Fotozine “Žičani okidač” : ISSN 1334-0352 : s vama od 6. 6. 1998

fotozine
fotografija
druženja
prilozi
sitnine
prijavnica
nadimak:

lozinka:

upamti me
trenutno prisutni:

Razvijač- rok trajanja?
Gigo
[06. 10. 2011.]

Postavio sam pitanje u jednoj staroj temi, al stare teme nitko ne čita :)

Imam bocu FR-16 koja je načeta u šestom mjesecu, isto tako i fiksir. Jel mogu to još uvjek koristit?


mihajlo
[06. 10. 2011.]

samo ti to smućkaj i udri :)

za fixir vidiš,ako nije dobro film fixiran,fixiraš ga ponovo s friškim fixirom.

Gigo
[06. 10. 2011.]

Znači može, stvarno ne bi htio upropastit ovaj film.

A jel ima kakav bolji univerzalni razvijač s kojim je jako jednostavno radit?

mihajlo
[07. 10. 2011.]

a zašto mora biti univerzalni?pa ostaviš si taj fr16 za papir a kupiš si neki razvijač za film.najjednostavniji za radit je rodinal iako ne kužim šta je ljudima problem "skuhat" malo nekog razvijača u prahu.ne moraš za svaki film mućkat razvijač.s litrom razvijača moš razvit 10ak filmova s tim da za svaki naredni film malo produžiš vrijeme razvijanja,nekih 10%.ja bi ti preporučio klasični i nepogrešivi kodakov d76 (prah za 3,8l=45kn) ili ako oćeš nešto još bolje kodak xtol(5L=90kn).rodinal svaki put radiš novi.

Gigo
[07. 10. 2011.]

Nebi htio kupit nešto što nezznam koristit:)

Znači, samo skuham u litri vode određenu težinu praška? Ovaj xtol mi zvuči dobro.

elokventnidelinkvent
[07. 10. 2011.]

ako ne razvijaš filmove u nekakvoj konstanti, lako će ti se desit kao meni da "kuhane" razvijače više bacaš nego koristiš. nažalost. ja sam se sad zabetonirao na Rodinal, odgvora mi taj "sirup". razrjediš kad trebaš, nakon razvijanja baciš i bok. jednom otvorena boca traje po 5, 6 godina bez beda.

kopca
[07. 10. 2011.]

Xtol koristim neprekidno neke tri godine, do sada je to najbolji razvijač koji sam probao. Koristim ga gotovo isključivo nerazrijeđenog, ponekad 1:1. Tri-X, Neopan 400, Acros 100 - moji omiljeni filmovi - u Xtolu ispadaju savršeno. Štoviše, Tri-X na 400 i 800 asa imaju isto vrijeme i temperaturu razvijanja, a to mi olakšava život jer zimi uvijek imam jedan film na 400 i 800, pa ih razvijam odjednom. Sve što je sada u mojim galerijama je na spomenutim filmovima i u Xtolu.

kopca
[07. 10. 2011.]

Xtol ima dva dijela, tzv. A i B, upute za miješanje su na ambalaži...

dubrovnik
[07. 10. 2011.]

fr 16 ako je dobro zacepljena boca traje godinama, dok je zut ili narancast, odlican je. I kad bude tamnosmeđ, gotovo crn moze posluzit. Fiksir skoro nema roka, ako imas star deset godina, ubaci komad filma i ako ga ocisti u dvije minute odlican je.

janimir
[07. 10. 2011.]

Gigo, XTOL nemreš “skuhat” samo jednu litru, već treba svih 5 litara odjednom. I iako ga ja toplo preporučam, nije za one koji razvijaju film-dva mjesečno jer je sklon oksidaciji i kratkog je vjeka kad jednom započne proces oksidacije. iako sam čuo od kolega da su razvijali i u godinu dana starom x-tolu, radije se ne igram time neg smućkam friški razvijač. (i lud kakav jesam, rabim ga razrijeđenog 1+4 + kap-dvije rodinala :)))

 

A u zadnje vrijeme dosta čitam o Fomadonu R09, koji je navodno vrlo dobra zamjena za Rodinal, a ima ga za kupit u Praxisu za 32 lkune četvrt litre… a to je dovoljno za … kako kome, redovitim okidačima za pokoji mjesec, neredovitim okidačima i do pemzije :D

Gigo
[07. 10. 2011.]

Sad ste mi dali materijala za razmišljanje. Jednog dana kad filmovi budu 100 kuna rola, nesmije bit greške. Do tad ću ih valjda prestat upropaštavat.

B-Horvat
[07. 10. 2011.]

Mene isto zanima. Imam originalno pakiranje EGKE FR-3 razvijača iz 1986. Dali je uporabljiv ili da ga odnesem u reciklažno?

janimir
[07. 10. 2011.]

ak se FR-3 vrećica nije raspala - razvijač je sasvim upotrebljiv, ali - to je brzi i dost agresivni negativ razvijač i nije baš za fine filmove.

B-Horvat
[07. 10. 2011.]

Vrećica je čitava, samo malo ofucana.

Gigo
[07. 10. 2011.]

Rodinal mi izgleda dosta praktičan. Ako je bolji od Efke-a, onda ću njega koristit

elokventnidelinkvent
[07. 10. 2011.]

nek se niko ne uvrijedi, al meni je FR-16 loš i za bacit u WC školjku. ajde da nema ništa drugo dostupno, bilo bi mi jasno, ali stvarno ne vidim nikakvog razloga za upotrebljavat ga ovih dana. to govorim kao najgorljiviji i vatreni pobornik Fotokemike kao marke. sve ostalo u ponudi im je super.

begonja
[09. 10. 2011.]

fr 16 korisitm samo za papir...kupi rodinal 500ml za 90ak kn i to mos korisititi ohohoho

janimir
[09. 10. 2011.]

ma FR-16 nije ni za papire… ja bih njegovu pojavu u tamnim komorama dozvolio samo za slučaj krajnje nužde — recimo panična izrada povećanja u nedjelju predvečer nakon što nitko od znanaca nije imao politre suvislog razvijača :-/

Gigo
[11. 10. 2011.]

Što u tablici za Rodinal znači ovo npr. ISO 250/25 i slično. Konkretno gledam za Fuji neopan 400: 6 minuta u mješavini 1+25 uz doli propisanu agitaciju, samo me ova ISO oznaka zbunjuje.

http://www.aphog.de/downloads/agfa/Rodinal.pdf

janimir
[11. 10. 2011.]

ISO (ponekad se upitam - a zakaj sam ja to sve kuckal? tctctc…)

Gigo
[11. 10. 2011.]

Hoću reći, zašto mi uz neopan 400 piše ISO 250/25? Zar nije to ISO 400?

Nemoj zamjerit, nisam glup, samo zbunjen :)

begonja
[11. 10. 2011.]

nepoan je 400ASA film ali ako ga se puca kao film od 250ASA onda su tu zadana vremena za to takozvano "puliranje"..isto tako imas i Neopan400 pa pise 1600ASA...to je vrijeme razvijanja za "pushiranje" na 1600 ASA

Gigo
[11. 10. 2011.]

Znači, ako ne želim pushat, samo zanemarim tu stavku ISO? Konkretno, 6 minuta za neopan 400. Znam da sam dosadan, al želim bit siguran da ne upropastim i ovaj film

begonja
[11. 10. 2011.]

ako imas na bočici zadana vremena onda ta upotrijebi jer ova i nisu bas precizna jer ima vise vrsta tih rodinala, stari, novi, pa fomin itd....mislim da bi nekih 8-9 min bilo sasvim dovoljno uz minimnalnu agitaciju..ili 6 min ako ces agitirat svaku minutu

Gigo
[11. 10. 2011.]

Piše ispod one tablice, agitacija svakih pola minute. Onda znači da je 6 minuta u redu.

begonja
[11. 10. 2011.]

trebalo bi biti.

begonja
[11. 10. 2011.]

Sad gledam..ovo u ovoj tablici nema veze s ovom sto sma ja rekao..inace ima kad se gleda DevChart tablice..cini mi se da ovo prikazuje STVARNU osjetljivost filma :/

begonja
[11. 10. 2011.]

pa bi se moglo rec da ako neopan400 razvijas kao 400ASA film da ga u startu pushiras...sto bi znacilo da bi onda puliranje ispalo jako dobro...

begonja
[11. 10. 2011.]

Što potvrđuje onu osobiinu neopana400 kao kontrastnog filma... :D

Gigo
[11. 10. 2011.]

Aaaa znači većina se filmova razvija tako što se pusha sa stvarne osjetljivosti na onu propisanu.

Što se više pusha, to je veći kontrast?

begonja
[11. 10. 2011.]

da

janimir
[11. 10. 2011.]

Nominalna osjetljivost filma Fuji Neopan 400 je ISO 400/27°. (točka:)

Spori, mekani i uglavnom izjednačavajući razvijači spuštaju osjetljivost svih filmova, nekih više, nekih manje i to je sasvim normalno. (točka:)

Isto je tako sasvim normalno da prozivođači “zaokruže” osjetljivost, obično na višu od stvarne. A što je stvarna osjetljivost? Zapravo ne ona nominalna koju proizvođač navede, već ona koju korisnik u svom radu “otkrije” kao optimum.

…A u tome “otkriću” ulogu ima cijeli niz faktora s pregršt potencijalnih laži. tako primjerice dva zadovoljna fotografa mogu dobiti (njima) zadovoljavajuće fotografije s potpuno drugačijim elementima snimanja i razvijanja od početka do kraja… kako je kalibriran svjetlomjer? koliko laže zatvarač? koji se razvijač rabi? koliko je topla/hladna kupka? kako se često agitira? koliko se razvijač razrijeđuje? voli li oko više mekanu ili tvrdu sliku? kakvo se svijetlo rabi za povećanja, ili kakav se skener koristi? koji papir se razbi za izradu povećanja, koji pozitiv papir, odnosno kojim s enačinom fotka ispisuje?

A sve su to elementi kalibracije o kojoj sam zilion puta pisao i još veći xilion puta napominjao: na novom filmu i/ili s novim razvijačem prvo načinite probe, a ne snimajte važne stvari!

meni se recimo Neopan 400 nikad nije pokazao kao kontrastni film… jer ga razvijam mekano i tako dobivam veći tonski raspon kojeg kasnije mogu kompresirati, ako baš želim.

Gigo, ako ti je velka frka s filmom, a nemaš drugi isti takav na kojem ćeš učiniti probe (za probe pronjuškaj stare rasprave) - razvi ga mekano, možda i mekše neg li je normalno - ovisi o tome hoćeš li na koncu s njim u aparat za povećavanje ili pod skener.

Al najbolje ti je prije razvijanja “važnog” filma, izabrat arzvijač, kupit špulicu takvog filma i isprobat…

janimir
[11. 10. 2011.]

e da, možda ovo pomogne: neponan 400 pdf

Gigo
[11. 10. 2011.]

Evo, razvio sam po uputama s one tablice. Negativi lipo izgledaju, kad skeniram vidit će se na čemu sam.

Napokon sam prestao krivo eksponirat zato što nosim sa sobom mali kompakt kao svjetlomjer

Nemate ovlasti aktivnog sudjelovanja. Morate biti registrirani i prijavljeni.

site copyright © 1998.-2024. Janko Belaj / Fotozine "Žičani okidač"   [site powered by Zine V3 alpha 9.1]   .:korisnički ugovor / terms of use:. …& obavezno štivo!
built with bbedit Valid XHTML 1.0 Strict Valid CSS!

Zbog nekog doista blesavog EU zakona dužni smo vas informirati da i naš Fotozine rabi cooki-e (kažu da su to “kolačići”) kao i valjda 99.999% stranica na kugli zemaljskoj. Za izvan nje nemamo informacija. S tim keksima mi ne otkrivamo vašu dob, visinu, debljinu, sposobnost kadriranja, lažiranje exifa i niš takvoga, već nam samo pomažu da se logirate i tak to. A kaj sad možete? kliketnut dole i reć poruci izazvanoj idiJotskim zakonom adio… (A mi smo vas zakonski informirali :P ;))

Bla, bla, tri put Hura i O’Kej…