.

Zanima me tvoje misljenje o tome sto je dobro. Sve popljuvati donosi ponekad katarzu, ali drugo jutro treba ipak odluciti: kud sada!?

mrml
[24. 11. 2011.]

pa šta se fotkanja tiče, dođi na izložbu u Rijeku u siječnju, pa ćeš vidit na velikom formatu koja mi je alternativa, to će bit premijerno prikazane fotke pošto ih nema na netu

a šta se tiče te fotke gore, već smoi Može-nemože i ja sve rekli: dakle, radi se o kompozicijski školski urađenom minimalizmu, vidi se da čovjek zna, ali da je napravio nešto WOW i nije, dakle, tu cijenu je mogla postići bilo koja njegova fotka ili fotka potpunog anonimusa, ali nažalost i fotka nekog diletanta

a Boddhisatva je baš sve to najbolje objasnio

to ti je kao što npr. Zlatna Serija ima prvo izdanje Zagora pod brojem 13 pod imenom Nasilje u Darkvudu i ta edicija i danas postoji u određenom broju primjeraka. Iako ima već 2-3 reprinta, među kolekcionarima se prodaje za oko 2000kn taj original. Ako ga netko dovoljno lukav proda meni za 5000kn, onda će i svi ostali tražit te pare za taj broj, a najbolje će proći onaj koji ih je kroz godine sakupio desetak :)

dakle, samo se o parama tu radi

Moze
[24. 11. 2011.]

Ja cu doci samo ako ces i svirati :D

kiki-9
[24. 11. 2011.]

da, stripovi su zeznuta stvar mrml ;) :D

Gaca
[24. 11. 2011.]

mrml, hvala na odgovoru! Mislim da sad shvacam.

Stijepo
[26. 11. 2011.]

..pocetna cijena 3.ooo ooo eur autor Stijepo Brbora

http://s2.pticica.com/foto/0000418147_l_0_kv3m08.jpg

anix
[26. 11. 2011.]

jel to ova?

minimaliszt
[29. 12. 2011.]

gursky2

melodije
[29. 12. 2011.]

ja sam inače muzičar... ako bih sve 1/125 sekunde mog vježbanja i koncertiranja pomnožio sa 1 lipom, moj bi solistički recital koštao otprilike toliko i što je najgore to nema veze s onime da li se to nekome sviđa ili ne.

Preporučam da pročitate Gödel, Escher, Bach: An Eternal Golden Braid od Douglasa R. Hofstadtera...!!!!!!! Razbija mnoge dileme a jednu poput ove riješi dok si reko' keks.

Ima puno većih apsurada, i to u našem dvorištu...

vmandic
[29. 12. 2011.]

Kapitalizam, blažen bio, ovaj proklet. :)

Nemate ovlasti aktivnog sudjelovanja. Morate biti registrirani i prijavljeni.

site copyright © 1998.-2024. Janko Belaj / Fotozine "Žičani okidač"   [site powered by Zine V3 alpha 9.1]   .:korisnički ugovor / terms of use:. …& obavezno štivo!
built with bbedit Valid XHTML 1.0 Strict Valid CSS!

Zbog nekog doista blesavog EU zakona dužni smo vas informirati da i naš Fotozine rabi cooki-e (kažu da su to “kolačići”) kao i valjda 99.999% stranica na kugli zemaljskoj. Za izvan nje nemamo informacija. S tim keksima mi ne otkrivamo vašu dob, visinu, debljinu, sposobnost kadriranja, lažiranje exifa i niš takvoga, već nam samo pomažu da se logirate i tak to. A kaj sad možete? kliketnut dole i reć poruci izazvanoj idiJotskim zakonom adio… (A mi smo vas zakonski informirali :P ;))

Bla, bla, tri put Hura i O’Kej…